Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Безплатна передача фірмового одягу в цілях реклами

Ситуація: підприємство-виробник за договором на надання рекламних послуг безплатно передає іншому підприємству (оптовому покупцеві своїх товарів) фірмовий одяг зі своїм логотипом, телефоном та інформацією про продукцію в цілях реклами (тобто працівники цього підприємства її носитимуть і таким чином розповсюджуватимуть інформацію про підприємство-виробника та його продукцію). Договором передбачено, що даний одяг назад не повертається. Як відобразити цю операцію в обліку?

Аналіз ситуації

Почнемо з теорії, оскільки перш за все нам треба з'ясувати, що таке реклама і чи потрапляють під це визначення описані в ситуації господарські операції.

Визначення терміна «реклама» знаходимо у ст. 1 Закону від 03.07.96 р. № 270/96-ВР (далі – Закон № 270): реклама – це інформація про особу або товар, розповсюджена в будь-якій формі та будь-яким способом і призначена для формування або підтримки обізнаності споживачів реклами та їх інтересу до такої особи або товару.

Виходить, що в нашій ситуації передача фірмового одягу з логотипом та інформацією про виробника особам, які розповсюджують інформацію про нього, є рекламою бізнесу і продукції підприємства-виробника.

Зверніть увагу: розміщення інформації про виробника товару або про сам товар у місцях, де цей товар реалізується або надається споживачеві (наприклад, у магазині), у тому числі на обладнанні або в місцях торгівлі, а також на самому товарі (упаковці), рекламою не є (п. 7 ст. 8 Закону № 270). Також завважимо, що сам логотип виробника або продавця товарів також не завжди може бути рекламою, якщо він не несе в собі ніякої інформації про підприємство і про його продукцію (товар). Це випливає із самого визначення терміна «реклама».

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали