Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи потрібно підтверджувати через держреєстратора електронну адресу підприємства?


У зв'язку з набуттям чинності з 15.11.17 р. Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Мінфіну від 06.06.17 р. № 557 (далі – Порядок № 557), на практиці у багатьох бухгалтерів виникло запитання, чи потрібно вносити зміни до реєстраційної картки підприємства, для того щоб додати свою офіційну електронну адресу.​


Ні, не потрібно.

Давайте подивимося, через що виникло це запитання.

Згідно з Порядком № 557 (розд. III) платники податків (зокрема, юрособи, самозайняті особи тощо), які набувають статусу суб'єктів економічної діяльності (далі – СЕД), укладають з контролюючими органами Договір про визнання електронних документів (далі – договір). Примірний такий договір наведено у додатку 1 до Порядку № 557. Причому цей договір укладається шляхом створення платником податків Заяви про приєднання до договору в електронному вигляді (див. додаток 2 до Порядку № 557, далі – заява).

У заяві суб'єкт підтверджує, що наведені у ньому відомості є достовірними. Причому серед цих відомостей зазначена й електронна адреса такої особи.

Підстави для відмови в прийнятті заяви наведені в п. 9 розд. III Порядку № 557. Серед них є така підстава, як невідповідність реєстраційних даних, зазначених у заяві, даним ЄДР.

Чому електронна адреса платника податків стала такою важливою? Згідно з визначенням, наведеним у п. 2 розд. I Порядку № 557, електронна адреса – це запис, що ідентифікує поштову скриньку платника податків, яка використовується ним для листування з контролюючими органами. Тобто передбачається, що спілкування між контролюючими органами і платниками податків повинне відбуватися в електронному вигляді. Для листування повинна використовуватися електронна адреса, зазначена в заяві (договорі – при отриманні платником податків електронних ключів).

Проте на цей момент відсутній нормативний документ, який зобов'язує платника податків вносити до ЄДР дані про свою офіційну електронну адресу (тобто адресу, призначену для спілкування з контролюючими органами).

Завважимо, що у Верховній Раді зареєстровано законопроект № 7443, згідно з яким повинні бути внесені зміни до Закону від 15.05.03 р. № 755-IV (далі – Закону № 755), що стосуються присвоєння суб'єктові господарювання офіційної електронної адреси при його держреєстрації. Тоді листи та/або повідомлення, відправлені на офіційну електронну адресу, уважатимуться направленими офіційно і не потребуватимуть додаткового документального підтвердження. Тобто планується ввести обов'язкову електронну адресу, призначену для спілкування з держорганами. Можливо, для цих цілей буде створений спеціальний поштовий сервіс. Зверніть увагу: планується, що Закон, прийнятий на основі законопроекту № 7443, набуде чинності тільки з 1 січня 2019 року.

Отже на цей момент немає ніяких підстав для паніки, і платникам не потрібно поспішати до держреєстратора для внесення змін до своїх облікових записів.

Крім того, нагадаємо, що за держреєстрацію змін до відомостей про юрособу (крім громадських об'єднань і благодійних організацій), які містяться в ЄДР, передбачено адміністративний збір у розмірі 0,3 прожиткового мінімуму для працездатних осіб (ст. 36 Закону № 755).

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
13.06.2025
Позовна давність у договірних відносинах: з 04.09.2025 перебіг строків поновиться!
У статті розглянуто, на який період було припинено перебіг строків позовної давності, установлених Цивільним кодексом, з якого моменту його буде поновлено у зв'язку з прийняттям нового закону, а також на прикладах показано, як розрахувати строк позовної давності з огляду на призупинення на період ка...
13.06.2025
Підприємство збільшило об’єм зберігання пального: чи потрібно вносити зміни до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального?
У статті розглянемо, чи мають суб’єкти господарювання повідомляти орган ДПС про зміну відомостей в Єдиному реєстрі ліцензіатів та місць обігу пального, якщо вони збільшили об’єм зберігання пального. Заповнюємо заяву про отримання ліцензії на право зберігання пального Ситуація. Підприємст...
28.05.2025
Адвокатські послуги: як впливає статус надавача на податкові наслідки отримувача
Адвокати, адвокатські об’єднання чи бюро мають особливий статус. Користуючись їхніми послугами, зокрема, для представництва в судах, отримання правової допомоги, суб’єктам господарювання треба врахувати чимало нюансів, щоб правильно відобразити у звітності адвокатські винагороди.&nb...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
23.04.2025
Безплатне отримання ОЗ від резидента
Підприємство може отримати об’єкт основних засобів (далі – ОЗ) як за плату, так і безплатно. В останньому випадку бухгалтерів зазвичай цікавить, як визначити вартість об’єкта, за якою його потрібно оприбуткувати, та яким документом підтвердити таку вартість. У статті розповімо, як ...
31.03.2025
Як уникнути ризиків під час оформлення подорожнього листа
Операція зі списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ) повинна бути правильно оформлена документально. І здавалося б, що на практиці відпрацьовано вже свої правила, а сумніви в правильності документування все одно виникають. І причини цього – досвід податкових перевірок, нові суд...
Нове
18.06.2025
6 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за квітень 2025 року
У статті розглянуто практику Верховного Суду у податкових спорах за квітень 2025 року. Наведено 6 найцікавіших судових рішень. Ця інформація допоможе платникам податків уникнути повторення чужих помилок, а отже, заощадити час та кошти. Розуміти – значить визнати: ми бачимо не все, а істина зав...
16.06.2025
Фінансова допомога: повертаємо товарами
У статті розглянуто, як можна повернути отриману поворотну фінансову допомогу товарами та як це правильно документально оформити (наведено зразки документів). Ситуація, яку ми розглядатимемо, досить часто зустрічається на практиці. Один суб’єкт господарювання бере в іншого фінансову допомогу, ...
13.06.2025
Позовна давність у договірних відносинах: з 04.09.2025 перебіг строків поновиться!
У статті розглянуто, на який період було припинено перебіг строків позовної давності, установлених Цивільним кодексом, з якого моменту його буде поновлено у зв'язку з прийняттям нового закону, а також на прикладах показано, як розрахувати строк позовної давності з огляду на призупинення на період ка...
Кращі матеріали
Центр сповіщень