Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

Спецпроєкти

Звітність з єдиного податку для юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців

Після закінчення звітного року фахівці контролюючого органу очікують від платників податків річну податкову звітність та, відповідно, сплату задекларованих податків. Не є винятком і звітність платників єдиного податку.

У спецпроєкті «Звітність з єдиного податку для юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» ми нагадаємо платникам основні положення спрощеної системи оподаткування, а також розповімо про правила заповнення звітних декларацій за 2022 рік єдинниками всіх груп з урахуванням законодавчих нововведень.

Наказ про облікову політику: правила та принципи складання

Облікова політика – це сукупність принципів, методів та процедур, що використовуються підприємством для ведення бухгалтерського обліку, складання та подання фінансової звітності. При цьому постійне (рік у рік) застосування підприємством обраної облікової політики забезпечує дотримання одного з основних принципів бухобліку – принципу послідовності.

У спецпроєкті ми розглянули елементи облікової політики підприємства, які найчастіше застосовуються на практиці, а також розповімо про методики облікових оцінок, які можуть бути доповненням до положень облікової політики.

Ліквідація підприємств та припинення ФОП

Головною метою провадження підприємницької діяльності є отримання прибутку. На жаль, у зв’язку з військовою агресією рф багато українських підприємств і фізособи-підприємці зазнають хронічних збитків і вважають за краще самоліквідуватися до настання кращих часів.

Спецпроєкт містить консультації, які допоможуть суб’єктам господарювання розібратися з порядком проведення зазначених процедур, правилами складання та подання останньої бухгалтерської та податкової звітності, а також податковими наслідками, що виникають у зв'язку з ліквідацією.

Імпорт товарів і послуг: оформлення, облік, оподаткування

У зв’язку з воєнною агресією рф дуже багато суб’єктів господарювання в Україні втратили можливість виробляти товарну продукцію, виконувати роботи та надавати послуги. Тому для забезпечення життєдіяльності української держави, у тому числі забезпечення армії, неоціненного значення набув імпорт товарів, робіт та послуг.

Спецпроєкт містить консультації, які допоможуть суб’єктам господарювання розібратися з документальним оформленням, бухгалтерським обліком та оподаткуванням різних імпортних операцій.

Експорт товарів і послуг: оформлення, облік, оподаткування

В умовах воєнного стану особливо актуальним є розвиток експортної діяльності українських суб'єктів господарювання. Адже це допомагає державі отримати інвалюту та втримати економіку.

Спецпроєкт допоможе підприємствам і підприємцям розібратися з документальним оформленням, бухгалтерським обліком та оподаткуванням експортних операцій.

Операційна оренда та фінлізинг автомобіля

Спецпроєкт містить консультації, які допоможуть суб’єкту господарювання розібратися з документальним оформленням, бухгалтерським обліком та оподаткуванням господарських операцій за договорами оренди, позички та фінансового лізингу в сторін договору.

Крім того, у ньому наведено зразки вказаних договорів.

Оренда нерухомості: юридичні, облікові та воєнні особливості

Суб’єкти господарювання, які не мають у власності земельних ділянок, будівель, окремих приміщень або іншої нерухомості, можуть використовувати її у своїй господарській діяльності, узявши її в оренду на певний строк і за плату.

Спецпроєкт містить консультації, які допоможуть суб’єктам господарювання розібратися з документальним оформленням, бухгалтерським обліком та оподаткуванням господарських операцій в орендаря та орендодавця різних об’єктів нерухомості.

Автоперевезення та транспортне експедирування: оформлення, облік, оподаткування

Перевезення – це без сумніву рушійна сила економіки, адже дозволяють вчасно доставити сировину, продукцію, товари від постачальників до покупців, якім вони потрібні для здійснення власної господарської діяльності.

Спецпроєкт містить консультації, які допоможуть суб’єктам господарювання розібратися з документальним оформленням, бухгалтерським обліком та оподаткуванням господарських операцій, що здійснюються згідно з договорами вантажних перевезень та транспортного експедирування. 

Автомобіль на підприємстві: облік в умовах воєнного стану

Під час війни автомобіль не тільки важливий чинник господарської діяльності, а й необхідна складова для захисту країни. Але для бухгалтера автомобіль також є об'єктом обліку – основним засобом.

Більшість українських підприємств мають на балансі автомобілі, планують їх придбати чи продати, стикаються із проблемами їх експлуатації або передають на військові потреби. Тому інформація про те, як відображати в обліку такі операції зараз вкрай актуальна.

Збитки від війни: оформлюємо та обліковуємо

Агресія російської федерації завдала важкого удару по економіці України. Звісно, немає жодних сумнівів, що все буде відновлено та примножено після закінчення війни. А поки багато підприємств продовжують працювати на благо України, одночасно підраховуючи шкоду від бойових дій на її території. 

Спецпроєкт містить консультації, які допоможуть розібратися з документальним оформленням, бухгалтерським обліком та оподаткуванням сум збитків, понесених суб’єктами господарювання у зв’язку з війною в Україні.

Особливості оподаткування ПДВ в умовах воєнного часу

У період дії воєнного стану в Україні у сфері обкладення ПДВ сталося немало змін.

У зв’язку з цим у бухгалтерів накопичилося багато запитань, які потребують відповідей та докладних роз’яснень.

У спецпроєкті «Особливості оподаткування ПДВ в умовах воєнного часу» ми розглянули злободенні питання на цю тему.

Проблемні взаєморозрахунки під час воєнного стану

У зв’язку з агресією російської федерації проти України розрахунки з багатьма контрагентами за операціями, розпочатими і незавершеними до 24 лютого 2022 року, виявилися проблемними.

Одні суб'єкти господарювання призупинили свою діяльність, оскільки опинилися в зоні активних бойових дій та/або на окупованій території, втратили персонал і засоби виробництва, в інших – скрутне фінансове становище. Крім того, відносини з СГ, що мають резидентство Росії та Білорусі, взагалі стали нелегітимними.

У спецпроєкті ми висвітлили правові та облікові аспекти проблемних взаєморозрахунків із контрагентами.

Воєнний стан: особливості діяльності, обліку та оподаткування

Введення воєнного стану в країні зажадало внесення ряду законодавчих змін, спрямованих на рішення першочергових завдань щодо підтримки армії, людей, бізнесу і економіки в цілому. Перед бухгалтерами постали нові проблеми обліку та оподаткування, з якими вони до цього ніколи не стикалися. І їх теж потрібно вирішувати.

Устежити за усіма нововведеннями та врахувати їх у роботі дуже непросто.

У спецпроєкті ми освітили основні аспекти, що стосуються роботи під час війни.

Операції із пластиковими картками

Із платіжними картками, випущеними банком, сьогодні має справу буквально кожний суб’єкт господарювання. Хтось користується ними тільки для виплати зарплати працівникам, хтось оформляє корпоративні картки, використання яких значно полегшує видачу співробітникам підзвітних коштів на відрядження та госппотреби, а також контроль таких коштів, а хтось за допомогою карток приймає від покупців плату за реалізовані товари або послуги.

У спецпроєкті «Операції із пластиковими картками» ми розповімо про види карток, правила їх оформлення та обліку, переваги та обмеження їх застосування.

Відрядження по Україні та за кордон: усі нюанси оформлення та обліку

Незважаючи на наявність різноманітних засобів зв’язку, які є в розпорядженні суб’єк­тів господарювання, в окремих ситуаціях під час здійснення госпдіяльності не обійтися без спілкування з контрагентами наживо.

Саме для таких випадків і призначені службові відрядження. У спецпроєкті розглянуто правові засади організації службових відряджень, їх документальне оформлення, облік та оподаткування операцій, пов’язаних зі службовими відрядженнями працівників комерційних підприємств.

Паливний акциз та «пальні» ліцензії: усе, що треба знати про операції з пальним

Мабуть, усі суб'єкти господарювання мають справу з пальним. Пальне виробляють або купують уже в готовому вигляді, пальне продають або заправляють ним свої транспортні засоби.

Проте цим увесь спектр операцій з пальним не обмежується. Адже для того, щоб використати пальне, його доводиться іноді змішувати, навантажувати/вивантажувати, переливати, зберігати або перевозити (як «своє», так і «чуже»).

Розуміючи важливість теми паливного акцизу і «пальних» ліцензій, ми підготували для вас спецпроєкт, у якому показали, як сьогодні контролери відстежують «шлях» пального на всьому ланцюжку – від моменту виробництва або постачання на митну територію України до кінцевого споживача.

Первинні документи: правила складання, зберігання, знищення

Роль первинних документів важко переоцінити. Адже це основа бухобліку. Усі господарські операції підлягають документуванню. Звісно ж, на базі первинних документів ведеться й податковий облік, бо саме вони підтверджують дані, зазначені в податковій звітності.

Тож не дивно, що контролюючі органи завжди приділяють первинним документам пильну увагу. Іноді, здавалося б, незначний огріх в оформленні документа може коштувати фінансових втрат. Без належного документального підтвердження операція визнається нереальною, правочин – недійсним, а це тягне за собою донарахування податків і застосування фінансових санкцій.

Щоб у вашому обліку первинка була ідеальною і жоден найприскіпливіший перевіряльник не мав до неї претензій, представляємо наш спецпроєкт.

Електронне адміністрування ПДВ: правила, ризики, рішення

Система електронного адміністрування ПДВ (СЕА ПДВ), як і будь-яка інша, живе за своїми законами, принципами та правилами. І важливо їх знати, розуміти та оцінювати причинно-наслідкові зв’язки, адже це безпосередньо впливає на господарську діяльність платника ПДВ.

