Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Інвентаризацію не проведено або проведено з порушеннями: які наслідки?

У консультації розповімо, яка відповідальність установлена для підприємства або його посадових осіб за непроведення інвентаризації в обов'язкових випадках, а також за її проведення з тими або іншими порушеннями.

Згідно з п. 4 розд. I Положення № 879 проведення інвентаризації забезпечує власник (власники) або вповноважений орган/посадова особа, яка керує підприємством, відповідно до законодавства та статутних документів підприємства.

Перелік випадків, коли інвентаризація проводиться в обов'язковому порядку, наведено в п. 7 розд. I Положення № 879 (наприклад, при зміні матеріально відповідальних осіб, перед складанням річної фінансової звітності і т. д.). Недотримання даної вимоги чревате застосуванням адміністративної та дисциплінарної відповідальності, а фінзвітність, складена без попереднього проведення інвентаризації, може бути визнана недостовірною.

Розглянемо докладніше можливі негативні наслідки.

Відповідно до ст. 1642 КУпАП за несвоєчасне або неякісне проведення інвентаризації коштів і матеріальних цінностей до посадової особи підприємства може бути застосований адміністративний штраф у розмірі від 8 до 15 НМДГ (від 136 до 255 грн.). При повторному правопорушенні протягом року розмір штрафу становитиме від 10 до 20 НМДГ (від 170 до 340 грн.). У цьому випадку посадовою особою, відповідальною за проведення інвентаризації на підприємстві, є його керівник, на якого і буде накладене дане стягнення.

Зазначимо, що згідно зі ст. 2341 КУпАП питання про накладення штрафу за вказане правопорушення розглядають органи державного фінансового контролю. На сьогодні таким органом є Державна аудиторська служба (Постанова № 868). Застосувати дане адміністративне стягнення ця служба може тільки до посадових осіб підконтрольних їй підприємств, установ, організацій. Як правило, такими є бюджетні організації, державні та комунальні підприємства (докладний перелік підконтрольних підприємств можна знайти в ст. 2 Закону № 2939).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
04.06.2025
Ризики продажу товарів через «Нову пошту» без реєстрації підприємцем
Онлайн-продавці без реєстрації як фізособа-підприємець ризикують отримати «листи щастя» від ДПС із вимогою пояснити походження своїх доходів. Дізнайтеся, як уникнути штрафів та неприємностей у разі продажу товарів через «Нову пошту» без офіційної реєстрації! Українці, які про...
20.05.2025
6 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за березень 2025 року
У статті розглянуто практику Верховного Суду в податкових спорах за березень 2025 року. Наведено 6 найцікавіших судових рішень, знання про які може допомогти платникам податків уникнути повторення чужих помилок та заощадити. Досвід – це ім'я, яке кожен дає своїм помилкам Оскар Уайльд (1854&nda...
19.05.2025
Як стягнути кошти з ДПС за рішенням адмінсуду: поради юриста
У статті розглянуто питання, куди та з якими документами слід звертатися підприємству для виконання рішення адміністративного суду про стягнення коштів з органу ДПС. Чимало наших читачів стикаються з ситуацію, коли доводиться оскаржувати податкове повідомлення-рішення в адміністративному суді. Припу...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
20.06.2025
Резерв на виконання гарантійних забов'язань: хто повинен створювати та в чому вигода
У статті розповімо, як знання стандартів бухобліку допомагають оптимізувати базу обкладення податком на прибуток. Також поговоримо про формування резерву на виконання гарантійних зобов’язань. Корисна норма бухобліку: згідно з п. 13–18 НП(С)БО 11 «Зобов'язання» підприємствам д...
Нове
14.07.2025
Види діяльності: на що впливає КВЕД?
У статті розглянуто, з якою метою використовується КВЕД суб’єктами господарювання, на які аспекти може вплинути вибір виду діяльності та як змінити інформацію про види діяльності в ЄДР. Інформація про види діяльності, якими займається суб’єкт господарювання, міститься в Єдиному державном...
07.07.2025
Підтвердження інвалідності: нові правила, про які треба знати роботодавцям
У червні 2025 року набули чинності чергові нормативні зміни, що стосуються підтвердження інвалідності. У статті ми розглянули, у чому саме полягають ці зміни та які важливі моменти потрібно взяти до уваги роботодавцям таких працівників. Підтвердження працівником свого статусу особи з інвалідністю ма...
03.07.2025
Формування резервів і забезпечень: для кого – обов'язок, а для кого – право?
Із статті ви дізнаєтеся, хто може не створювати резерви та забезпечення та що для цього потрібно зробити. Формування в бухгалтерському обліку резервів і забезпечень – не просте завдання. Хто зобов'язаний їх створювати? Кому дозволено не вдаватися до цієї процедури і тим самим спростити облік? ...
Кращі матеріали