Чи можна за результатами інвентаризації частково ліквідувати основний засіб?
12.10.2017 1161 0 1
У ході інвентаризації на підприємстві виявили обладнання, яке буде придатне до експлуатації після заміни однієї з основних запчастин. Запчастина не виділена в окремий інвентарний номер. Чи можна частково ліквідувати дане обладнання, зафіксувавши це в протоколі інвентаризації? Чи може це зробити інвентаризаційна комісія, а не комісія з ліквідації, створена окремим наказом?
Так, за підсумками інвентаризації можна провести часткову ліквідацію обладнання на підставі п. 5 розд. І Положення, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.14 р. № 879 (далі – Положення № 879). У цьому пункті сказано, що при інвентаризації повинні бути виявлені активи, які втратили свої первісні якості, з метою забезпечити достовірність бухгалтерського обліку та відповідність активів критеріям їх визнання й оцінки. Рішення інвентаризаційної комісії про часткову ліквідацію обладнання повинне бути зафіксоване в протоколі інвентаризації.
Для списання основних засобів (далі – ОЗ) на підприємстві створюється спеціально діюча комісія (п. 41 Методичних рекомендацій, затверджених наказом Мінфіну від 30.09.03 р. № 561). Завданнями цієї комісії є:
- безпосередній огляд об'єкта, що підлягає списанню;
- установлення причин невідповідності критеріям активу;
- визначення осіб, винних у передчасному вибутті ОЗ з експлуатації, унесення пропозицій щодо їх відповідальності;
- установлення можливості подальшого продажу матеріалів, комплектуючих і запчастин, отриманих у результаті демонтажу, розбирання списуваного ОЗ;
- складання та підписання актів на списання ОЗ.
Комісія зі списання займається й оформленням часткової ліквідації ОЗ.
Функції і завдання інвентаризаційної комісії та робочих інвентаризаційних комісій (при їх наявності на підприємстві) наведено в п. 2.5 розд. ІІ Положення № 879. У завданнях і цілях цих комісій і комісії зі списання багато спільного: вони оглядають об'єкти, що підлягають ліквідації, установлюють критерії визнання активом, шукають винних у передчасному зносі та ін. Але інвентаризаційні комісії не оформляють документи на списання ОЗ, вони оформляють інвентаризаційні протоколи, у яких фіксуються їх рішення та пропозиції.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Отримайте відповідь на своє питання зараз і забезпечте себе від питань в майбутньому. Підпишіться на електронне видання для бухгалтерів і керівників Uteka
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року