Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як підтвердити собівартість готової продукції

15.11.2016

Для визначення виробничої собівартості продукції підприємству доводиться «збирати» витрати в спеціальних облікових документах, які самі по собі первинними не є, але заповнюються на підставі первинки та допоміжних розрахунків. У консультації розглянемо, якими саме документами можна підтвердити витрати на виготовлення продукції.

Фактична виробнича собівартість готової продукції – основна складова собівартості її реалізації, сума якої у звітному періоді реалізації продукції впливає на фінансовий результат до оподаткування.

До складу виробничої собівартості входять (п. 11 П(С)БО 16):

  • прямі матеріальні витрати;
  • прямі витрати на оплату праці;
  • інші прямі витрати;
  • змінні та постійні розподілені загальновиробничі витрати (далі – ЗВВ).

Перелік і склад статей витрат, відповідно до яких буде формуватися виробнича собівартість, підприємство встановлює самостійно. При цьому розрахунок виробничої собівартості окремих одиниць продукції здійснюється на підставі первинних і зведених документів.

Дані про виробничу собівартість продукції потрібні насамперед для визначення бухгалтерського фінансового результату господарської діяльності. Але не тільки. Вони знадобляться і для цілей податкового обліку. Платники податку на прибуток на підставі розрахованого фінрезультату визначають об'єкт обкладання цим податком. Платники ПДВ можуть скористатися цими даними при обґрунтуванні звичайної ціни готової продукції.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
16.12.2025
Списання зіпсованих запасів: документальне оформлення та облік
Як діяти підприємству, якщо запаси зіпсувалися внаслідок ворожої атаки, тривалого відключення електроенергії або закінчення строку придатності? У статті розглянемо порядок дій у цій ситуації, документальне оформлення списання та його відображення в бухгалтерському та податковому обліку. Запаси на ...
15.12.2025
Корпоративне свято: облік та оподаткування
Корпоративне свято – це не тільки розвага, а й інструмент для мотивації працівників та зміцнення корпоративних зв’язків. Однак для бухгалтера це ще й джерело потенційних податкових ризиків. Тому слід зважити можливі варіанти його проведення та правильно оформити й відобразити витрати в о...
11.12.2025
Зношена офісна техніка: правила утилізації та відображення в бухобліку
Із цієї статті ви дізнаєтесь: про вимоги законодавства щодо утилізації офісної техніки; порядок документування та бухгалтерського обліку операцій зі списання та утилізації офісної техніки. На багатьох підприємствах є належні до списання основні засоби (далі – ОЗ), що містять дорогоцінні т...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
02.12.2025
Відпустка за роботу зі шкідливими і важкими умовами праці: кому та як оформити?
У статті розглянемо у якому порядку працівникам надається додаткова щорічна відпустка за роботу зі шкідливими та важкими умовами праці. Із цієї статті ви дізнаєтесь, у яких випадках роботодавець зобов’язаний надати співробітникові додаткову щорічну відпустку за роботу зі шкідливими і важкими у...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
16.12.2025
5 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за жовтень 2025 року
Про те, як можна заощадити на оподаткуванні комплексу нежитлових будівель, про критерії визначення бенефіціарності власника доходу під час нарахування податку на репатріацію, про зменшення строку звернення до суду з вимогами про відшкодування ПДВ та інші цікаві моменти – читайте в іноді неспод...
16.12.2025
Документальне оформлення операцій зі списання майна
Списання запасів та основних засобів через фізичне чи моральне старіння, непридатність або форс-мажорні обставини потребує чіткого документального підтвердження. У статті розповімо, які документи слід оформити в разі списання майна, та наведемо їх зразки для використання на практиці. Списання запа...
16.12.2025
Списання зіпсованих запасів: документальне оформлення та облік
Як діяти підприємству, якщо запаси зіпсувалися внаслідок ворожої атаки, тривалого відключення електроенергії або закінчення строку придатності? У статті розглянемо порядок дій у цій ситуації, документальне оформлення списання та його відображення в бухгалтерському та податковому обліку. Запаси на ...
Кращі матеріали