Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи потрібно підтверджувати через держреєстратора електронну адресу підприємства?


У зв'язку з набуттям чинності з 15.11.17 р. Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Мінфіну від 06.06.17 р. № 557 (далі – Порядок № 557), на практиці у багатьох бухгалтерів виникло запитання, чи потрібно вносити зміни до реєстраційної картки підприємства, для того щоб додати свою офіційну електронну адресу.​


Ні, не потрібно.

Давайте подивимося, через що виникло це запитання.

Згідно з Порядком № 557 (розд. III) платники податків (зокрема, юрособи, самозайняті особи тощо), які набувають статусу суб'єктів економічної діяльності (далі – СЕД), укладають з контролюючими органами Договір про визнання електронних документів (далі – договір). Примірний такий договір наведено у додатку 1 до Порядку № 557. Причому цей договір укладається шляхом створення платником податків Заяви про приєднання до договору в електронному вигляді (див. додаток 2 до Порядку № 557, далі – заява).

У заяві суб'єкт підтверджує, що наведені у ньому відомості є достовірними. Причому серед цих відомостей зазначена й електронна адреса такої особи.

Підстави для відмови в прийнятті заяви наведені в п. 9 розд. III Порядку № 557. Серед них є така підстава, як невідповідність реєстраційних даних, зазначених у заяві, даним ЄДР.

Чому електронна адреса платника податків стала такою важливою? Згідно з визначенням, наведеним у п. 2 розд. I Порядку № 557, електронна адреса – це запис, що ідентифікує поштову скриньку платника податків, яка використовується ним для листування з контролюючими органами. Тобто передбачається, що спілкування між контролюючими органами і платниками податків повинне відбуватися в електронному вигляді. Для листування повинна використовуватися електронна адреса, зазначена в заяві (договорі – при отриманні платником податків електронних ключів).

Проте на цей момент відсутній нормативний документ, який зобов'язує платника податків вносити до ЄДР дані про свою офіційну електронну адресу (тобто адресу, призначену для спілкування з контролюючими органами).

Завважимо, що у Верховній Раді зареєстровано законопроект № 7443, згідно з яким повинні бути внесені зміни до Закону від 15.05.03 р. № 755-IV (далі – Закону № 755), що стосуються присвоєння суб'єктові господарювання офіційної електронної адреси при його держреєстрації. Тоді листи та/або повідомлення, відправлені на офіційну електронну адресу, уважатимуться направленими офіційно і не потребуватимуть додаткового документального підтвердження. Тобто планується ввести обов'язкову електронну адресу, призначену для спілкування з держорганами. Можливо, для цих цілей буде створений спеціальний поштовий сервіс. Зверніть увагу: планується, що Закон, прийнятий на основі законопроекту № 7443, набуде чинності тільки з 1 січня 2019 року.

Отже на цей момент немає ніяких підстав для паніки, і платникам не потрібно поспішати до держреєстратора для внесення змін до своїх облікових записів.

Крім того, нагадаємо, що за держреєстрацію змін до відомостей про юрособу (крім громадських об'єднань і благодійних організацій), які містяться в ЄДР, передбачено адміністративний збір у розмірі 0,3 прожиткового мінімуму для працездатних осіб (ст. 36 Закону № 755).

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
15.12.2025
Металобрухт, отриманий від списання основних засобів: оприбуткування та реалізація
Після списання основних засобів на підприємстві часто утворюється металобрухт, який можна оприбуткувати та вигідно здати. У статті розповімо, як такі операції оформити документально та відобразити в обліку, а також чи потрібно при цьому розподіляти ПДВ. Списання майна через знищення та непридатність...
15.12.2025
Оподаткування подарунків і благодійності: податок на прибуток
У статті розповімо про наслідки безоплатного надання товарів, послуг, виконання робіт платником податку на прибуток та як залежить коригування фінрезультату від статусу отримувача подарунка. Безоплатне надання товарів, робіт, коштів чи будь-чого іншого може відбуватися у межах як рекламної кампанії,...
15.12.2025
Новорічні подарунки для дітей і працівників: ПДВ-наслідки
Ваше підприємство вже готує подарунки своїм працівникам та їхнім дітям на новорічні свята? Тоді не забувайте, що ці приємні бонуси можуть мати ПДВ-наслідки. Докладніше про це читайте у статті. На новорічні свята подарунки дарують не тільки батьки своїм дітям. Багато підприємств бажають порадувати св...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
02.12.2025
Відпустка за роботу зі шкідливими і важкими умовами праці: кому та як оформити?
У статті розглянемо у якому порядку працівникам надається додаткова щорічна відпустка за роботу зі шкідливими та важкими умовами праці. Із цієї статті ви дізнаєтесь, у яких випадках роботодавець зобов’язаний надати співробітникові додаткову щорічну відпустку за роботу зі шкідливими і важкими у...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
16.12.2025
5 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за жовтень 2025 року
Про те, як можна заощадити на оподаткуванні комплексу нежитлових будівель, про критерії визначення бенефіціарності власника доходу під час нарахування податку на репатріацію, про зменшення строку звернення до суду з вимогами про відшкодування ПДВ та інші цікаві моменти – читайте в іноді неспод...
16.12.2025
Документальне оформлення операцій зі списання майна
Списання запасів та основних засобів через фізичне чи моральне старіння, непридатність або форс-мажорні обставини потребує чіткого документального підтвердження. У статті розповімо, які документи слід оформити в разі списання майна, та наведемо їх зразки для використання на практиці. Списання майна ...
16.12.2025
Списання зіпсованих запасів: документальне оформлення та облік
Як діяти підприємству, якщо запаси зіпсувалися внаслідок ворожої атаки, тривалого відключення електроенергії або закінчення строку придатності? У статті розглянемо порядок дій у цій ситуації, документальне оформлення списання та його відображення в бухгалтерському та податковому обліку. Списання май...
Кращі матеріали