Рубрика:
Рубрики розділу:
Виконавець робіт зник, не дочекавшись оплати: коли дебітору списати заборгованість?
У липні 2015 року підприємство отримало від виконавця акт виконаних робіт, але відразу не розплатилося. У тому ж періоді вартість робіт була списана на витрати в обліку. Із 2016 року підприємство втратило зв'язок із виконавцем робіт. Коли потрібно списати суму такої кредиторської заборгованості? У п...
O Ольга Папінова
26.10.2017 402 0 1
Оформлення прав на землю для будівництва
Плануючи побудувати будівлю або споруду, замовник будівництва повинен оформити право на землю під майбутнє будівництво та інші документи. Тобто будівництво можна вести на земельній ділянці, яка використовується на законних підставах. У консультації розглянемо варіанти отримання замовником прав на зе...
25.10.2017 7166 0 1
Дозвільні та інші необхідні документи в будівництві
Будівельна діяльність завжди пов'язана з необхідністю отримання різних дозвільних документів, узгодження проектів та оформлення інших документів різними державними органами. У цій консультації ми розглянемо основні моменти, що стосуються отримання та оформлення таких документів, а також зорієнтуємо ...
24.10.2017 2258 0 1
Ліцензування будівельної діяльності
Ви ведете господарську діяльність, пов'язану з будівництвом, або тільки плануєте її розпочати? Тоді вам обов'язково потрібно знати все про ліцензування даного виду діяльності: які види робіт підлягають ліцензуванню, які вимоги до суб'єкта господарювання (далі – СГ), який бажає отримати ліцензію, куд...
23.10.2017 22366 0 1
Продаж основних засобів
У консультації розглянемо порядок оподаткування та обліку операцій, пов'язаних із продажем об'єктів основних засобів (далі – ОЗ) у різних ситуаціях: нерезиденту, за ціною нижчою від їх балансової вартості, невиробничих ОЗ. Підготовка ОЗ до продажу Згідно з П(С)БО 27 перед продажем об'єкт ОЗ потріб...
18.10.2017 4331 0 2
Ліквідація основних засобів через форс-мажор
Зрозуміло, ніхто не застрахований від пожежі, повені, урагану і т. д. Усі ці надзвичайні ситуації (далі – НС) спричиняють значні матеріальні втрати від руйнування, знищення і псування майна підприємств. У консультації розглянемо, як відображаються в обліку операції зі списання об'єктів основних засо...
17.10.2017 847 0 1
Ліквідація основних засобів за бажанням платника податків
Практично всі суб'єкти господарювання рано чи пізно стикаються з необхідністю ліквідації об'єктів основних засобів (далі – ОЗ). У консультації розглянемо особливості податкового та бухгалтерського обліку операцій із ліквідації ОЗ за самостійним рішенням платника податків. Документальне оформлення ...
17.10.2017 3646 0 2
Чи можна за результатами інвентаризації частково ліквідувати основний засіб?
У ході інвентаризації на підприємстві виявили обладнання, яке буде придатне до експлуатації після заміни однієї з основних запчастин. Запчастина не виділена в окремий інвентарний номер. Чи можна частково ліквідувати дане обладнання, зафіксувавши це в протоколі інвентаризації? Чи може це зробити інве...
12.10.2017 1189 0 1
Інвентаризація земельних ділянок (у т. ч. орендованих у держорганів)
Акценти цієї статті: як обліковувати земельні ділянки державної та комунальної власності, якими користується підприємство згідно з договорами оренди; чи потрібно інвентаризувати земельні ділянки, що знаходяться у власності й отримані за договорами оренди. Земля в користуванні: є варіанти Комер...
12.10.2017 1147 0 1
Ремонт, техобслуговування та модернізація автомобіля
Підприємству, яке використовує у своїй діяльності автотранспорт, важливо визначитися із класифікацією ремонтних операцій. Чи є така операція його капітальним або поточним ремонтом, технічним обслуговуванням (далі – ТО) або поліпшенням? Помилки можуть призвести до завищення витрат, неправильного визн...
