Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

Спецпроєкти

ПЕРВИННІ ДОКУМЕНТИ: ПРАВИЛА СКЛАДАННЯ, ЗБЕРІГАННЯ, ЗНИЩЕННЯ

Роль первинних документів важко переоцінити. Адже це основа бухобліку. Усі господарські операції підлягають документуванню. Звісно ж, на базі первинних документів ведеться й податковий облік, бо саме вони підтверджують дані, зазначені в податковій звітності.

Тож не дивно, що контролюючі органи завжди приділяють первинним документам пильну увагу. Іноді, здавалося б, незначний огріх в оформленні документа може коштувати фінансових втрат. Без належного документального підтвердження операція визнається нереальною, правочин – недійсним, а це тягне за собою донарахування податків і застосування фінансових санкцій.

Щоб у вашому обліку первинка була ідеальною і жоден найприскіпливіший перевіряльник не мав до неї претензій, представляємо наш спецпроєкт.

ЕЛЕКТРОННЕ АДМІНІСТРУВАННЯ ПДВ: ПРАВИЛА, РИЗИКИ, РІШЕННЯ

Система електронного адміністрування ПДВ (СЕА ПДВ), як і будь-яка інша, живе за своїми законами, принципами та правилами. І важливо їх знати, розуміти та оцінювати причинно-наслідкові зв’язки, адже це безпосередньо впливає на господарську діяльність платника ПДВ.

Ідеально, якщо реєстраційного ліміту вистачає для реєстрації ПН/РК, показник ΣПеревищ не виникає та не «з’їдає» ліміт реєстрації, податкові накладні не блокуються, коштів на електронному рахунку вистачає для сплати ПДВ тощо. Але так буває не завжди, тому необхідно знати, як оптимально вийти зі складних ситуацій.

Спецпроєкт стане незамінним помічником для бухгалтерів, які працюють із СЕА ПДВ, та тих, хто бажає поліпшити свої професійні знання щодо обліку ПДВ.

НЕПРИБУТКОВІ ОРГАНІЗАЦІЇ: РЕЄСТРАЦІЯ, ОБЛІК, ЗВІТ НЕПРИБУТКІВЦЯ, ПДВ

Облік та оподаткування у неприбуткових організацій має особливості. А ось спеціального стандарту чи положення, яке б регулювало цей специфічний облік – немає.

Тож ми підготували настільну «книгу» для неприбуткових організацій, у якій зібрали основні питання, які стосуються кожного неприбутківця. Звісно, через призму роз’яснень контролерів та оцінку ризиків типових операцій.

ВИПЛАТИ ПРАЦІВНИКАМ: НАДАННЯ, РОЗРАХУНОК, ОБЛІК

У будь-яку пору року може виникнути необхідність нарахувати лікарняні, декретні або матеріальну допомогу.

Щоб бухгалтер завжди мав під рукою потрібну інформацію та не допускав помилок під час нарахування зазначених виплат, а підприємству не довелося платити чималі штрафи, ретельно вивчайте матеріли спецпроєкту.

РОЗРАХУНОК КОРИГУВАННЯ ДО ПОДАТКОВОЇ НАКЛАДНОЇ З ПДВ: ГОТОВІ РІШЕННЯ ДЛЯ «ГАРЯЧИХ» СИТУАЦІЙ

У спецпроєкті ми розповіли, як і на яку дату оформити розрахунок коригування в тій чи іншій ситуації, навели зразки заповнення розділу Б цього розрахунку, а також розглянули порядок відображення результатів коригування в бухгалтерському обліку.

Формат подання інформації такий, що вам достатньо знайти потрібну ситуацію та заповнити свій розрахунок коригування за зразком.

ТОНКОЩІ СКЛАДАННЯ ТА ЗРАЗКИ НАКАЗІВ ДЛЯ РОБОТИ

Неправильно складений наказ може дорого коштувати підприємству.

Щоб уникнути фінансових втрат, необхідно скрупульозно підходити до оформлення наказів.

У спецпроєкті ми розповіли, як повинен бути складений будь-який наказ, які реквізити та інформацію він повинен містити, чи потрібно застосовувати при складанні наказів затверджені типові форми та багато іншого.

