Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Ремонт будівлі: облік витрат

11.10.2017

Підприємство, яке має на балансі будівлі, несе витрати на підтримання їх у робочому стані та ремонт. Із консультації ви дізнаєтеся, як правильно класифікувати та відображати ці витрати в бухгалтерському та податковому обліку підприємства.

Визначити вид робіт допоможуть будівельні норми та стандарти, листи відповідних міністерств і відомств. Так, для класифікації можна користуватися такими поняттями, як:

  • капітальний ремонт – сукупність робіт на об'єкті будівництва, уведеному в експлуатацію у встановленому порядку, без зміни його геометричних розмірів і функціонального призначення, які передбачають втручання в несучі та огороджувальні системи при заміні або відновленні конструкцій чи інженерних систем та обладнання у зв'язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників, а також благоустрій території (п. 3.7 ДБН А 2.2.3 2014);
  • технічне обслуговування – комплекс попереджувальних та інших заходів, які застосовуються до об'єкта з метою забезпечення виконання ним усіх його функцій протягом строку експлуатації. Сюди, зокрема, входять: чищення, обслуговування, перефарбування, ремонт (у разі необхідності), заміна частин об'єкта і т. п. (пп. 3.1.4 ДСТУ-Н Б А.1.1-81:2008).

Також можна орієнтуватися на визначення цих понять, наведені в Правилах № 76. Примірний перелік робіт з утримання та ремонту є в Переліку № 150. І хоча ці документи стосуються утримання житлових будинків і прибудинкових територій, ними можна скористатися для класифікації робіт. Отже, згідно із Правилами № 76:

  • ремонт будинку (будівлі та споруди) – це комплекс будівельних робіт, спрямованих на відновлення, із можливим поліпшенням, експлуатаційних показників елементів будинку;
  • поточний ремонт будівель і споруд – це роботи із систематичного та своєчасного попередження частин будівель, споруд та інженерного обладнання від передчасного зносу шляхом здійснення профілактичних заходів та усунення дрібних ушкоджень і несправностей;
  • капітальний ремонт будівель і споруд – комплекс технічних заходів, спрямованих на відновлення або заміну зношених конструкцій і деталей будівель та споруд на більш довговічні (міцні) та економічні.

У випадках коли вам важко визначитись із кваліфікацією понесених затрат, радимо створити спеціальну комісію. Вона повинна підготувати висновок про класифікацію операцій, на підставі якого бухгалтер відобразить такі операції в обліку. До складу комісії повинні входити фахівці відповідного профілю (головний інженер, начальник цеху або інша компетентна особа).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
18.12.2025
Мікропідприємство стало малим: як змінити облікову політику
У разі переходу мікропідприємства в мале виникає питання про зміну облікової політики щодо резервів та забезпечень, оцінки необоротних активів тощо. У статті розповімо, що підприємство має взяти до уваги, змінюючи групу за розміром. З 01.01.2018 з метою бухобліку та складання фінзвітності запровад...
17.12.2025
Резерви та забезпечення: види та відображення в обліковій політиці
У статті розповімо, які види резервів і забезпечень існують, хто повинен їх створювати та як їх відобразити в обліковій політиці. Принципи формування в бухгалтерському обліку забезпечень викладено в НП(С)БО 11, а резервів, зокрема основного з них – резерву сумнівних боргів, – у НП(С)БО 1...
16.12.2025
Списання зіпсованих запасів: документальне оформлення та облік
Як діяти підприємству, якщо запаси зіпсувалися внаслідок ворожої атаки, тривалого відключення електроенергії або закінчення строку придатності? У статті розглянемо порядок дій у цій ситуації, документальне оформлення списання та його відображення в бухгалтерському та податковому обліку. Списання май...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
02.12.2025
Відпустка за роботу зі шкідливими і важкими умовами праці: кому та як оформити?
У статті розглянемо у якому порядку працівникам надається додаткова щорічна відпустка за роботу зі шкідливими та важкими умовами праці. Із цієї статті ви дізнаєтесь, у яких випадках роботодавець зобов’язаний надати співробітникові додаткову щорічну відпустку за роботу зі шкідливими і важкими у...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
18.12.2025
Мікропідприємство стало малим: як змінити облікову політику
У разі переходу мікропідприємства в мале виникає питання про зміну облікової політики щодо резервів та забезпечень, оцінки необоротних активів тощо. У статті розповімо, що підприємство має взяти до уваги, змінюючи групу за розміром. З 01.01.2018 з метою бухобліку та складання фінзвітності запровад...
17.12.2025
Резерв сумнівних боргів: що відображати в обліковій політиці
У статті розглянемо, коли формується резерв сумнівних боргів та які методи його розрахунку існують. Резерв сумнівних боргів потрібен для правильного відображення дебіторської заборгованості  у фінансовій звітності. Його зобов’язані створювати всі юрособи, крім мікропідприємств і непідприє...
17.12.2025
Резерви та забезпечення: види та відображення в обліковій політиці
У статті розповімо, які види резервів і забезпечень існують, хто повинен їх створювати та як їх відобразити в обліковій політиці. Принципи формування в бухгалтерському обліку забезпечень викладено в НП(С)БО 11, а резервів, зокрема основного з них – резерву сумнівних боргів, – у НП(С)БО 1...
Кращі матеріали