Інвентаризація на сільгосппідприємстві
Одне з головних завдань бухгалтерського обліку – забезпечення об’єктивності відомостей про засоби та їх джерела. Але хоч би як ідеально був організований на підприємстві документообіг, хоч би як не намагалися всі ланки підприємства своєчасно й повно скласти та подати до бухгалтерії первинні документи, з метою контролю за фактичним станом грошових коштів та товарно-матеріальних цінностей щороку проводиться інвентаризація. Вона дозволяє не лише перевірити наявність, але й виявити та оцінити фактичний стан майнової бази, підвищити ефективність використання ресурсів, контролювати роботу матеріально відповідальних осіб, виявити ймовірні порушення щодо ведення обліку майна та їх причини.
І саме інвентаризація, як важливий для сільгосппідприємства процес, стала темою цього спецвипуску.
Зокрема, ви дізнаєтеся про:
- організаційні особливості інвентаризації на сільгосппідприємстві;
- документальне оформлення інвентаризації та всі форми інвентаризаційних документів;
- особливості проведення інвентаризації в рослинництві та тваринництві;
- бухоблік та оподаткування результатів проведеної інвентаризації.
Інвентаризація на сільгосппідприємстві: нормативно-правові засади
Спершу коротко нагадаємо загальні правила інвентаризації активів і зобов’язань на підприємстві, зокрема порядок створення інвентаризаційної комісії, що є об’єктом та які строки інвентаризації, загальний порядок проведення.
Інвентаризація на сільгосппідприємстві: стисло про основне
Річна інвентаризація: уже час!
Створення інвентаризаційної комісії
Чи можна звільнити матеріально відповідальну особу під час інвентаризації?
Галузеві особливості проведення інвентаризації сільгосппідприємства
Під час інвентаризації «живих» активів рослинництва та тваринництва сільгосппідприємства слід дотримуватися певних правил. Розповімо про особливості проведення та документування інвентаризації плодових та ягідних розсадників і багаторічних насаджень, сільгосптварин, незавершеного виробництва тощо.
Інвентаризація біологічних активів
Особливості інвентаризації кормів
Чи інвентаризувати активи, отримані на відповідальне зберігання?
Інвентаризація основних засобів та нематеріальних активів: оформлення та облік
Завантажуйте форми і бланки інвентаризаційних документів: Документи для оформлення результатів інвентаризації на сільгосппідприємствах
Виявлення та списання безнадійної заборгованості
Зазвичай під час проведення щорічної інвентаризації виявляють безнадійну заборгованість, пов’язану зі спливом строку позовної давності. Про те, як визначити строки списання безнадійної заборгованості, задокументувати та правильно відобразити в податковому та бухгалтерському обліку списання безнадійної кредиторської та безнадійної дебіторської заборгованостей, читайте в наступних матеріалах.
Інвентаризація розрахунків із бюджетом та контрагентами
Строки позовної давності для списання безнадійної заборгованості
Списання безнадійної заборгованості: податкові та облікові наслідки
Бухгалтерський облік та оподаткування результатів інвентаризації
Доволі часто інвентаризаційна комісія після проведеної інвентаризації виявляє невідповідність між наявними активами та тими, які значаться в обліку. Для бухгалтера важливо правильно відобразити такі інвентаризаційні різниці в обліку та оподаткувати їх. Інформацію про відображення в бухгалтерському та податковому обліку результатів інвентаризації наочно подано тут.
Облікові наслідки інвентаризації
Провели інвентаризацію? Обліковуйте та оподатковуйте правильно її результати!
Відображаємо результати інвентаризації на рахунках бухобліку
Оподаткування нестач і надлишків, виявлених під час інвентаризації
Відповідальність в разі виявлення нестачі ТМЦ
Працівник, посадові обов’язки та безпосередня робота якого пов’язані зі зберіганням, обробленням, продажем, відпуском, перевезенням або використанням у процесі виробництва цінностей, несе матеріальну відповідальність за них перед підприємством. Про види матеріальної відповідальності, розрахунок суми завданого збитку та можливі шляхи його стягнення – у наступних матеріалах.
У ході інвентаризації виявлено нестачу ТМЦ: як притягти працівника до відповідальності
Відповідальність працівника в разі виявлення нестачі ТМЦ
Штраф і догана за порушення під час інвентаризації
За порушення, пов’язані із проведенням (непроведенням) інвентаризації, може бути накладено адмінстягнення у вигляді штрафу. Крім того, роботодавець може застосувати до недбайливого працівника таке дисциплінарне стягнення, як догану.
Відповідальність за непроведення інвентаризації
Яка відповідальність загрожує підприємству за невиконання вимог при проведенні інвентаризації
Права податківців під час проведення інвентаризації
У ході виїзних перевірок податківці часто вимагають провести інвентаризацію основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, а також включити їх до інвентаризаційної комісії як спостерігачів та ознайомити із графіком проведення інвентаризації. Тож виникають запитання: чи можна не допустити фіскалів до проведення інвентаризації і якими будуть наслідки такого недопущення; чому вимогу про проведення інвентаризації підписують особи з підрозділів, які не мають жодного стосунку до питань перевірки, та чи є це підставою непроведення інвентаризації? З’ясуємо ці питання детально.
Чи обов’язково допускати податківців до проведення інвентаризації
Коментарі до матеріалу