Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи можна за результатами інвентаризації частково ліквідувати основний засіб?

12.10.2017

У ході інвентаризації на підприємстві виявили обладнання, яке буде придатне до експлуатації після заміни однієї з основних запчастин. Запчастина не виділена в окремий інвентарний номер. Чи можна частково ліквідувати дане обладнання, зафіксувавши це в протоколі інвентаризації? Чи може це зробити інвентаризаційна комісія, а не комісія з ліквідації, створена окремим наказом?

Так, за підсумками інвентаризації можна провести часткову ліквідацію обладнання на підставі п. 5 розд. І Положення, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.14 р. № 879 (далі – Положення № 879). У цьому пункті сказано, що при інвентаризації повинні бути виявлені активи, які втратили свої первісні якості, з метою забезпечити достовірність бухгалтерського обліку та відповідність активів критеріям їх визнання й оцінки. Рішення інвентаризаційної комісії про часткову ліквідацію обладнання повинне бути зафіксоване в протоколі інвентаризації.

Для списання основних засобів (далі – ОЗ) на підприємстві створюється спеціально діюча комісія (п. 41 Методичних рекомендацій, затверджених наказом Мінфіну від 30.09.03 р. № 561). Завданнями цієї комісії є:

  • безпосередній огляд об'єкта, що підлягає списанню;
  • установлення причин невідповідності критеріям активу;
  • визначення осіб, винних у передчасному вибутті ОЗ з експлуатації, унесення пропозицій щодо їх відповідальності;
  • установлення можливості подальшого продажу матеріалів, комплектуючих і запчастин, отриманих у результаті демонтажу, розбирання списуваного ОЗ;
  • складання та підписання актів на списання ОЗ.

Комісія зі списання займається й оформленням часткової ліквідації ОЗ.

Функції і завдання інвентаризаційної комісії та робочих інвентаризаційних комісій (при їх наявності на підприємстві) наведено в п. 2.5 розд. ІІ Положення № 879. У завданнях і цілях цих комісій і комісії зі списання багато спільного: вони оглядають об'єкти, що підлягають ліквідації, установлюють критерії визнання активом, шукають винних у передчасному зносі та ін. Але інвентаризаційні комісії не оформляють документи на списання ОЗ, вони оформляють інвентаризаційні протоколи, у яких фіксуються їх рішення та пропозиції.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
17.03.2025
Об’єкт ОЗ частково зруйнований у ході військових дій: як відобразити в обліку часткову ліквідацію та яка може бути альтернатива?
Ворожі обстріли, яким зараз піддається територія України, часто призводить до ушкоджень основних засобів (далі – ОЗ) підприємств, зокрема нерухомості. При цьому якщо знищена тільки частина об’єкта ОЗ і він може продовжувати експлуатуватися без цієї частини або після її заміни на нову, то...
14.02.2025
6 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за грудень 2024 року
Розглянемо практику Верховного Суду у податкових спорах за грудень 2024 року та складемо рейтинг із 6 помилок, яких припустилися платники податків як учасники цих спорів. Коли вам здається, що мета недосяжна, не змінюйте ціль – змініть свій план дій.  Конфуцій, китайський філософ (551 д...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
21.02.2025
Додаток 5 декларації з ПДВ: порядок заповнення та виправлення помилок
Додаток 5 до декларації з ПДВ (далі – декларація) заповнюється платниками ПДВ, які зобов’язані розподіляти вхідний ПДВ відповідно до п. 199.1 Податкового кодексу (далі – ПК) (заповнюють таблиці 1 і 2) та платниками, що застосовують касовий метод обліку ПДВ (заповнюють таблицю 3). ...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
Нове
09.05.2025
Продаж основних засобів: коли потрібно оформляти рішення власників?
У статті розглянуто, у яких випадках підприємство має отримати згоду власників на продаж об’єкта основних засобів, а також наведено зразок оформлення рішення про надання такої згоди. Підприємства нерідко продають свої засоби: нерухомість, автомобіль або іншу техніку. Сума такого договору купів...
01.05.2025
Чи може працівник підписати заяву на відпустку власним КЕП?
Чи може співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної відпустки.  Співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, хоче подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної...
01.05.2025
Як підписати документ кваліфікованим електронним підписом?
 Розглянемо, як на практиці можна підписати електронний документ за допомогою КЕП без спеціальних програм, що дозволяють це зробити. Суб’єкти господарювання з кожним днем дедалі активніше використовують у своїй діяльності електронний документообіг. Зокрема, для обміну документами з контра...
Кращі матеріали