Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Інвентаризацію не проведено або проведено з порушеннями: які наслідки?

У консультації розповімо, яка відповідальність установлена для підприємства або його посадових осіб за непроведення інвентаризації в обов'язкових випадках, а також за її проведення з тими або іншими порушеннями.

Згідно з п. 4 розд. I Положення № 879 проведення інвентаризації забезпечує власник (власники) або вповноважений орган/посадова особа, яка керує підприємством, відповідно до законодавства та статутних документів підприємства.

Перелік випадків, коли інвентаризація проводиться в обов'язковому порядку, наведено в п. 7 розд. I Положення № 879 (наприклад, при зміні матеріально відповідальних осіб, перед складанням річної фінансової звітності і т. д.). Недотримання даної вимоги чревате застосуванням адміністративної та дисциплінарної відповідальності, а фінзвітність, складена без попереднього проведення інвентаризації, може бути визнана недостовірною.

Розглянемо докладніше можливі негативні наслідки.

Відповідно до ст. 1642 КУпАП за несвоєчасне або неякісне проведення інвентаризації коштів і матеріальних цінностей до посадової особи підприємства може бути застосований адміністративний штраф у розмірі від 8 до 15 НМДГ (від 136 до 255 грн.). При повторному правопорушенні протягом року розмір штрафу становитиме від 10 до 20 НМДГ (від 170 до 340 грн.). У цьому випадку посадовою особою, відповідальною за проведення інвентаризації на підприємстві, є його керівник, на якого і буде накладене дане стягнення.

Зазначимо, що згідно зі ст. 2341 КУпАП питання про накладення штрафу за вказане правопорушення розглядають органи державного фінансового контролю. На сьогодні таким органом є Державна аудиторська служба (Постанова № 868). Застосувати дане адміністративне стягнення ця служба може тільки до посадових осіб підконтрольних їй підприємств, установ, організацій. Як правило, такими є бюджетні організації, державні та комунальні підприємства (докладний перелік підконтрольних підприємств можна знайти в ст. 2 Закону № 2939).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
04.06.2025
Ризики продажу товарів через «Нову пошту» без реєстрації підприємцем
Онлайн-продавці без реєстрації як фізособа-підприємець ризикують отримати «листи щастя» від ДПС із вимогою пояснити походження своїх доходів. Дізнайтеся, як уникнути штрафів та неприємностей у разі продажу товарів через «Нову пошту» без офіційної реєстрації! Українці, які про...
20.05.2025
6 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за березень 2025 року
У статті розглянуто практику Верховного Суду в податкових спорах за березень 2025 року. Наведено 6 найцікавіших судових рішень, знання про які може допомогти платникам податків уникнути повторення чужих помилок та заощадити. Досвід – це ім'я, яке кожен дає своїм помилкам Оскар Уайльд (1854&nda...
19.05.2025
Як стягнути кошти з ДПС за рішенням адмінсуду: поради юриста
У статті розглянуто питання, куди та з якими документами слід звертатися підприємству для виконання рішення адміністративного суду про стягнення коштів з органу ДПС. Чимало наших читачів стикаються з ситуацію, коли доводиться оскаржувати податкове повідомлення-рішення в адміністративному суді. Припу...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
28.07.2025
Як застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування
У статті розглянуто, за яких умов у разі виплати доходів нерезидентам можна застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування, а також у чому полягають особливості оподаткування окремих видів доходів за правилами конвенцій. Резиденти України (як юрособи, і фізособи...
Нове
04.08.2025
Об’єднання підприємств: процедурні нюанси
Розглянемо з правової точки зору особливості процедури об’єднання різних підприємств шляхом приєднання чи злиття. У господарській практиці для того щоб розширити виробництво, збільшити капітал, поліпшити продуктивність, уникнути збитків, протидіяти конкурентам, компанії нерідко приймають рішен...
28.07.2025
Виплати блогерам за рекламу: нюанси оподаткування
Співпрацюєте з блогерами? Тож майте на увазі, що в кожного формату оплати – свої податкові нюанси. Із статті ви дізнаєтеся про порядок оподаткування бартеру, виплат підприємцю та фізособі за рекламу. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризикі...
25.07.2025
Рекламні роздачі: оформлення та облік
Рекламні роздачі – ефективний інструмент просування товарів і послуг, але з певними бухгалтерськими нюансами. Ми розкажемо, як правильно оформити та відобразити в обліку такі операції, а також чи потрібно при цьому нараховувати ПДВ. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити ...
Кращі матеріали