Ремонт будівлі: облік витрат
11.10.2017 1451 0 3
Підприємство, яке має на балансі будівлі, несе витрати на підтримання їх у робочому стані та ремонт. Із консультації ви дізнаєтеся, як правильно класифікувати та відображати ці витрати в бухгалтерському та податковому обліку підприємства.
Визначити вид робіт допоможуть будівельні норми та стандарти, листи відповідних міністерств і відомств. Так, для класифікації можна користуватися такими поняттями, як:
- капітальний ремонт – сукупність робіт на об'єкті будівництва, уведеному в експлуатацію у встановленому порядку, без зміни його геометричних розмірів і функціонального призначення, які передбачають втручання в несучі та огороджувальні системи при заміні або відновленні конструкцій чи інженерних систем та обладнання у зв'язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників, а також благоустрій території (п. 3.7 ДБН А 2.2.3 2014);
- технічне обслуговування – комплекс попереджувальних та інших заходів, які застосовуються до об'єкта з метою забезпечення виконання ним усіх його функцій протягом строку експлуатації. Сюди, зокрема, входять: чищення, обслуговування, перефарбування, ремонт (у разі необхідності), заміна частин об'єкта і т. п. (пп. 3.1.4 ДСТУ-Н Б А.1.1-81:2008).
Також можна орієнтуватися на визначення цих понять, наведені в Правилах № 76. Примірний перелік робіт з утримання та ремонту є в Переліку № 150. І хоча ці документи стосуються утримання житлових будинків і прибудинкових територій, ними можна скористатися для класифікації робіт. Отже, згідно із Правилами № 76:
- ремонт будинку (будівлі та споруди) – це комплекс будівельних робіт, спрямованих на відновлення, із можливим поліпшенням, експлуатаційних показників елементів будинку;
- поточний ремонт будівель і споруд – це роботи із систематичного та своєчасного попередження частин будівель, споруд та інженерного обладнання від передчасного зносу шляхом здійснення профілактичних заходів та усунення дрібних ушкоджень і несправностей;
- капітальний ремонт будівель і споруд – комплекс технічних заходів, спрямованих на відновлення або заміну зношених конструкцій і деталей будівель та споруд на більш довговічні (міцні) та економічні.
У випадках коли вам важко визначитись із кваліфікацією понесених затрат, радимо створити спеціальну комісію. Вона повинна підготувати висновок про класифікацію операцій, на підставі якого бухгалтер відобразить такі операції в обліку. До складу комісії повинні входити фахівці відповідного профілю (головний інженер, начальник цеху або інша компетентна особа).
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року