12.10.2017 1293 0 2
Ремонт будівлі: облік витрат
Підприємство, яке має на балансі будівлі, несе витрати на підтримання їх у робочому стані та ремонт. Із консультації ви дізнаєтеся, як правильно класифікувати та відображати ці витрати в бухгалтерському та податковому обліку підприємства. Класифікація робіт Визначити вид робіт допоможуть будівельн...
11.10.2017 1461 0 3
Інвентаризацію не проведено або проведено з порушеннями: які наслідки?
У консультації розповімо, яка відповідальність установлена для підприємства або його посадових осіб за непроведення інвентаризації в обов'язкових випадках, а також за її проведення з тими або іншими порушеннями. Загальні положення Згідно з п. 4 розд. I Положення № 879 проведення інвентаризації заб...
10.10.2017 525 0 1
Інвентаризація витрат і доходів майбутніх періодів
Перед складанням річної фінансової звітності інвентаризація витрат і доходів майбутніх періодів може починатися на підприємстві вже за три місяці до настання дати балансу (п. 10 Положення № 879). У консультації розглянемо порядок проведення такої інвентаризації. Предмет інвентаризації Витрати майб...
06.10.2017 793 0 2
Як провести інвентаризацію дебіторської та кредиторської заборгованості
У консультації розповімо про порядок проведення інвентаризації дебіторської і кредиторської заборгованості та про відображення її результатів в обліку. Загальні положення Інвентаризація дебіторської та кредиторської заборгованості здійснюється шляхом звіряння документів і записів у реєстрах бухобл...
05.10.2017 2503 0 1
Чи може в результаті інвентаризації перериватися строк позовної давності за заборгованостями?
У процесі інвентаризації кредиторської та дебіторської заборгованості виявлено заборгованість за договором постачання. Підприємству-боржнику був направлений акт звірки розрахунків. Боржник акт підписав і повернув підприємству-кредитору, однак заборгованість погашати не поспішає. Чи переривається стр...
10.10.2017 473 0 1
Як проводити інвентаризацію, якщо матеріально відповідальний у відпустці?
Касир підприємства пішов на 24 дні в щорічну відпустку. Його обов'язки на іншого співробітника не були покладені. У період відпустки касира звільнився головний бухгалтер. Як в такій ситуації проводити інвентаризацію під час відсутності касира? У період, коли матеріально відповідальна особа (далі – М...
09.10.2017 15196 0 1
Чи має право представник органу ДФС бути присутнім при проведенні інвентаризації платником податків?
На підприємстві проводиться документальна податкова перевірка. Також була отримана від органу ДФС вимога в письмовій формі провести інвентаризацію. При цьому представник органу ДФС наполягає на своїй присутності під час проведення інвентаризації. Чи передбачене це нормами законодавства? Ні, присутні...
09.10.2017 951 0 1
Чи підлягають інвентаризації розрахунки з підзвітними особами?
Підприємство готується до проведення річної інвентаризації. Чи потрібно проводити інвентаризацію розрахунків із підзвітними особами? І якщо так, то яким чином це зробити? Так, розрахунки з підзвітними особами підлягають інвентаризації. Це випливає з п. 7.3 та абзацу третього п. 7.4 розд. III Положен...
06.10.2017 2683 0 1
Хто проводить інвентаризацію майна на зберіганні: зберігач чи поклажодавець?
Підприємство (поклажодавець) передало іншому підприємству (зберігачу) товар на відповідальне зберігання. Хто саме – зберігач чи поклажодавець – повинен проводити інвентаризацію такого товару? Інвентаризацію товару, переданого на зберігання, проводять і зберігач, і поклажодавець. Це випливає з п. 6 р...
06.10.2017 1464 0 1
Як провести інвентаризацію нематеріальних активів
Інвентаризація нематеріальних активів (далі – НА) проводиться з метою документального підтвердження їх фактичної наявності та стану. У консультації розглянемо, які об'єкти підлягають інвентаризації, якими документами оформляються результати інвентаризації та у яких випадках здійснюється коригування ...
29.09.2017 646 0 1