Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Особливості проведення інвентаризації — 2024

30.10.2024

Метою проведення інвентаризації є відображення правдивої, реальної картини у фінансовій звітності. Окрім того, інвентаризація – це внутрішній контроль. Адже виявлені нестачі й надлишки можуть свідчити про розкрадання та псування майна, порушення технології виробництва, нереальні норми списання ТМЦ, махінації із цінностями та документами тощо. Тому підприємству важливо провести реальну інвентаризацію.

Загальна процедура інвентаризації всім добре відома. Але під час воєнного стану у бухгалтерів виникає низка запитань.

Ми розглянули: інвентаризацію ПММ у баку автомобіля: як нестачі та надлишки ТМЦ, виявлені під час інвентаризації, обкладаються ПДВ; інвентаризацію резерву відпусток; як оприбуткувати лишки у платника ЄП; інвентаризацію майна на відповідальному зберіганні тощо.

Бухгалтерський облік і фінзвітність

Чи треба інвентаризувати ПММ у баку автомобіля?

Інвентаризація резерву оплати відпусток: що змінилося у 2024 році?

Інвентаризація товарів на відповідальному зберіганні

Оподаткування

Нестачі та надлишки ТМЦ, виявлені під час інвентаризації: як обкладаються ПДВ?

Інвентаризація у платника ЄП: як оприбуткувати лишки?

Під час інвентаризації виявлено надлишки ТМЦ та основних засобів: які наслідки для єдинників четвертої групи?

Актуальні статті, які ви могли пропустити

Особливості інвентаризації у період воєнного стану

Інвентаризація розрахунків: документальне оформлення

На підприємстві залишився тільки директор: чи проводити інвентаризацію і як у цьому випадку сформувати інвентаризаційну комісію?

Інвентаризацію не проведено: які наслідки загрожують

Документальне оформлення інвентаризації

Інвентаризація: випадки, строки, види та етапи проведення\

Таблиця-підказка: відображаємо результати інвентаризації в обліку

Спецпроєкт «Інвентаризація: проведення, документування та облік результатів»

Коментарі до матеріалу
Статті за темою
15.09.2025
Бізнес вдома: що має врахувати підприємець
Власна квартира чи будинок може стати не лише простором для життя, а й стартовим майданчиком для підприємницької діяльності. Але, перш ніж облаштовувати домашній офіс чи починати консультувати клієнтів із власної вітальні, варто врахувати юридичні, податкові та організаційні нюанси. У цьому пра...
28.07.2025
Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків
Ефективне просування товарів і послуг потребує не лише креативних рішень, а й грамотного документального супроводу. Тому важливо знати , як правильно оформити маркетингові договори, рекламні акції, мотиваційні виплати та співпрацю з блогерами, щоб уникнути податкових ризиків і претензій. Ефективне п...
Популярне
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
28.07.2025
Як застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування
У статті розглянуто, за яких умов у разі виплати доходів нерезидентам можна застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування, а також у чому полягають особливості оподаткування окремих видів доходів за правилами конвенцій. Резиденти України (як юрособи, і фізособи...
18.07.2025
Які документи повинен мати водій для прийняття на роботу
У цій статті розглянуто, які документи слід вимагати від водія під час прийняття його на роботу. Під час виконання трудових обов’язків водій відповідає за транспортний засіб (далі – ТЗ), пасажирів, вантаж. Тому роботодавець, приймаючи особу на таку посаду, повинен перевірити, чи є в неї ...
Нове
15.09.2025
Бізнес вдома: що має врахувати підприємець
Власна квартира чи будинок може стати не лише простором для життя, а й стартовим майданчиком для підприємницької діяльності. Але, перш ніж облаштовувати домашній офіс чи починати консультувати клієнтів із власної вітальні, варто врахувати юридичні, податкові та організаційні нюанси. У цьому пра...
01.09.2025
Товарно-транспортна накладна: заповнення, відповідальність, ризики
ТТН – це не лише транспортний документ, який треба мати при внутрішніх перевезеннях вантажів (перевіряє це Укртрансбезпека). Це і «податковий» документ, який підтверджує реальність перевезення. Тож не дивно, що податківці завжди приділяли особливу увагу до неї. На початку 2025 року...
28.07.2025
Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків
Ефективне просування товарів і послуг потребує не лише креативних рішень, а й грамотного документального супроводу. Тому важливо знати , як правильно оформити маркетингові договори, рекламні акції, мотиваційні виплати та співпрацю з блогерами, щоб уникнути податкових ризиків і претензій. Ефективне п...
Кращі матеріали