Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Чи потрібно підтверджувати через держреєстратора електронну адресу підприємства?


У зв'язку з набуттям чинності з 15.11.17 р. Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Мінфіну від 06.06.17 р. № 557 (далі – Порядок № 557), на практиці у багатьох бухгалтерів виникло запитання, чи потрібно вносити зміни до реєстраційної картки підприємства, для того щоб додати свою офіційну електронну адресу.​


Ні, не потрібно.

Давайте подивимося, через що виникло це запитання.

Згідно з Порядком № 557 (розд. III) платники податків (зокрема, юрособи, самозайняті особи тощо), які набувають статусу суб'єктів економічної діяльності (далі – СЕД), укладають з контролюючими органами Договір про визнання електронних документів (далі – договір). Примірний такий договір наведено у додатку 1 до Порядку № 557. Причому цей договір укладається шляхом створення платником податків Заяви про приєднання до договору в електронному вигляді (див. додаток 2 до Порядку № 557, далі – заява).

У заяві суб'єкт підтверджує, що наведені у ньому відомості є достовірними. Причому серед цих відомостей зазначена й електронна адреса такої особи.

Підстави для відмови в прийнятті заяви наведені в п. 9 розд. III Порядку № 557. Серед них є така підстава, як невідповідність реєстраційних даних, зазначених у заяві, даним ЄДР.

Чому електронна адреса платника податків стала такою важливою? Згідно з визначенням, наведеним у п. 2 розд. I Порядку № 557, електронна адреса – це запис, що ідентифікує поштову скриньку платника податків, яка використовується ним для листування з контролюючими органами. Тобто передбачається, що спілкування між контролюючими органами і платниками податків повинне відбуватися в електронному вигляді. Для листування повинна використовуватися електронна адреса, зазначена в заяві (договорі – при отриманні платником податків електронних ключів).

Проте на цей момент відсутній нормативний документ, який зобов'язує платника податків вносити до ЄДР дані про свою офіційну електронну адресу (тобто адресу, призначену для спілкування з контролюючими органами).

Завважимо, що у Верховній Раді зареєстровано законопроект № 7443, згідно з яким повинні бути внесені зміни до Закону від 15.05.03 р. № 755-IV (далі – Закону № 755), що стосуються присвоєння суб'єктові господарювання офіційної електронної адреси при його держреєстрації. Тоді листи та/або повідомлення, відправлені на офіційну електронну адресу, уважатимуться направленими офіційно і не потребуватимуть додаткового документального підтвердження. Тобто планується ввести обов'язкову електронну адресу, призначену для спілкування з держорганами. Можливо, для цих цілей буде створений спеціальний поштовий сервіс. Зверніть увагу: планується, що Закон, прийнятий на основі законопроекту № 7443, набуде чинності тільки з 1 січня 2019 року.

Отже на цей момент немає ніяких підстав для паніки, і платникам не потрібно поспішати до держреєстратора для внесення змін до своїх облікових записів.

Крім того, нагадаємо, що за держреєстрацію змін до відомостей про юрособу (крім громадських об'єднань і благодійних організацій), які містяться в ЄДР, передбачено адміністративний збір у розмірі 0,3 прожиткового мінімуму для працездатних осіб (ст. 36 Закону № 755).

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Комерція»

Найповніша бібліотека безпечних рішень з бухобліку, податків та права

4428 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали