Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Інвентаризацію не проведено або проведено з порушеннями: які наслідки?

У консультації розповімо, яка відповідальність установлена для підприємства або його посадових осіб за непроведення інвентаризації в обов'язкових випадках, а також за її проведення з тими або іншими порушеннями.

Згідно з п. 4 розд. I Положення № 879 проведення інвентаризації забезпечує власник (власники) або вповноважений орган/посадова особа, яка керує підприємством, відповідно до законодавства та статутних документів підприємства.

Перелік випадків, коли інвентаризація проводиться в обов'язковому порядку, наведено в п. 7 розд. I Положення № 879 (наприклад, при зміні матеріально відповідальних осіб, перед складанням річної фінансової звітності і т. д.). Недотримання даної вимоги чревате застосуванням адміністративної та дисциплінарної відповідальності, а фінзвітність, складена без попереднього проведення інвентаризації, може бути визнана недостовірною.

Розглянемо докладніше можливі негативні наслідки.

Відповідно до ст. 1642 КУпАП за несвоєчасне або неякісне проведення інвентаризації коштів і матеріальних цінностей до посадової особи підприємства може бути застосований адміністративний штраф у розмірі від 8 до 15 НМДГ (від 136 до 255 грн.). При повторному правопорушенні протягом року розмір штрафу становитиме від 10 до 20 НМДГ (від 170 до 340 грн.). У цьому випадку посадовою особою, відповідальною за проведення інвентаризації на підприємстві, є його керівник, на якого і буде накладене дане стягнення.

Зазначимо, що згідно зі ст. 2341 КУпАП питання про накладення штрафу за вказане правопорушення розглядають органи державного фінансового контролю. На сьогодні таким органом є Державна аудиторська служба (Постанова № 868). Застосувати дане адміністративне стягнення ця служба може тільки до посадових осіб підконтрольних їй підприємств, установ, організацій. Як правило, такими є бюджетні організації, державні та комунальні підприємства (докладний перелік підконтрольних підприємств можна знайти в ст. 2 Закону № 2939).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
28.04.2025
Як вести облік відходів на підприємстві
Законом від 20.06.2022 № 2320-IX «Про управління відходами» визначено правові, організаційні та економічні засади діяльності щодо управління відходами в Україні. Водночас цей документ зобов’язує СГ вести облік операцій з управління відходами. Низка підзаконних нормативних акті...
18.04.2025
Розміщення зовнішньої реклами: повернулися старі вимоги
З введенням воєнного стану для розміщення зовнішньої реклами достатньо було подати відповідну декларацію. Але з 18.03.2025 ситуація змінилася: повертаються попередні правила. Розповімо про це докладніше, відповімо на ваші запитання та надамо практичні поради. Введення воєнного стану вплинуло на...
14.03.2025
6 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за січень 2025 року
Розглянемо практику Верховного Суду у податкових спорах за січень 2025 року та складемо рейтинг із 6 помилок, яких припустилися платники податків як учасники цих спорів. Ти завжди у відповіді за те, чому не намагався перешкодити (Жан-Поль Сартр, 1905–1980) Розглянемо практику Верховного Суду у...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
21.02.2025
Додаток 5 декларації з ПДВ: порядок заповнення та виправлення помилок
Додаток 5 до декларації з ПДВ (далі – декларація) заповнюється платниками ПДВ, які зобов’язані розподіляти вхідний ПДВ відповідно до п. 199.1 Податкового кодексу (далі – ПК) (заповнюють таблиці 1 і 2) та платниками, що застосовують касовий метод обліку ПДВ (заповнюють таблицю 3). ...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
Нове
09.05.2025
Продаж основних засобів: коли потрібно оформляти рішення власників?
У статті розглянуто, у яких випадках підприємство має отримати згоду власників на продаж об’єкта основних засобів, а також наведено зразок оформлення рішення про надання такої згоди. Підприємства нерідко продають свої засоби: нерухомість, автомобіль або іншу техніку. Сума такого договору купів...
01.05.2025
Чи може працівник підписати заяву на відпустку власним КЕП?
Чи може співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної відпустки.  Співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, хоче подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної...
01.05.2025
Як підписати документ кваліфікованим електронним підписом?
 Розглянемо, як на практиці можна підписати електронний документ за допомогою КЕП без спеціальних програм, що дозволяють це зробити. Суб’єкти господарювання з кожним днем дедалі активніше використовують у своїй діяльності електронний документообіг. Зокрема, для обміну документами з контра...
Кращі матеріали