Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як у 2016 році списати заборгованість підприємства, ліквідованого у 2011 році?

Ситуація
Станом на вересень 2016 року в обліку підприємства – платника податку на прибуток числиться дебіторська заборгованість покупця за товар, яка раніше не визнавалася в обліку ні сумнівною, ні безнадійною. Перед складанням звітності за 9 місяців 2016 року новий бухгалтер підприємства провів інвентаризацію заборгованостей і з'ясував, що покупець товару був оголошений банкрутом і виключений з Єдиного держреєстру юридичних та фізичних осіб ще в 2011 році. За результатами інвентаризації було прийняте рішення списати заборгованість даного покупця в бухобліку.

Запитання. Як правильно оформити списання такої заборгованості? Як таке списання вплине на податковий облік?

Бухгалтерський облік

Покупець ліквідований у 2011 році у зв'язку з тим, що визнаний банкрутом. Як випливає із ч. 5 ст. 45 Закону від 14.05.92 р. № 2343-XII, якщо майна банкрута-боржника виявилося недостатньо, щоб задовольнити вимоги підприємства-кре­дитора, то заборгованість слід уважати погашеною. Таким чином, заборгованість покупця-банкрута слід виключити зі складу активів підприємства ще в 2011 році – і, звичайно, не чекаючи закінчення строку позовної давності.

Не списавши вчасно цю заборгованість, підприємство припустилося помилки. І протягом декількох років порушувало принцип обачності, установлений п. 4 Закону від 16.07.99 р. № 996-XIV і п. 6 розд. III НП(С)БО 1. Згідно з таким принципом не можна завищувати оцінку активів і доходів, а також занижувати оцінку зобов'язань і витрат. У нашій же ситуації сума безнадійної дебіторської заборгованості з 2011 року необґрунтовано завищувала активи підприємства. Її давно треба було списати на витрати.

У періоді виявлення такої помилки її необхідно виправити, а саме: списати в бухобліку суму неіснуючої заборгованості.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
28.04.2025
Як вести облік відходів на підприємстві
Законом від 20.06.2022 № 2320-IX «Про управління відходами» визначено правові, організаційні та економічні засади діяльності щодо управління відходами в Україні. Водночас цей документ зобов’язує СГ вести облік операцій з управління відходами. Низка підзаконних нормативних акті...
31.03.2025
Дивіденди нерезидентам в інвалюті: умови та порядок виплати
Найбільш розповсюджений спосіб виплати дивідендів нерезидентам – їх виплата в іноземній валюті шляхом перерахування на рахунок нерезидента, відкритий у закордонному банку. Однак у перший же день запровадження на території України воєнного стану було прийнято постанову Правління НБУ від 24.02.2...
17.03.2025
Об’єкт ОЗ частково зруйнований у ході військових дій: як відобразити в обліку часткову ліквідацію та яка може бути альтернатива?
Ворожі обстріли, яким зараз піддається територія України, часто призводить до ушкоджень основних засобів (далі – ОЗ) підприємств, зокрема нерухомості. При цьому якщо знищена тільки частина об’єкта ОЗ і він може продовжувати експлуатуватися без цієї частини або після її заміни на нову, то...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
21.02.2025
Додаток 5 декларації з ПДВ: порядок заповнення та виправлення помилок
Додаток 5 до декларації з ПДВ (далі – декларація) заповнюється платниками ПДВ, які зобов’язані розподіляти вхідний ПДВ відповідно до п. 199.1 Податкового кодексу (далі – ПК) (заповнюють таблиці 1 і 2) та платниками, що застосовують касовий метод обліку ПДВ (заповнюють таблицю 3). ...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
Нове
13.05.2025
Заповнюємо заяву про отримання ліцензії на право зберігання пального
У статті розповімо, як правильно заповнити заяву про отримання ліцензії на право зберігання пального. У статті «Ліцензія на зберігання пального для власних потреб: як отримати з 01.01.2025» ми розглянули загальні правила, яких слід дотримуватися під час оформлення ліцензії на зберігання ...
09.05.2025
Продаж основних засобів: коли потрібно оформляти рішення власників?
У статті розглянуто, у яких випадках підприємство має отримати згоду власників на продаж об’єкта основних засобів, а також наведено зразок оформлення рішення про надання такої згоди. Підприємства нерідко продають свої засоби: нерухомість, автомобіль або іншу техніку. Сума такого договору купів...
01.05.2025
Чи може працівник підписати заяву на відпустку власним КЕП?
Чи може співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної відпустки.  Співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, хоче подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної...
Кращі матеріали