Рубрика:
Рубрики розділу:
Як підтвердити собівартість готової продукції
Для визначення виробничої собівартості продукції підприємству доводиться «збирати» витрати в спеціальних облікових документах, які самі по собі первинними не є, але заповнюються на підставі первинки та допоміжних розрахунків. У консультації розглянемо, якими саме документами можна підтвердити витрат...
O Ольга Папінова
15.11.2016 1355 0 2
Статутний капітал не сформовано протягом року з моменту держреєстрації ТОВ: чи передбачено відповідальність?
Після закінчення року з моменту держреєстрації ТОВ статутний капітал (далі – СК) так і не був сформований (учасники не зробили повністю свої внески). Якими можуть бути наслідки для товариства? Чи передбачено відповідальність для учасників товариства в цьому випадку? Згідно зі ст. 52 Закону від 19.09...
09.11.2016 12096 0 1
Як визначити балансову вартість ОЗ на 01.01.16 р., якщо в 2015 році податковий облік не вівся?
У чому проблема: у 2015 році підприємство – платник податку на прибуток не зобов'язане було застосовувати коригування на різниці, тому для цілей податкового обліку не нараховувало амортизацію та не визначало балансову вартість об'єктів основних засобів (далі – ОЗ). У зв'язку із цим у такого підприєм...
02.11.2016 529 0 1
Боржник погасив заборгованість, на суму якої був створений РСБ: що в обліку?
Підприємство в 2016 році є квартальним платником податку на прибуток. При складанні звітності за 2015 рік підприємство виявило сумнівну дебіторську заборгованість і сформувало на її повну суму резерв сумнівних боргів (далі – РСБ). При визначенні об'єкта обкладення податком на прибуток за 2015 рік су...
01.11.2016 832 0 1
Як у 2016 році списати заборгованість підприємства, ліквідованого у 2011 році?
Ситуація Станом на вересень 2016 року в обліку підприємства – платника податку на прибуток числиться дебіторська заборгованість покупця за товар, яка раніше не визнавалася в обліку ні сумнівною, ні безнадійною. Перед складанням звітності за 9 місяців 2016 року новий бухгалтер підприємства провів інв...
31.10.2016 516 0 1
Продаж об'єкта фінансової оренди орендодавцем: облікові аспекти
Із цієї статті ви дізнаєтеся: як відобразити в бухгалтерському та податковому обліку продаж орендодавцем об'єкта фінансової оренди третій особі. Що можна зробити на практиці: укласти із третьою особою (новим кредитором) договір купівлі-продажу, згідно з яким до нього перейде право власності на о...
27.10.2016 292 0 1
Продаж об'єкта фінансового лізингу лізингодавцем: правові аспекти
Із цієї статті ви дізнаєтеся: чи має право лізингодавець продати об'єкт фінансового лізингу третій особі; як правильно з юридичної точки зору оформити такий правочин. Що можна зробити на практиці: оформити тристоронню угоду між лізингодавцем, лізингоотримувачем і третьою особою (вона ж – покуп...
26.10.2016 438 0 2
Чи треба подавати повідомлення за формою № 20-ОПП у разі придбання приміщення, здачі його в оренду, відкриття у ньому магазину?
Підприємство придбало у власність нежитлове приміщення, одну частину якого відразу здало в оренду, а у другій половині через деякий час відкрило роздрібний магазин. Чи треба у цьому випадку подавати органам ДФС повідомлення за формою № 20-ОПП? Так, підприємство зобов'язане повідомити орган ДФС про в...
25.10.2016 676 0 1
Засоби пожежогасіння на підприємстві: облік
Із цієї статті ви дізнаєтеся: про те, що кожний об'єкт нерухомості (а також споруди та деякі установки) відповідно до законодавства повинен бути обладнаний первинними засобами пожежогасіння. Що можна зробити на практиці: придбані вогнегасники та інші первинні засоби пожежогасіння прибуткуйте на ...
24.10.2016 40172 0 6
Переведення основних засобів із виробничих у невиробничі і назад
Із цієї статті ви дізнаєтеся: як документально оформити переведення виробничих основних засобів (далі – ОЗ) у невиробничі і назад; як відобразити таке переведення у бухгалтерському та податковому обліку. Що можна зробити на практиці: оформити наказ із переліком виробничих ОЗ, що підлягають пер...
20.10.2016 7919 0 3
Інвентаризація бланків суворої звітності
Акценти цієї статті: якими документами оформляються результати інвентаризації бланків суворої звітності; як відобразити в обліку недостачі та списання таких бланків. Документальне оформлення Розглянемо в табл. 1, які типові форми використовуються для оформлення результатів інвентаризації бланк...
11.10.2016 848 0 1
Штрафи за договором: гроші «+», податкове навантаження «–»
Корисна норма бухобліку: згідно з п. 20 П(С)БО 16 визнані суми штрафів, пені, неустойки включаються до інших операційних витрат. Застосовуємо норму – отримуємо вигоду: штрафні санкції, передбачені за невиконання умов договору, не тільки захищають права підприємства, але й дозволяють отримати до 30 ...
27.09.2016 24433 0 2
Друкована періодика: де та як зареєструвати видання?
Акценти цієї статті: куди слід звертатися, щоб зареєструвати друковане видання; які документи при цьому потрібно оформити; чим загрожує випуск друкованих видань без реєстрації. Загальні положення Згідно із Законом від 16.11.92 р. № 2782-XII (далі – Закон № 2782) друкованими засобами масової і...
03.10.2016 810 0 1
Чи можна дооцінити старі запаси?
Підприємство в 2012 році імпортувало товари з оплатою за курсом 12 грн. за 1 євро. На сьогодні частина цих товарів ще не реалізована, але товари не втратили своїх споживчих якостей. Чи можна провести їх переоцінку, дооцінивши до курсу гривні до євро на поточну дату? Ні, законодавством не передбачена...
30.09.2016 419 0 1
Придбали нове обладнання: як урахувати витрати на його налагодження та освоєння?
Із цієї статті ви дізнаєтеся: як ураховувати здійснені підприємством витрати на налагодження та освоєння нового обладнання або нових технологічних процесів. Що можна зробити на практиці: при налагодженні обладнання включіть здійснені витрати до його первісної вартості, а при освоєнні – до складу ви...
14.09.2016 650 0 1
У єдинника новий вид діяльності: з якої дати можна починати?
Якщо платник єдиного податку вирішить зайнятися новим видом діяльності, він зобов’язаний зареєструвати такі зміни в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців і громадських формувань (далі – ЄДР). Для реєстрації він повинен подати заяву держреєстратору. А з дати внесення ...
29.08.2016 396 0 1
Як списувати паливо при оренді автомобіля
Із цієї статті ви дізнаєтеся: як правильно і на підставі яких документів списувати ПММ орендареві автомобіля. Що можна зробити на практиці: підтверджувати факт витрати пального дорожніми листами (іншими первинними документами); при списанні пального за орендованим автомобілем користуватися спец...
26.08.2016 2907 0 1
Чи може орендар продати об'єкт фінлізингу
Із цієї статті ви узнаєте: чи переходить право власності на об'єкт фінлізингу при його передачі орендарю; чи має право орендар продати такий об'єкт. Що можна зробити на практиці: якщо орендар знайде покупця на взятий ним у фінлізинг об'єкт, він може здати цей об'єкт у сублізинг. Так орендар не ...
18.08.2016 314 0 1
Техобслуговування та ремонт автомобіля
Експлуатуючи автомобіль, його власник неминуче зіткнеться з необхідністю проведення його технічного обслуговування (далі – ТО) і, можливо, ремонту. Для правильного обліку потрібно розрізняти ці поняття. Як провести грань між ними, розглянемо в консультації. Техобслуговування та ремонт авто: шукаємо...
15.08.2016 463 0 1
Який внесок до СК ТОВ обрати: основними засобами чи правом користування ними?
У статті ви знайдете відповіді на запитання: у чому вигоди та ризики внесків до статутного капіталу основними засобами (далі – ОЗ); коли розумною альтернативою є внесок правами користування об'єктами ОЗ; як вищевказані операції оформити документально та відобразити в обліку. Для ведення господ...
11.08.2016 544 0 1