• Швидкий пошук надійних рішень
    і практичної інформації

Uteka

Я шукаю...

Де шукати:

розширений пошук
Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

Подарункові сертифікати в обліку у продавця

Юлия Гужел

21.12.2017 589 0 1

Із цієї статті ви дізнаєтеся: про бухгалтерський облік та оподаткування операцій з власним по-дарунковим сертифікатом.

Що можна зробити на практиці:

  • перед видачею сертифікатів оформіть наказ або положення, у якому будуть наведені прави-ла користування сертифікатами;
  • залежно від варіанта погашення сертифіката (його «отоварювання») відобразьте продаж товару в обліку і правильно обкладіть податками, керуючись нашою консультацією.

Зараз багато роздрібних магазинів, що мають торговельну мережу, продають подарункові сертифікати. Такі сертифікати є зазвичай пластиковою карткою із зазначеним на ній номіналом суми покупки. На цю суму можна обміняти сертифікат на товар. Кожний сертифікат унікальний, має власний дизайн, розроблений підприємством-продавцем, а також розпізнавальні знаки (наприклад, захисні), які підтверджують його достовірність.

Проте сертифікати не потрібно прирівнювати до цінних паперів. Під цінними паперами законодавство розуміє документи встановленої форми з відповідними реквізитами, які підтверджують грошові або майнові права їх власника. Подарункові сертифікати будь-якої встановленої форми і певних реквізитів не мають.

Як зазначає ДФС у листі від 31.07.08 р. № 354/4/17-0214, такі сертифікати використовуються як передоплата. І за своєю суттю вони такими і є. Адже сертифікат потім обмінюється на товар, який коштує стільки ж, скільки сертифікат. А визначення «подарунковий» використовується лише тому, що покупець сертифіката, як правило, дарує його іншій особі.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали