Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Автомобіль виведено з експлуатації: як у цей період ураховувати витрати на його страхування?

Автомобіль тимчасово не використовується підприємством у госпдіяльності: згідно з наказом керівника він виведений з експлуатації і амортизація на нього не нараховується. Але раніше підприємство уклало договір обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності (далі – договір «автоцивілки») щодо цього автомобіля строком на один рік. Згідно з умовами договору страховий платіж за весь період дії договору був унесений при його укладанні. Чи можна ураховувати у складі витрат суму страхового платежу, якщо автомобіль перестав використовуватися підприємством?

Так, можна. Розглянемо докладніше.

У бухобліку сума страховки повинна списуватися на витрати протягом року рівномірними платежами. Такий висновок випливає із суті страхування. І той факт, що автомобіль виведено з експлуатації, нічого не змінює.

Страхове свідоцтво (поліс), отримане підприємством, є формою договору страхування. Договір страхування – це письмова угода між страхувальником і страховиком, згідно з якою:

  • страховик – зобов'язується при настанні страхового випадку здійснити страхову виплату страхувальнику або іншій особі, на користь якої укладено договір страхування (надати допомогу, надати послугу і т. п.);
  • страхувальник – зобов'язується сплачувати страхові платежі у визначені строки і виконувати інші умови договору.

Зазвичай договір страхування набуває чинності з моменту внесення першого страхового платежу (ст. 16 Закону від 07.03.96 р. № 85/96-ВР).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
16.12.2025
Документальне оформлення операцій зі списання майна
Списання запасів та основних засобів через фізичне чи моральне старіння, непридатність або форс-мажорні обставини потребує чіткого документального підтвердження. У статті розповімо, які документи слід оформити в разі списання майна, та наведемо їх зразки для використання на практиці. Списання майна ...
15.12.2025
Корпоративне свято: облік та оподаткування
Корпоративне свято – це не тільки розвага, а й інструмент для мотивації працівників та зміцнення корпоративних зв’язків. Однак для бухгалтера це ще й джерело потенційних податкових ризиків. Тому слід зважити можливі варіанти його проведення та правильно оформити й відобразити витрати в о...
11.12.2025
Зношена офісна техніка: правила утилізації та відображення в бухобліку
Із цієї статті ви дізнаєтесь: про вимоги законодавства щодо утилізації офісної техніки; порядок документування та бухгалтерського обліку операцій зі списання та утилізації офісної техніки. Списання майна через знищення та непридатність Списання сельгоспкультур та майна через знищення та неприд...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
02.12.2025
Відпустка за роботу зі шкідливими і важкими умовами праці: кому та як оформити?
У статті розглянемо у якому порядку працівникам надається додаткова щорічна відпустка за роботу зі шкідливими та важкими умовами праці. Із цієї статті ви дізнаєтесь, у яких випадках роботодавець зобов’язаний надати співробітникові додаткову щорічну відпустку за роботу зі шкідливими і важкими у...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
22.12.2025
Чи може бути прибуток чи збиток у неприбуткової організації?
Якщо в бухобліку неприбуткової організації фінрезультат дорівнює нулю, бухгалтер спокійний. Але як тільки він бачить, що доходи перевищили витрати звітного періоду і є бухгалтерський прибуток, виникають побоювання: чи не втратить організація статус неприбуткової, адже «виліз» прибуток; ч...
22.12.2025
Головні справи бухгалтера для закриття року
Добігає кінця 2025 рік, тому бухгалтеру час підбивати підсумки та «закривати» фінансовий рік. Для цього доцільно скласти план дій, щоб нічого не упустити. Нагадаємо, які саме справи не слід відкладати на наступний рік, щоб його початок був прогнозованим та спокійним. Добігає кінця 20...
18.12.2025
Мікропідприємство стало малим: як змінити облікову політику
У разі переходу мікропідприємства в мале виникає питання про зміну облікової політики щодо резервів та забезпечень, оцінки необоротних активів тощо. У статті розповімо, що підприємство має взяти до уваги, змінюючи групу за розміром. З 01.01.2018 з метою бухобліку та складання фінзвітності запровад...
Кращі матеріали