АБЕТКА ДЛЯ БУХГАЛТЕРА: ПРОВЕДЕННЯ НА ВСІ ВИПАДКИ

Від того, наскільки грамотно бухгалтер зробить проведення, залежить правильність і достовірність фінансової та податкової звітності підприємства, а отже, і гарантування безпеки ведення бізнесу.

У спецпроєкті «Абетка для бухгалтера: проведення на всі випадки» розглянуто не тільки найпоширеніші господарські операції, а й ті, з якими бухгалтерові доводиться зустрічатися час від часу, а тому – витрачати час на пошук необхідної інформації.

ОБЛІКОВА ПОЛІТИКА ПІДПРИЄМСТВА В ДЕТАЛЯХ

У спецпроєкті ми розглянули елементи облікової політики підприємства, які найбільш часто застосовуються на практиці.

Також розповіли про варіанти обліку активів і зобов'язань, доходів і витрат, які передбачені національними стандартами бухобліку та які підприємства можуть використовувати під час формування своєї облікової політики з максимальною вигодою для себе.

СЕРЕДНЯ ЗАРПЛАТА: ПРАКТИЧНЕ КЕРІВНИЦТВО

Розрахунок середньої зарплати не має єдиного алгоритму. Тож бухгалтеру потрібно врахувати безліч нюансів: мету розрахунку, скільки працівник пропрацював на підприємстві, які виплати отримував тощо.

У спецпроєкті розкладемо по полицях усі деталі розрахунку середньої зарплати, як для оплати відпусток, компенсацій за невикористані відпустки, відряджень, вихідної допомоги тощо, так і для нарахування лікарняних і декретних.

ВИПРАВЛЕННЯ ПОМИЛОК В ОБЛІКУ ТА ЗВІТНОСТІ

Без помилок не обходиться ні один бухгалтер, навіть найпрофесійніший. Адже в середовищі, в якому норми законодавства змінюються швидше, ніж ми встигаємо до них звикнути, а в деяких питаннях доводиться керуватися у кращому разі листами та роз’ясненнями, а в гіршому — «думкою» контролерів, не припуститися жодної помилки, скоріш за все, не вийде.

Тому ми підготували спецпроєкт щодо виправлення помилок, які найчастіше зустрічаються в бухгалтерській практиці.

АВТОПЕРЕВЕЗЕННЯ ТА ТРАНСПОРТНЕ ЕКСПЕДИРУВАННЯ

Основу транспортної послуги становить перевезення вантажів. Але одним перевезенням справа, як правило, не обмежується. Найчастіше воно супроводжується наданням комплексу додаткових послуг, зокрема навантаженням, розвантаженням, зберіганням, страхуванням та охороною вантажу, орендою транспорту, а також транспортно-експедиторськими послугами.

Тож автоперевезення та транспортне експедирування мають свої особливості. Це й оформлення договорів, облік та ПДВ-оподаткування перевезень по Україні та міжнародних перевезень.

У спецпроєкті ви знайдете основні правила організації перевезень та нюанси обліку транспортних та експедиторських послуг у сторін договору. Зокрема, ви дізн

ВИРОБНИЧИЙ ОБЛІК У ПРОМИСЛОВОСТІ ТА СІЛЬСЬКОМУ ГОСПОДАРСТВІ

Облік виробництва будь-якої продукції підпорядковується загальним правилам і водночас має свої особливості. При цьому бездоганна організація бухгалтерського виробничого обліку дозволить підприємству правильно визначити суму витрат, пов’язаних із виробництвом продукції, і прийняти грамотні управлінські рішення.

Спецпроєкт допоможе вам вирішити питання, пов’язані з організацією, документальним оформленням, обліком та оподаткуванням виробничих операцій у промисловості та сільському господарстві

ОБЛІК У ТОРГІВЛІ

Торгівля – найпоширеніший вид господарської діяльності, у тому числі і в Україні. Якщо ви займаєтеся торгівлею чи тільки плануєте розпочати, тоді вам неодмінно стане у пригоді спецпроєкт «Облік у торгівлі». Адже тут ви знайдете відповіді на запитання, пов'язані з ліцензуванням, ціноутворенням (знижки, уцінки, розпродажі).

Ми розповімо, як оформити та відображати в обліку оптову, роздрібну виїзну та комісійну торгівлю, торгівлю через Інтернет, а також розглянемо багато практичних ситуацій із цієї сфери.

