Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Бізнес вдома: що має врахувати підприємець

15.09.2025

Власна квартира чи будинок може стати не лише простором для життя, а й стартовим майданчиком для підприємницької діяльності. Але, перш ніж облаштовувати домашній офіс чи починати консультувати клієнтів із власної вітальні, варто врахувати юридичні, податкові та організаційні нюанси.

У цьому спецвипускі ми розповімо, які правила діють для суб’єктів господарювання, що працюють вдома, які витрати можна офіційно врахувати та як уникнути типових помилок.

З матеріалів ви, зокрема, дізнаєтесь:

  • як оформити відносини з найманими працівниками;
  • куди сплачувати податки, якщо працівники працюють дистанційно, – за місцем реєстрації працівника чи роботодавця;
  • як подати форму № 20-ОПП підприємцю, який працює вдома, та чи скасовується пільга з податку на нерухоме майно;
  • чи потрібно укладати договір оренди, якщо офіс розміщено в квартирі директора;
  • чи можливі перевірки за місцем проживання підприємця;
  • чи відносяться витрати на придбання офісної техніки та оплату комунальних послуг до підприємницьких;
  • як зареєструвати РРО/ПРРО, якщо розрахункові операції здійснюються на дому продавця або за адресою замовника.

Консультації

Як організувати бізнес на дому

Віддалена робота: як оформити відносини із найманими працівниками?

Працівники виконують роботу вдома: куди сплачувати податки із зарплати?

Підприємець веде діяльність вдома: коли та як подати форму № 20-ОПП

Підприємець провадить діяльність у своїй квартирі: чи є право на пільгу з податку на нерухомість?

Чи можуть податкові органи перевірити підприємця за його місцем проживання?

Офіс у квартирі директора: чи потрібно оформлювати договір оренди або позички?

Робота підприємця на дому: облік придбаної офісної техніки та комунальних платежів

Розрахунки за місцем реєстрації постачальника та вдома в замовника: як зареєструвати РРО/ПРРО

Коментарі до матеріалу
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
02.12.2025
Відпустка за роботу зі шкідливими і важкими умовами праці: кому та як оформити?
У статті розглянемо у якому порядку працівникам надається додаткова щорічна відпустка за роботу зі шкідливими та важкими умовами праці. Із цієї статті ви дізнаєтесь, у яких випадках роботодавець зобов’язаний надати співробітникові додаткову щорічну відпустку за роботу зі шкідливими і важкими у...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
26.11.2025
Режими роботи та робочого часу: установлення та особливості
Користуючись спецтемою «Режими роботи та робочого часу: установлення та особливості», ви легко зорієнтуєтесь у режимах роботи, порядку їх застосування й оформлення, а також у правилах ведення обліку робочого часу при різних режимах роботи. Тема режимів роботи та робочого часу завжди...
14.10.2025
Реєстрація податкових накладних і розрахунків коригування: порядок, строки, відповідальність
Реєстрація податкових накладних і розрахунків коригування давно стала для бухгалтера справжнім випробуванням. Один неправильний клік або недотримання строків може призвести до штрафів, позапланових перевірок або конфліктів із контрагентами. А якщо постачальник не встигає в установлений строк зареєст...
01.09.2025
Товарно-транспортна накладна: заповнення, відповідальність, ризики
ТТН – це не лише транспортний документ, який треба мати при внутрішніх перевезеннях вантажів (перевіряє це Укртрансбезпека). Це і «податковий» документ, який підтверджує реальність перевезення. Тож не дивно, що податківці завжди приділяли особливу увагу до неї. На початку 2025 року...
Кращі матеріали