Рубрика:
Рубрики розділу:
Відповідальність у сфері будівництва
В Україні діє ряд законодавчих і нормативних актів, будівельних норм, державних стандартів і правил, що регламентують умови, правила та порядок діяльності у сфері будівництва. У цій консультації йтиметься про відповідальність юридичних осіб і підприємців – замовників будівництва та підрядників, які ...
V Валерія Іванова
06.11.2017 1690 0 0
Собівартість будівельно-монтажних робіт у будівельних організацій
Собівартість будівельно-монтажних робіт (далі – БМР) є найважливішим економічним показником роботи будівельної організації. У консультації розглянемо основні правила визначення собівартості БМР. Нормативне забезпечення Крім загальнобухгалтерських документів, якими керуються всі підприємства при в...
31.10.2017 1283 0 3
Автомобіль виведено з експлуатації: як у цей період ураховувати витрати на його страхування?
Автомобіль тимчасово не використовується підприємством у госпдіяльності: згідно з наказом керівника він виведений з експлуатації і амортизація на нього не нараховується. Але раніше підприємство уклало договір обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності (далі – договір «автоцивілки»)...
27.10.2017 479 0 1
Як підприємству узаконити самобуд
Узаконення об'єкта самочинного будівництва – досить поширена проблема. Зазвичай необхідність у реєстрації права власності на такий об'єкт виникає при укладанні правочинів купівлі-продажу, дарування, міни і т. д. У консультації розповімо, як суб'єкту господарювання (далі – СГ) стати власником об'єкт...
26.10.2017 809 0 3
Виконавець робіт зник, не дочекавшись оплати: коли дебітору списати заборгованість?
У липні 2015 року підприємство отримало від виконавця акт виконаних робіт, але відразу не розплатилося. У тому ж періоді вартість робіт була списана на витрати в обліку. Із 2016 року підприємство втратило зв'язок із виконавцем робіт. Коли потрібно списати суму такої кредиторської заборгованості? У п...
26.10.2017 394 0 1
Оформлення прав на землю для будівництва
Плануючи побудувати будівлю або споруду, замовник будівництва повинен оформити право на землю під майбутнє будівництво та інші документи. Тобто будівництво можна вести на земельній ділянці, яка використовується на законних підставах. У консультації розглянемо варіанти отримання замовником прав на зе...
25.10.2017 7155 0 1
Дозвільні та інші необхідні документи в будівництві
Будівельна діяльність завжди пов'язана з необхідністю отримання різних дозвільних документів, узгодження проектів та оформлення інших документів різними державними органами. У цій консультації ми розглянемо основні моменти, що стосуються отримання та оформлення таких документів, а також зорієнтуємо ...
24.10.2017 2245 0 1
Ліцензування будівельної діяльності
Ви ведете господарську діяльність, пов'язану з будівництвом, або тільки плануєте її розпочати? Тоді вам обов'язково потрібно знати все про ліцензування даного виду діяльності: які види робіт підлягають ліцензуванню, які вимоги до суб'єкта господарювання (далі – СГ), який бажає отримати ліцензію, куд...
23.10.2017 22317 0 1
Продаж основних засобів
У консультації розглянемо порядок оподаткування та обліку операцій, пов'язаних із продажем об'єктів основних засобів (далі – ОЗ) у різних ситуаціях: нерезиденту, за ціною нижчою від їх балансової вартості, невиробничих ОЗ. Підготовка ОЗ до продажу Згідно з П(С)БО 27 перед продажем об'єкт ОЗ потріб...
18.10.2017 4218 0 2
Ліквідація основних засобів через форс-мажор
Зрозуміло, ніхто не застрахований від пожежі, повені, урагану і т. д. Усі ці надзвичайні ситуації (далі – НС) спричиняють значні матеріальні втрати від руйнування, знищення і псування майна підприємств. У консультації розглянемо, як відображаються в обліку операції зі списання об'єктів основних засо...