ОСНОВНІ ЗАСОБИ: ДОКУМЕНТАЛЬНЕ ОФОРМЛЕННЯ ТА ОБЛІК

Навряд чи знайдеться таке підприємство, на балансі якого немає основних засобів. При цьому їх наявність спричиняє необхідність обліку та контролю. Адже, як правило, це дорогі активи, використання яких впливає на результати господарської діяльності підприємства.

Крім того, контролюючі органи зазвичай приділяють особливу увагу операціям з основними засобами. Адже податкові правила обліку основних засобів не завжди збігаються з бухгалтерськими, що може призвести до помилок при оподаткуванні та нарахування штрафних санкцій.

КАДРОВІ ДОКУМЕНТИ: ІНСТРУКЦІЯ ЩОДО ПРАВИЛЬНОГО ОФОРМЛЕННЯ

Правильне оформлення кадрових документів – одна зі складових успішної роботи суб'єкта господарювання. Адже за порушення, допущені у сфері трудових відносин, застосовуються дуже серйозні штрафи, а найбільш небажаний «гість» для роботодавців – органи Держпраці.

Тому дуже важливо знати всі правила та нюанси оформлення кадрової документації. Тим більше, що цього року до трудового законодавства були внесені зміни, крім того є особливості складання деяких документів, пов'язаних із карантинними заходами. 

У нашому спецпроєкті ми приділили увагу базовим документам кадрового діловодства.

ПОДАТКОВА НАКЛАДНА ТА РОЗРАХУНОК КОРИГУВАННЯ БЕЗ ТАЄМНИЦЬ

Податкова накладна та розрахунок коригування – це документи, заповнення яких найбільше регламентовано. Умовні коди, причини складання, причини коригування тощо. До того ж особливості їх оформлення напряму залежать від виду постачання, статусу покупця. 

І все це бухгалтер має врахувати, аби не помилитися, складаючи такі документи в тій або іншій ситуації. 

Зробити це швидко та без помилок допоможе спецпроєкт, який ми підготували для вас. 

ПРИВАТНИЙ ПІДПРИЄМЕЦЬ: ВІД РЕЄСТРАЦІЇ ДО ОБЛІКУ Й ОПОДАТКУВАННЯ

У 2020 році в законодавстві, яке регулює діяльність підприємців, відбулися зміни, які торкнулися як платників єдиного податку, так і підприємців на загальній системі оподаткування.

Підприємці зазвичай амбіціозні та сміливі люди. Але й їх іноді лякає той об'єм інформації, який потрібно знати для здійснення діяльності, аби не наразитися на штрафи. 

У спецпроєкті ми ретельно «розклали все по полицям», проаналізували зміни. Залишилось лише прочитати та виконувати рекомендації. 

ВІДПУСТКА: ЯК ПРАВИЛЬНО ОФОРМИТИ ТА РОЗРАХУВАТИ

На будь-якому підприємстві працівники йдуть у відпустку, у них народжуються діти, тобто виникають звичайні життєві ситуації.

Однак для підприємства всі ці ситуації є господарськими операціями, які потрібно правильно відобразити в обліку. Також ні для кого не секрет, що операції, пов’язані з виплатами фізичним особам, знаходяться під пильною увагою контролюючих органів.

Спецпроєкт допоможе правильно здійснити розрахунки із працівниками і госпрозрахунковим, і бюджетним підприємствам.

ФОРМИ ТА СИСТЕМИ ОПЛАТИ ПРАЦІ: ВИБІР, ОФОРМЛЕННЯ, ЗАСТОСУВАННЯ

Організація оплати праці – одне з найголовніших завдань будь-якого роботодавця. Від виваженої розробки системи залежить не лише рівень матеріального забезпечення працівників, але й загальні результати господарської діяльності підприємства.

Про вибір, оформлення, суть основних форм та систем оплати праці, особливості їх застосування, про порядок оплати праці за різних систем, а також про те, які режими роботи можуть бути на підприємстві та на що потрібно звернути увагу, дізнайтеся з аналітичних матеріалів спецпроєкту.

ОХОРОНА ПРАЦІ ЯК ОБ’ЄКТ ПЕРЕВІРОК ДЕРЖПРАЦІ

Спецпроєкт дає чітку структуру побудови служби (управління) охорони праці для комерційних, аграрних та бюджетних підприємств і перелік документації, необхідної для кожного окремого виду господарської діяльності, зразки інструкцій для різних посад і професій, бланки актів, які необхідно скласти в різних ситуаціях.

