Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Інвентаризація ОЗ

17.09.2019

Річна інвентаризація: організація, проведення, відображення результатів і відповідальність

Інвентаризація на підприємстві: наказ, положення, бухоблік, відповідальність

Інвентаризація основних засобів (далі – ОЗ), як будь-який бізнес-процес, складається з етапів: перевірки фактичної наявності об’єктів ОЗ, їх стану і т. д. Із консультації ви дізнаєтеся, як діяти членам інвентаризаційної комісії, матеріально відповідальній особі (далі – МВО), бухгалтерії підприємства на кожному етапі.

До ОЗ відносяться активи, які відповідають критеріям, установленим п. 4 і 6 П(С)БО 7. При цьому всі критерії повинні бути виконані одночасно.

Для довідки: СКВ – це очікуваний період, протягом якого необоротні активи будуть використовуватися підприємством або з їх допомогою буде виготовлений (виконаний, наданий) очікуваний підприємством обсяг продукції (робіт, послуг).

  • у процесі виробництва/діяльності;
  • для постачання товарів, надання послуг;
  • здачі в оренду іншим особам;
  • здійснення адміністративних, соціально-культурних функцій.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
23.10.2025
Таблиця-підказка: відображаємо результати інвентаризації в обліку
У статті розглянемо, як наслідки проведеної інвентаризації впливають на бухгалтерський та податковий облік. Облік інвентаризації Процедура інвентаризації потребує від підприємства виконання конкретних дій, а саме: створення інвентаризаційної комісії, підготовки документації та активів, безпосереднь...
23.10.2025
Інвентаризація забезпечень
Як проінвентаризувати забезпечення та перевірити їх обґрунтованість? У статті розглянемо, які об’єкти підлягають інвентаризації, як оформлюються та відображаються в обліку її результати. Інвентаризації підлягають усі види забезпечень. При цьому насамперед перевіряється правильність та обґрун...
23.10.2025
Інвентаризація фінансових інвестицій та інших цінних паперів
У статті наведемо покроковий алгоритм проведення інвентаризації фінансових інвестицій та порядок відображення в обліку її результатів. Фінансові інвестиції, як і будь-які інші активи підприємства, повинні бути достовірно відображені в річній фінансовій звітності. Розглянемо, які активи відносяться...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
11.11.2025
Анулювання ПДВ-реєстрації у разі ліквідації юрособи
У статті розповімо, коли платнику ПДВ, який ухвалив рішення про ліквідацію, анулювати ПДВ-реєстрацію, як нарахувати податок на умовне постачання та оформити ПН/РК, за який період подати «прощальну» декларацію, як виправити помилки та провести остаточні розрахунки з бюджетом. У статті роз...
11.11.2025
Ліквідація підприємства за рішенням власників: як створити ліквідаційну комісію
У статті розповімо, яких законодавчих вимог слід дотримуватися в разі створення ліквідаційної комісії та які відомості потрібно включити до рішення власників підприємства про її створення. Одним з важливих етапів ліквідації підприємства за рішенням власника є призначення ліквідаційної комісії. Саме ...
04.11.2025
Грошові внески до додаткового капіталу ТОВ: облік у товариства
Товариство з обмеженою відповідальністю отримало грошові внески до додаткового капіталу. Як відобразити в обліку таку операцію? Про які нюанси оподаткування слід знати? Дізнайтесь зі статті. З 27.08.2025 оновлена ст. 12 Закону від 06.02.2018 № 2275-VIII «Про товариства з обмеженою та додатково...
Кращі матеріали