17.10.2017 833 0 1
Ліквідація основних засобів за бажанням платника податків
Практично всі суб'єкти господарювання рано чи пізно стикаються з необхідністю ліквідації об'єктів основних засобів (далі – ОЗ). У консультації розглянемо особливості податкового та бухгалтерського обліку операцій із ліквідації ОЗ за самостійним рішенням платника податків. Документальне оформлення ...
17.10.2017 3639 0 2
Чи можна за результатами інвентаризації частково ліквідувати основний засіб?
У ході інвентаризації на підприємстві виявили обладнання, яке буде придатне до експлуатації після заміни однієї з основних запчастин. Запчастина не виділена в окремий інвентарний номер. Чи можна частково ліквідувати дане обладнання, зафіксувавши це в протоколі інвентаризації? Чи може це зробити інве...
12.10.2017 1181 0 1
Інвентаризація земельних ділянок (у т. ч. орендованих у держорганів)
Акценти цієї статті: як обліковувати земельні ділянки державної та комунальної власності, якими користується підприємство згідно з договорами оренди; чи потрібно інвентаризувати земельні ділянки, що знаходяться у власності й отримані за договорами оренди. Земля в користуванні: є варіанти Комер...
12.10.2017 1139 0 1
Ремонт, техобслуговування та модернізація автомобіля
Підприємству, яке використовує у своїй діяльності автотранспорт, важливо визначитися із класифікацією ремонтних операцій. Чи є така операція його капітальним або поточним ремонтом, технічним обслуговуванням (далі – ТО) або поліпшенням? Помилки можуть призвести до завищення витрат, неправильного визн...
12.10.2017 1283 0 2
Ремонт будівлі: облік витрат
Підприємство, яке має на балансі будівлі, несе витрати на підтримання їх у робочому стані та ремонт. Із консультації ви дізнаєтеся, як правильно класифікувати та відображати ці витрати в бухгалтерському та податковому обліку підприємства. Класифікація робіт Визначити вид робіт допоможуть будівельн...
11.10.2017 1457 0 3
Інвентаризацію не проведено або проведено з порушеннями: які наслідки?
У консультації розповімо, яка відповідальність установлена для підприємства або його посадових осіб за непроведення інвентаризації в обов'язкових випадках, а також за її проведення з тими або іншими порушеннями. Загальні положення Згідно з п. 4 розд. I Положення № 879 проведення інвентаризації заб...
10.10.2017 497 0 1
Інвентаризація витрат і доходів майбутніх періодів
Перед складанням річної фінансової звітності інвентаризація витрат і доходів майбутніх періодів може починатися на підприємстві вже за три місяці до настання дати балансу (п. 10 Положення № 879). У консультації розглянемо порядок проведення такої інвентаризації. Предмет інвентаризації Витрати майб...
06.10.2017 786 0 2
Як провести інвентаризацію дебіторської та кредиторської заборгованості
У консультації розповімо про порядок проведення інвентаризації дебіторської і кредиторської заборгованості та про відображення її результатів в обліку. Загальні положення Інвентаризація дебіторської та кредиторської заборгованості здійснюється шляхом звіряння документів і записів у реєстрах бухобл...
05.10.2017 2492 0 1
Чи може в результаті інвентаризації перериватися строк позовної давності за заборгованостями?
У процесі інвентаризації кредиторської та дебіторської заборгованості виявлено заборгованість за договором постачання. Підприємству-боржнику був направлений акт звірки розрахунків. Боржник акт підписав і повернув підприємству-кредитору, однак заборгованість погашати не поспішає. Чи переривається стр...
10.10.2017 468 0 1
Як проводити інвентаризацію, якщо матеріально відповідальний у відпустці?
Касир підприємства пішов на 24 дні в щорічну відпустку. Його обов'язки на іншого співробітника не були покладені. У період відпустки касира звільнився головний бухгалтер. Як в такій ситуації проводити інвентаризацію під час відсутності касира? У період, коли матеріально відповідальна особа (далі – М...
09.10.2017 15082 0 1