Ідеально, якщо реєстраційного ліміту вистачає для реєстрації ПН/РК, показник ΣПеревищ не виникає та не «з’їдає» ліміт реєстрації, податкові накладні не блокуються, коштів на електронному рахунку вистачає для сплати ПДВ тощо. Але так буває не завжди, тому необхідно знати, як оптимально вийти зі складних ситуацій.

Спецпроєкт стане незамінним помічником для бухгалтерів, які працюють із СЕА ПДВ, та тих, хто бажає поліпшити свої професійні знання щодо обліку ПДВ.

Неприбуткові організації: реєстрація, облік, звіт неприбутківця, ПДВ

Облік та оподаткування у неприбуткових організацій має особливості. А ось спеціального стандарту чи положення, яке б регулювало цей специфічний облік – немає.

Тож ми підготували настільну «книгу» для неприбуткових організацій, у якій зібрали основні питання, які стосуються кожного неприбутківця. Звісно, через призму роз’яснень контролерів та оцінку ризиків типових операцій.

Абетка для бухгалтера: проведення на всі випадки

Від того, наскільки грамотно бухгалтер зробить проведення, залежить правильність і достовірність фінансової та податкової звітності підприємства, а отже, і гарантування безпеки ведення бізнесу.

У спецпроєкті «Абетка для бухгалтера: проведення на всі випадки» розглянуто не тільки найпоширеніші господарські операції, а й ті, з якими бухгалтерові доводиться зустрічатися час від часу, а тому – витрачати час на пошук необхідної інформації.

Виробничий облік у промисловості та сільському господарстві

Облік виробництва будь-якої продукції підпорядковується загальним правилам і водночас має свої особливості. При цьому бездоганна організація бухгалтерського виробничого обліку дозволить підприємству правильно визначити суму витрат, пов’язаних із виробництвом продукції, і прийняти грамотні управлінські рішення.

Спецпроєкт допоможе вам вирішити питання, пов’язані з організацією, документальним оформленням, обліком та оподаткуванням виробничих операцій у промисловості та сільському господарстві

Облік у торгівлі

Торгівля – найпоширеніший вид господарської діяльності, у тому числі і в Україні. Якщо ви займаєтеся торгівлею чи тільки плануєте розпочати, тоді вам неодмінно стане у пригоді спецпроєкт «Облік у торгівлі». Адже тут ви знайдете відповіді на запитання, пов'язані з ліцензуванням, ціноутворенням (знижки, уцінки, розпродажі).

Ми розповімо, як оформити та відображати в обліку оптову, роздрібну виїзну та комісійну торгівлю, торгівлю через Інтернет, а також розглянемо багато практичних ситуацій із цієї сфери.

Основні засоби: документальне оформлення та облік

Навряд чи знайдеться таке підприємство, на балансі якого немає основних засобів. При цьому їх наявність спричиняє необхідність обліку та контролю. Адже, як правило, це дорогі активи, використання яких впливає на результати господарської діяльності підприємства.

Крім того, контролюючі органи зазвичай приділяють особливу увагу операціям з основними засобами. Адже податкові правила обліку основних засобів не завжди збігаються з бухгалтерськими, що може призвести до помилок при оподаткуванні та нарахування штрафних санкцій.

Податкова накладна та розрахунок коригування без таємниць

Податкова накладна та розрахунок коригування – це документи, заповнення яких найбільше регламентовано. Умовні коди, причини складання, причини коригування тощо. До того ж особливості їх оформлення напряму залежать від виду постачання, статусу покупця. 

І все це бухгалтер має врахувати, аби не помилитися, складаючи такі документи в тій або іншій ситуації. 

Зробити це швидко та без помилок допоможе спецпроєкт, який ми підготували для вас. 

Приватний підприємець: від реєстрації до обліку й оподаткування

У 2020 році в законодавстві, яке регулює діяльність підприємців, відбулися зміни, які торкнулися як платників єдиного податку, так і підприємців на загальній системі оподаткування.

Підприємці зазвичай амбіціозні та сміливі люди. Але й їх іноді лякає той об'єм інформації, який потрібно знати для здійснення діяльності, аби не наразитися на штрафи. 

У спецпроєкті ми ретельно «розклали все по полицям», проаналізували зміни. Залишилось лише прочитати та виконувати рекомендації. 

Форми та системи оплати праці: вибір, оформлення, застосування

Організація оплати праці – одне з найголовніших завдань будь-якого роботодавця. Від виваженої розробки системи залежить не лише рівень матеріального забезпечення працівників, але й загальні результати господарської діяльності підприємства.

Про вибір, оформлення, суть основних форм та систем оплати праці, особливості їх застосування, про порядок оплати праці за різних систем, а також про те, які режими роботи можуть бути на підприємстві та на що потрібно звернути увагу, дізнайтеся з аналітичних матеріалів спецпроєкту.