Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Обов’язки роботодавця з охорони праці при дистанційній роботі

Роз’яснення
13.08.2025

Обов’язки роботодавця із забезпечення охорони праці працівників, які працюють дистанційно, визначаються ст. 13 Закону від 14.10.1992 № 2694-XII «Про охорону праці»:

  • створення відповідних служб і призначення посадових осіб, які забезпечують вирішення конкретних питань охорони праці, затвердження інструкції про їх обов’язки, права та відповідальність за виконання покладених на них функцій, контроль їх додержання;
  • забезпечення виконання необхідних профілактичних заходів відповідно до обставин, що змінюються;
  • забезпечення усунення причин, що призводять до нещасних випадків, професійних захворювань, та здійснення профілактичних заходів, визначених комісіями за підсумками розслідування цих причин;
  • розробка і затвердження положень, інструкцій, інших актів з охорони праці, що діють у межах підприємства;
  • проведення інструктажів (навчання) працівників з питань охорони праці і протипожежної безпеки;
  • передача обладнання працівникам в безпечному та належному стані для виконання ними дистанційної роботи.

Інструктаж (навчання) може проводитися дистанційно, з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема шляхом відеозв’язку. У такому разі підтвердженням проведення інструктажу (навчання) вважається факт обміну відповідними електронними документами між роботодавцем та працівником.

При виконанні роботи за трудовим договором про дистанційну роботу працівник самостійно визначає своє робоче місце та несе відповідальність за забезпечення безпечних і нешкідливих умов праці на ньому, а роботодавець несе відповідальність за безпечність і належний технічний стан обладнання та засобів виробництва, що передаються працівнику для виконання дистанційної або надомної роботи.

З метою безпеки життя та здоров’я працівника під час повітряних тривог критичне значення матимуть саме якісно розроблені та своєчасно проведені інструктажі роботодавця з охорони праці.

Доцільно розробити окрему інструкцію з охорони праці про дії дистанційного працівника під час оголошення повітряної тривоги. В інструкції потрібно навести рекомендації як щодо дій вдома, так і для дій у громадських закладах чи на відкритому просторі.

Пенсійний фонд

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
02.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025 З 28 серпня Господарський кодекс втратить чинність: що передбачає реформа Уряд оновив порядок перетину кордону особами від 18 до 22 років Президент під...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
05.09.2025
З якою періодичністю оновлюється інформація про приєднання до «Клубу білого бізнесу»
Інформація оновлюється протягом 5 робочих днів після затвердження Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства. Детальніше див. нижче. Більше за темою: Підприємство включене до «Клубу білого бізнесу»: що це означає? З якою періодичністю...
05.09.2025
Чи передбачена адмінвідповідальність у разі застосування фінсанкцій за порушення використання РРО/ПРРО
Особи, які здійснюють розрахункові операції, та посадові особи такого суб’єкта господарювання притягуються до адміністративної відповідальності згідно зі ст. 1551 КУпАП. Більше за темою: У якому розмірі накладається штраф за РРО-порушення, допущені до 01.08.2025? Спецпроєкт «РРО: працю...
05.09.2025
Особливості подання звітності у зв’язку з набранням чинності Багатосторонньої угоди CbC щодо автоматичного обміну інформацією
Розглянемо, які платники податків уперше, за який фінансовий рік та в які терміни подають Звіт в розрізі країн міжнародної групи компаній у зв’язку з набранням чинності Багатосторонньої угоди CbC щодо автоматичного обміну інформацією. Більше за темою: ТЦУ-звітність учасників міжнародної групи...
Кращі матеріали