Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

Електронний підпис (КЕП/УЕП): витрати чи нематеріальний актив?

Для подання до ДПС електронної звітності, інших документів, заяв тощо, ведення електронного документообігу, використання програмних РРО, роботи на електронних торгових майданчиках, посадовим особам підприємства треба отримати кваліфікований електронний підпис або удосконалений електронний підпис – аналог власноручного підпису.

Будь-який документ, підписаний КЕП/УЕП, рівнозначний паперовому з підписом власноруч. Тобто саме він надає юридичну силу електронним документам. Але в питаннях обліку електронного підпису визначеності немає. Тому спробуємо дослідити підстави та зробити висновки.

Шини та акумуляторні батареї: коли активи стають витратами

Чимало суб’єктів господарювання використовують у своїй діяльності автомобілі. Ну а там, де автомобілі, без шин та акумуляторних батарей не обійтися.

Зазвичай придбані автомобілі укомплектовані і шинами, і АБ. Проте термін використання самого автомобіля суттєво перевищує строк служби шин і АБ, тому останні потребують періодичної заміни. Отже, СГдоводиться придбавати нові шини й АБ, а старі, відповідно, списувати. Звичайні, начебто, операції. Проте, як свідчить практика, ці звичайні операції багато років викликають запитання у бухгалтерів та привертають увагу податківців.

Імпортні товари: як визначити дату оприбуткування

Вартість імпортних товарів залежить від дати їх оприбуткування в бухобліку. Адже в «постоплатному» варіанті саме на цю дату визначають курс Нацбанку, за яким перераховують вартість товарів в інвалюті.

На жаль, в НП(С)БО немає чітких критеріїв, за якими необхідно визначати вказану дату. Тож є різні підходи до розв’язання цієї проблеми.

Часткова ліквідація об’єкта ОЗ: як визначити вартість ліквідовуваної частини, щоб не виникало запитань при перевірці?

На практиці часто буває, коли в результаті ремонту об’єкта основних засобів відбувається ліквідація частини (компонента) такого об’єкта, вартість якої в обліку не була виділена окремо.

І тоді в бухгалтера виникає запитання: як визначити балансову (залишкову) вартість ліквідовуваного компонента?

Уцінка об’єктів ОЗ перед продажем: чи варта гра свічок?

Якщо підприємство збирається продати об’єкт основних засобів і при цьому договірна вартість об’єкта істотно нижча від його залишкової (балансової) вартості, то при продажу підприємству доведеться донарахувати податкові зобов’язання з ПДВ на різницю між залишковою і договірною вартістю.

Щоб уникнути такого донарахування (або мінімізувати його), багато фахівців-консультантів, автори статей у бухгалтерських виданнях рекомендують у подібній ситуації уцінити об’єкт ОЗ перед продажем.
Всі матеріали