Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Інвентаризація на підприємстві: наказ, положення, бухоблік, відповідальність

18.09.2019

Для забезпечення максимальної достовірності показників річної фінансової звітності перед її складанням обов’язково проводиться інвентаризація. Мета інвентаризації – перевірити наявність майна підприємства та стан його фінансових зобов’язань шляхом порівняння фактичних даних із даними бухгалтерського обліку на дату річного балансу.

Матеріали даного спеціального тематичного випуску допоможуть вам розібратися в нюансах проведення даної процедури та зробити все як належить. Ви знайдете відповіді на такі запитання:

  • коли, навіщо та з якою періодичністю проводиться інвентаризація різних видів активів і зобов’язань;
  • якими документами її оформити;
  • як інвентаризувати основні засоби;
  • на що звернути увагу при інвентаризації нематеріальних активів;
  • як провести інвентаризацію запасів і незавершеного виробництва;
  • у якому порядку інвентаризувати готівкові кошти та грошові документи;
  • як перевірити суми дебіторської та кредиторської заборгованості та провести звірку розрахунків із бюджетом;
  • як інвентаризувати забезпечення та резерви;
  • які особливості інвентаризації лікарських засобів на комунальному некомерційному підприємстві;
  • як провести інвентаризацію на агропідприємстві;
  • як відобразити в бухгалтерському та податковому обліку результати інвентаризації;
  • чим загрожує непроведення інвентаризації.

В матеріалах також наведено зразки заповнення первинних документів, які оформляються за результатами інвентаризації.

Документування інвентаризації: інструкція, терміни, розпорядчий документ і відповідальність

Проведення інвентаризації: покрокова інструкція

Інвентаризація перед складанням фінзвітності: строки та періодичність

Створення інвентаризаційної комісії

Документальне оформлення інвентаризації

Порядок інвентаризації на окупованій території та в зоні АТО

Яка відповідальність загрожує підприємству за невиконання вимог при проведенні інвентаризації

Інвентаризації активів і зобов’язань

Інвентаризація ОЗ

Інвентаризація НМА

Інвентарізація запасів

Як провести інвентаризацію незавершеного виробництва

Інвентаризація коштів

Інвентаризація кредиторської та дебіторської заборгованості

Інвентаризація резерву сумнівних боргів

Інвентаризація забезпечень

Інвентаризація фінансових інвестицій та інших цінних паперів

Інвентаризація витрат і доходів майбутніх періодів

Бухгалтеру про облік результатів інвентаризації

Як інвентаризаційні нестачі відображаються в бухобліку та впливають на податок на прибуток

Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників

Пересортиця товару: обліковуємо правильно

ПДВ-облік результатів інвентаризації

Галузеві особливості проведення інвентаризації

Інвентаризація в сільському господарстві

Інвентаризація лікарських засобів і медвиробів на КНП

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
28.07.2025
Як застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування
У статті розглянуто, за яких умов у разі виплати доходів нерезидентам можна застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування, а також у чому полягають особливості оподаткування окремих видів доходів за правилами конвенцій. Резиденти України (як юрособи, і фізособи...
18.07.2025
Які документи повинен мати водій для прийняття на роботу
У цій статті розглянуто, які документи слід вимагати від водія під час прийняття його на роботу. Під час виконання трудових обов’язків водій відповідає за транспортний засіб (далі – ТЗ), пасажирів, вантаж. Тому роботодавець, приймаючи особу на таку посаду, повинен перевірити, чи є в неї ...
Нове
15.09.2025
Бізнес вдома: що має врахувати підприємець
Власна квартира чи будинок може стати не лише простором для життя, а й стартовим майданчиком для підприємницької діяльності. Але, перш ніж облаштовувати домашній офіс чи починати консультувати клієнтів із власної вітальні, варто врахувати юридичні, податкові та організаційні нюанси. У цьому пра...
01.09.2025
Товарно-транспортна накладна: заповнення, відповідальність, ризики
ТТН – це не лише транспортний документ, який треба мати при внутрішніх перевезеннях вантажів (перевіряє це Укртрансбезпека). Це і «податковий» документ, який підтверджує реальність перевезення. Тож не дивно, що податківці завжди приділяли особливу увагу до неї. На початку 2025 року...
28.07.2025
Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків
Ефективне просування товарів і послуг потребує не лише креативних рішень, а й грамотного документального супроводу. Тому важливо знати , як правильно оформити маркетингові договори, рекламні акції, мотиваційні виплати та співпрацю з блогерами, щоб уникнути податкових ризиків і претензій. Ефективне п...
Кращі матеріали