Рубрика:
Рубрики розділу:
Ліцензування будівельної діяльності
Ви ведете господарську діяльність, пов'язану з будівництвом, або тільки плануєте її розпочати? Тоді вам обов'язково потрібно знати все про ліцензування даного виду діяльності: які види робіт підлягають ліцензуванню, які вимоги до суб'єкта господарювання (далі – СГ), який бажає отримати ліцензію, куд...
V Вікторія Котович
23.10.2017 22238 0 1
Продаж основних засобів
У консультації розглянемо порядок оподаткування та обліку операцій, пов'язаних із продажем об'єктів основних засобів (далі – ОЗ) у різних ситуаціях: нерезиденту, за ціною нижчою від їх балансової вартості, невиробничих ОЗ. Підготовка ОЗ до продажу Згідно з П(С)БО 27 перед продажем об'єкт ОЗ потріб...
18.10.2017 4091 0 2
Ліквідація основних засобів через форс-мажор
Зрозуміло, ніхто не застрахований від пожежі, повені, урагану і т. д. Усі ці надзвичайні ситуації (далі – НС) спричиняють значні матеріальні втрати від руйнування, знищення і псування майна підприємств. У консультації розглянемо, як відображаються в обліку операції зі списання об'єктів основних засо...
17.10.2017 823 0 1
Ліквідація основних засобів за бажанням платника податків
Практично всі суб'єкти господарювання рано чи пізно стикаються з необхідністю ліквідації об'єктів основних засобів (далі – ОЗ). У консультації розглянемо особливості податкового та бухгалтерського обліку операцій із ліквідації ОЗ за самостійним рішенням платника податків. Документальне оформлення ...
17.10.2017 3636 0 2
Чи можна за результатами інвентаризації частково ліквідувати основний засіб?
У ході інвентаризації на підприємстві виявили обладнання, яке буде придатне до експлуатації після заміни однієї з основних запчастин. Запчастина не виділена в окремий інвентарний номер. Чи можна частково ліквідувати дане обладнання, зафіксувавши це в протоколі інвентаризації? Чи може це зробити інве...
12.10.2017 1176 0 1
Інвентаризація земельних ділянок (у т. ч. орендованих у держорганів)
Акценти цієї статті: як обліковувати земельні ділянки державної та комунальної власності, якими користується підприємство згідно з договорами оренди; чи потрібно інвентаризувати земельні ділянки, що знаходяться у власності й отримані за договорами оренди. Земля в користуванні: є варіанти Комер...
12.10.2017 1136 0 1
Ремонт, техобслуговування та модернізація автомобіля
Підприємству, яке використовує у своїй діяльності автотранспорт, важливо визначитися із класифікацією ремонтних операцій. Чи є така операція його капітальним або поточним ремонтом, технічним обслуговуванням (далі – ТО) або поліпшенням? Помилки можуть призвести до завищення витрат, неправильного визн...
12.10.2017 1281 0 2
Ремонт будівлі: облік витрат
Підприємство, яке має на балансі будівлі, несе витрати на підтримання їх у робочому стані та ремонт. Із консультації ви дізнаєтеся, як правильно класифікувати та відображати ці витрати в бухгалтерському та податковому обліку підприємства. Класифікація робіт Визначити вид робіт допоможуть будівельн...
11.10.2017 1451 0 3
Інвентаризацію не проведено або проведено з порушеннями: які наслідки?
У консультації розповімо, яка відповідальність установлена для підприємства або його посадових осіб за непроведення інвентаризації в обов'язкових випадках, а також за її проведення з тими або іншими порушеннями. Загальні положення Згідно з п. 4 розд. I Положення № 879 проведення інвентаризації заб...
10.10.2017 477 0 1
Інвентаризація витрат і доходів майбутніх періодів
Перед складанням річної фінансової звітності інвентаризація витрат і доходів майбутніх періодів може починатися на підприємстві вже за три місяці до настання дати балансу (п. 10 Положення № 879). У консультації розглянемо порядок проведення такої інвентаризації. Предмет інвентаризації Витрати майб...
06.10.2017 779 0 2
Як провести інвентаризацію дебіторської та кредиторської заборгованості
У консультації розповімо про порядок проведення інвентаризації дебіторської і кредиторської заборгованості та про відображення її результатів в обліку. Загальні положення Інвентаризація дебіторської та кредиторської заборгованості здійснюється шляхом звіряння документів і записів у реєстрах бухобл...
05.10.2017 2472 0 1
Чи може в результаті інвентаризації перериватися строк позовної давності за заборгованостями?
У процесі інвентаризації кредиторської та дебіторської заборгованості виявлено заборгованість за договором постачання. Підприємству-боржнику був направлений акт звірки розрахунків. Боржник акт підписав і повернув підприємству-кредитору, однак заборгованість погашати не поспішає. Чи переривається стр...
10.10.2017 467 0 1
Як проводити інвентаризацію, якщо матеріально відповідальний у відпустці?
Касир підприємства пішов на 24 дні в щорічну відпустку. Його обов'язки на іншого співробітника не були покладені. У період відпустки касира звільнився головний бухгалтер. Як в такій ситуації проводити інвентаризацію під час відсутності касира? У період, коли матеріально відповідальна особа (далі – М...
09.10.2017 14891 0 1
Чи має право представник органу ДФС бути присутнім при проведенні інвентаризації платником податків?
На підприємстві проводиться документальна податкова перевірка. Також була отримана від органу ДФС вимога в письмовій формі провести інвентаризацію. При цьому представник органу ДФС наполягає на своїй присутності під час проведення інвентаризації. Чи передбачене це нормами законодавства? Ні, присутні...
09.10.2017 945 0 1
Чи підлягають інвентаризації розрахунки з підзвітними особами?
Підприємство готується до проведення річної інвентаризації. Чи потрібно проводити інвентаризацію розрахунків із підзвітними особами? І якщо так, то яким чином це зробити? Так, розрахунки з підзвітними особами підлягають інвентаризації. Це випливає з п. 7.3 та абзацу третього п. 7.4 розд. III Положен...
06.10.2017 2603 0 1
Хто проводить інвентаризацію майна на зберіганні: зберігач чи поклажодавець?
Підприємство (поклажодавець) передало іншому підприємству (зберігачу) товар на відповідальне зберігання. Хто саме – зберігач чи поклажодавець – повинен проводити інвентаризацію такого товару? Інвентаризацію товару, переданого на зберігання, проводять і зберігач, і поклажодавець. Це випливає з п. 6 р...
06.10.2017 1368 0 1
Як провести інвентаризацію нематеріальних активів
Інвентаризація нематеріальних активів (далі – НА) проводиться з метою документального підтвердження їх фактичної наявності та стану. У консультації розглянемо, які об'єкти підлягають інвентаризації, якими документами оформляються результати інвентаризації та у яких випадках здійснюється коригування ...
29.09.2017 637 0 1
Як управляти відстроченням платежу з вигодою для підприємства-продавця
У чому полягає проблема: відділ продажів відвантажує готову продукцію покупцям у борг, але менеджери не уміють управляти дебіторською заборгованістю. Через це платежі надходять нерівномірно. Виникають касові розриви і підприємству доводиться залучати позикові гроші для здійснення необхідних виплат, ...
19.09.2017 361 0 1
Трансфертне ціноутворення відповідаємо на запитання
Починаючи з 2013 року платники податків поступово освоюють на практиці українські правила трансфертного ціноутворення (далі – ТЦУ), викладені у ст. 39 Податкового кодексу (далі – ПК). Контролюючий орган, зі свого боку, прагне допомогти їм у цьому непростому занятті, роз’яснюючи окремі норми ст. 39 П...
18.09.2017 1306 0 1
Як установити відповідність принципу «витягнутої руки»: 5 методів
Акценти цієї статті: у чому суть кожного із п'яти методів установлення відповідності контрольованих операцій принципу «витягнутої руки»; у яких випадках і для яких підприємств кожний із методів є найбільш доцільним. П'ять методів: їх характеристика та застосування Податковим кодексом (далі – П...
18.09.2017 839 0 1