Складення штатного розпису, внесення записів до трудових книжок працівників – ситуації, коли без класифікатора професій не обійтись. Для кадрової служби це справжній довідник професій, в якому зібрані дані щодо відповідної роботи та кваліфікації. Цей документ не є нормативно-правовим актом, проте є обов’язковим для використання на усіх підприємствах незалежно від форм власності.
3 причини для детального вивчення нашого розділу
Державний класифікатор професій – як застосувавати на практиці?
Приведення найменування посад у відповідність до вимог класифікатора професій має бути на всіх підприємствах. До цього документу вносяться постійні зміни таким чином фактично створюється новий класифікатор професій.
Класифікатор забезпечує чітку систему категоризації професій, що сприяє стандартизації трудових відносин. Швидкі технологічні зміни, поява нових спеціальностей та професій іноді випереджають ті посади які були раніше, тому класифікатор часто оновлюється. Це впливає не тільки на організаційну структуру підприємства, але й на права та обов’язки працівників, можливість їх переведення на інші посади.
Що робити, у класифікаторі професій відсутня потрібна посада чи професія? Звісно ж звернутися до фахівців, які зможуть підібрати подібну професію. Адже, неправильна назва посади, що не відповідає вимогам класифікатора професій може позбавити можливості працівника призначення пільгової пенсій. І це може стати навіть предметом позову працівника до суду. Інша проблема може полягати в тому, що працівник офіційно працевлаштований на одній посаді але виконує роботу за іншою.
Всі ці ситуації добре відомі нашим експертам, які підготували коментарі та авторські роз'яснення стосовно застосування положень КП. Детальніше з матеріалами можна ознайомитись у цьому розділі.
Чому важливо слідкувати за оновленнями?
Тримати руку на пульсі важливо не лише для досягнення бізнес-цілей, але й для приведення внутрішньої документації у відповідності до законодавства. Класифікатор професій не є виключенням, який постійно поповнюється новими посадами. Також існує можливість розширення або уточнення назв посад на розсуд роботодавця. Як це зробити знають наші фахівці.
Наша мета - як бази знань для кадровиків та бухгалтерів полягає в тому, щоб все важливе можна було знайти в одному місці – на нашому порталі. А ще важливо – дати можливість нашим передплатникам оптимізувати свій робочий час.
Що робити у разі виявлення помилок?
Помітили невідповідність назви посади чи професії працівників та Класифікаторі професій? Якщо ви виявили це самостійно тоді зможете це легко виправити завдяки нашим експертним роз’ясненням. Гірше, коли такі неточності знаходять перевіряючі органи.
Тому, перш за все, необхідно документально оформити внесення цих змін. Зразок наказу ви можете знайти на нашому сайті. Необхідно привести у відповідність до Класифікатора професій штатний розпис, посадові інструкції, записи у трудових книжках та облікових картках працівників та в усі внутрішні документи, де могла зазначатися неправильна посада. Детальніше про порядок дій та оформлення відповідних документів роз’яснюють експерти на нашому сайті.