Кадрове діловодство - це система організаційних та управлінських процесів, що включає в себе оформлення та зберігання документації щодо працівників підприємства, а також ведення їх обліку. Фахівець з кадрів займається прийомом на роботу нових співробітників та оформленням їх звільнення, веденням особових справ, обліком робочого часу та іншим оформленням кадрової документації.
Все це є основою діяльності підприємства, адже на підставі цих документів здійнюється нарахування заробітної плати, заходи заохочення працівників, облік робочого часу тощо. У разі здійснення перевірок з боку контролюючих органів ці документи також можуть перевірятися, тому важливо їх юридично правильно оформити. Зразки всіх необхідних документів, які знаходяться на нашому сайті розроблені з дотриманням законодавчих вимог, вимог ДСТУ та грунтуються на практичному досвіді експертів.
Правильне оформлення документів необхідне для дотримання норм трудового законодавства. А також забезпечення ефективного управління кадрами на підприємстві.
Основи діловодства складаються з:
Кожен етап «життєвого циклу» документа оформлюється згідно законодавства.
Організація діловодства ґрунтується на внутрішньому регламенті підприємства та нормативних актах. Одна справа, коли мова йде про вже налагоджений процес, інша — коли потрібно організовувати кадрове діловодство з нуля. Саме це викликає хвилювання, проте, ми працюємо для того щоб вам допомогти!
З чого варто почати кадровий облік з нуля?
Для забезпечення порядку в кадровому діловодстві, потрібно дотримуватися певних правил. Інструкція з кадрового діловодства, зразок якої можна знайти в нашій базі, допоможе дотримуватися цих правил.
Правильне ведення кадрового діловодства впливає на ефективність управління персоналом та знижує ризики виникнення помилок.
Нормативно-методична база діловодства складається з нормативно-правових актів та внутрішніх документів підприємства, які регулюють документообіг на підприємствах, установах, організаціях. Ведення кадрового діловодства на підприємстві передбачає дотримання встановлених норм. Що включає:
Завдяки цьому забезпечується ефективний документообіг та знижуються ризики штрафних санкцій з боку державних органів.
Графік документообігу є свого роду планом із зазначенням термінів, порядку та відповідальних осіб, які забезпечують обробку документації, її «рух» та узгодження всередині підприємства. Він призначений для ефективної взаємодії між підрозділами та забезпечення дотримання термінів
Графік документообігу (зразок)
Вид документа |
Виконавець |
Термін виконання |
Відповідальний |
Трудовий договір |
Кадрова служба |
Один робочий день |
Інспектор відділу кадрів |
Наказ про прийняття |
Керівник відділу |
два робочі дні |
Начальник відділу |
Особова картка |
Кадрова служба |
П’ять робочих днів |
Інспектор відділу кадрів |
Нарахування заробітної плати |
Бухгалтерія |
Десять робочих днів |
Головний бухгалтер |
Розділ Кадрове діловодство
Цей розділ створений для фахівців відділу кадрів, бухгалтерії, керівників. Для того, щоб швидко знайти зразок документу та інформацію про те як його оформити. Скористайтесь зручним пошуком для передплатників та оптимізуйте свій робочий час.
Статті з корисною інформацією допоможуть кадровикам розібратися з основними робочими моментами, вимогами дотримання законодавства, правильного оформлення документації та багато іншого.