Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Капітальний ремонт будівлі за рахунок місцевого бюджету

24.01.2018

Акценти статті:

  • що вважати капітальним ремонтом для цілей бюджетного фінансування;
  • як ураховувати отримання та використання капітальних трансфертів;
  • як ураховувати суму вхідного ПДВ за товарами (роботами, послугами), придбаними на бюджетні кошти, якщо отримувач коштів здійснює операції, що обкладаються або не обкладаються ПДВ.

Ситуація
Комунальне підприємство (платник податку на прибуток і ПДВ) чекає надходження з місцевого бюджету коштів на фінансування капітального ремонту приміщень в адміністративній будівлі. Виникло запитання: як операції, пов'язані з отриманням та освоєнням таких коштів, відображаються в бухгалтерському та податковому обліку, а також у звітності комунального підприємства?

Як випливає з п. 29–31 Методичних рекомендацій, затверджених наказом Мінфіну від 30.09.03 р. № 561 (далі – Методрекомендації № 561), капітальний ремонт необоротних матеріальних активів може бути:

  • або капітальними інвестиціями в такі активи, що має на увазі підвищення їх техніко-економічних можливостей (модернізація, модифікація, добудова, реконструкція), яке приведе в майбутньому до збільшення економічних вигід. При цьому витрати на такий ремонт уважаються поліпшеннями активів і збільшують їх первісну (переоцінену) вартість (п. 4 П(С)БО 7). У цьому випадку витрати відображаються записом Дт 151 – Кт 631 (661, 65, 13 та ін. – якщо капремонт здійснюється госпспособом);
  • або відновленням первісно очікуваних якостей активів. У такому разі затрати на капітальний ремонт включаються до витрат звітного періоду.

Тобто спочатку треба вирішити, що ви збираєтеся робити в ході капремонту. Поліпшити актив, щоб у майбутньому отримати більше економічних вигід від його використання? Чи капремонт потрібен для підтримання об'єкта в придатному для використання стані, щоб отримати хоча б первісно визначену суму майбутніх економічних вигід?

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
07.04.2025
Підприємство здає в оренду частину приміщення: як оформити договір, подати форму № 20-ОПП і що з податком на нерухомість?
На практиці нерідко виникають ситуації, коли підприємство планує здати в оренду лише частину приміщення (складу, ангару тощо). Однак у таких випадках виникає низка запитань, зокрема: як правильно зазначити в договорі оренди, що в користування передається саме частина приміщення; чи потрібно пода...
31.03.2025
Дивіденди нерезидентам в інвалюті: умови та порядок виплати
Найбільш розповсюджений спосіб виплати дивідендів нерезидентам – їх виплата в іноземній валюті шляхом перерахування на рахунок нерезидента, відкритий у закордонному банку. Однак у перший же день запровадження на території України воєнного стану було прийнято постанову Правління НБУ від 24.02.2...
24.03.2025
Заповнюємо заяву про отримання ліцензії на право зберігання пального
Ми неодноразово писали в нашому журналі («Ліцензія на зберігання пального для власних потреб: як отримати з 01.01.2025»; «Нові правила зберігання пального аграріями: огляд Закону № 3817»), що з 01.01.2025 змінилися правила отримання ліцензії на зберігання пального для власних...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
21.02.2025
Додаток 5 декларації з ПДВ: порядок заповнення та виправлення помилок
Додаток 5 до декларації з ПДВ (далі – декларація) заповнюється платниками ПДВ, які зобов’язані розподіляти вхідний ПДВ відповідно до п. 199.1 Податкового кодексу (далі – ПК) (заповнюють таблиці 1 і 2) та платниками, що застосовують касовий метод обліку ПДВ (заповнюють таблицю 3). ...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
Нове
01.05.2025
Чи може працівник підписати заяву на відпустку власним КЕП?
Чи може співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної відпустки.  Співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, хоче подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної...
01.05.2025
Як підписати документ кваліфікованим електронним підписом?
 Розглянемо, як на практиці можна підписати електронний документ за допомогою КЕП без спеціальних програм, що дозволяють це зробити. Суб’єкти господарювання з кожним днем дедалі активніше використовують у своїй діяльності електронний документообіг. Зокрема, для обміну документами з контра...
28.04.2025
Як вести облік відходів на підприємстві
Законом від 20.06.2022 № 2320-IX «Про управління відходами» визначено правові, організаційні та економічні засади діяльності щодо управління відходами в Україні. Водночас цей документ зобов’язує СГ вести облік операцій з управління відходами. Низка підзаконних нормативних акті...
Кращі матеріали
Центр сповіщень