Результат: отримаєте алгоритм визначення та усунення прогалин з питань охорони праці на вашому підприємстві і можливість запобігти негативним наслідкам перевірок.

ЗАХИСТ БІЗНЕСУ: СУДОВА ПРАКТИКА

Вся необхідна інформація для створення системи правової безпеки бізнесу і захисту своїх прав, в тому числі: підстави для законного недопуску до перевірки, випадки, коли перевірка вважається незаконною, способи захисту платника податків в разі перевірок.

Результат: «уникнете» або мінімізуєте негативні наслідки проведення перевірки, захистите свій бізнес від будь-яких незаконних дій контролюючих органів.

ДОВІДНИК БУХГАЛТЕРСЬКИХ ПРОВЕДЕНЬ

Для бухгалтерів комерційних, аграрних підприємств, бюджетних установ. У довіднику розглянуті господарські операції з докладними числовими прикладами, наведені не тільки типові схеми бухгалтерських проводок, передбачені Планом рахунків, а й нестандартні, вузькоспецифічні схеми проводок.

Результат: заощадите час, отримаєте необхідного помічника в роботі та шпаргалку для всіх випадків проведення господарських операцій на підприємстві.

ПАЛЬНЕ-2020: ЛІЦЕНЗУВАННЯ, АДМІНІСТРУВАННЯ, КОНТРОЛЬ, ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

Порядок ліцензування, адміністрування палива, як здійснюється контроль, рекомендації з найбільш неврегульованих на сьогодні питань паливної реформи і пропозиції щодо їх вирішення, приклади заповнення документів у різних практичних ситуаціях і покрокові інструкції, як запобігти грошовим втратам.

Результат: уникнете чималих штрафних санкцій на підприємство і притягнення посадових осіб до адміністративної відповідальності.

РРО: ПУТІВНИК ДЛЯ ЮРИДИЧНИХ ОСІБ ТА ФОП

У спецпроєкті запропоновані шляхи вирішення питань про порядок застосування РРО як в загальних, так і в окремих випадках. У кожному розділі – готові рішення: електронний договір, здійснення розрахунків за допомогою платіжних систем і ризики інтернет-продавців, способи і порядок розрахунків через РРО, повернення коштів через РРО, чи потрібен РРО при наданні інформаційно-консультаційні послуги і нематеріальних активів, РРО для юросіб, ФОП і незалежних професіоналів.

HACCP – 7 ПРОСТИХ КРОКІВ ДО ПРИБУТКОВОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

З 20.09.2019 р. система HAССP має бути запроваджена всіма українськими підприємствами, які виробляють або реалізують продукти харчування. Застосування системи безпеки харчової продукції є обов'язковою вимогою законодавства України. Порушення закону тягне за собою застосування штрафів: для юросіб – від 96 до 240 тис. грн., для ФОП – від 9,6 тис. грн. до 48 тис. грн. і зупинку роботи підприємства.

У спецпроєкті про те, з якими проблемами торговельні підприємства стикаються при впровадженні системи безпеки харчових продуктів, приклади необхідних документів і покроковий алгоритм успішних дій для впровадження.

ФІНАНСОВА ЗВІТНІСТЬ ЯК РЕЗУЛЬТАТ ОБЛІКОВОЇ ПОЛІТИКИ ТА ЇЇ РОЛЬ В УПРАВЛІННІ ПІДПРИЄМСТВОМ

Від правильності, точності складання облікової політики, її дотримання на підприємстві багато в чому залежать фінансові результати діяльності компанії і правильність складання фінансової та податкової звітності. До того ж вона часто є підставою для відстоювання позиції в суперечках з контролюючими органами. Результат: ухвалення найбільш оптимальної облікової політики для ведення обліку і складання звітності на підприємстві, прийняття правильних управлінських рішень.

ПЕРЕВІРКИ В УКРАЇНІ

Головний виклик 2019 року для бізнесу – це повернення перевірок. Спецпроєкт дає відповіді на гострі запитання: коли можуть прийти з перевіркою, що робити, коли прийшли контролери, як проводяться перевірки і оформляються результати. Також ви дізнаєтеся про нюанси проведення перевірок контролюючими органами.

Результат: впевненість у разі проведення перевірки, інструменти для захисту вашого бізнесу з готовими рішеннями і зразками документів.