Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Що робити з е-трудовою книжкою після 10 червня 2026 року

Роз’яснення
23.10.2025

Електронна трудова книжка – це цифровий аналог паперової трудової книжки, що зберігається у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Перевести паперові трудові книжки в електронний формат потрібно до 10 червня 2026 року. Цей п’ятирічний перехідний період, встановлений Законом від 05.02.2021 №1217-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі», розпочався 10 червня 2021 року.

Переведення трудових книжок в електронний формат має кілька ключових цілей:

  1. Захист даних. Оцифрування гарантує збереження інформації про трудовий стаж, особливо тієї, що була внесена до 2004 року. Це унеможливлює втрату або пошкодження паперового документа.
  2. Спрощення процедур. Перехід до електронних книжок дозволить автоматично нараховувати пенсії, без необхідності особистого звернення до Пенсійного фонду України. Це значно спрощує процес для громадян і зменшує бюрократичне навантаження.
  3. Уникнення втрати стажу. Завчасне переведення даних у цифровий реєстр допомагає уникнути можливих проблем з підтвердженням стажу в майбутньому, що може вплинути на розмір пенсійних виплат.
  4. Прозорість і доступність. Працівник може у будь-який момент перевірити свої дані про страховий стаж в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг ПФУ. Це забезпечує повний контроль над власною трудовою історією.
  5. Оптимізація роботи. Після оцифрування паперова книжка повертається працівникові. Це спрощує кадровий документообіг і скасовує необхідність її зберігання на підприємстві.

Після того, як ПФУ оцифрує трудову книжку, роботодавець видає працівникам особисто під підпис паперову трудову книжку.

Працівник може порівняти дані в особистому кабінеті на порталі ПФУ зі своєю паперовою книжкою, щоб переконатися, що всі записи вірні та звернутись до органів Фонду у випадку неточностей чи розбіжностей.

Слід зазначити, що на вимогу працівника, роботодавець і в подальшому зобов’язаний вносити до трудової книжки, що зберігається у працівника, записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення, заохочення та нагороди за успіхи в роботі.

У п. 6 Закону від 05.02.2021 № 1217-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» прописано, що страховий стаж обчислюється за даними, що містяться в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, у тому числі за даними про трудову діяльність працівників, внесеними відповідно до Закону від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», а за періоди, за які не внесені дані до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, – у порядку та на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше». Тобто, після 10 червня 2026 року, при визначені права на пенсійні виплати будуть враховуватись записи з паперової трудової книжки, яку надасть заявник.

В електронну трудову книжку можна вносити дані, які підтверджують страховий стаж. Цей процес передбачає оцифрування інформації як з паперової трудової книжки, так і з інших документів про стаж, що визначені Порядком підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженим постановою КМУ від 12.08.1993 № 637 (це трудові договора, військовий квиток, диплом про навчання, свідоцтво про народження дитини (для жінок), довідки про підтвердження стажу тощо).

Нагадаємо, що вносити дані в електронну трудову книжку може як працівник, так і роботодавець.

Працівник – засобами вебпортал електронних послуг ПФУ або звернувшись до найближчого сервісного центру фонду особисто, а роботодавець – шляхом створення відповідного електронного запису в електронному кабінеті страхувальника.

Дана інформація детально описана в «Порядку подання відомостей про трудову діяльність працівника, фізичної особи – підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі», затвердженому постановою правління ПФУ 12.03.2021 № 11-1.

Відповідно до п. 4 Порядку, відомості про трудову діяльність працівника подаються до територіального органу ПФУ працівником особисто або через вебпортал електронних послуг Фонду в е-формі з обов’язковим накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, працівником, страхувальником або представником страхувальника, якому керівником страхувальника делеговані відповідні повноваження. 

Також, на вебпорталі електронних послуг ПФУ в розділі «Електронна трудова книжка»/«Дані ЕТК»/«Відцифрована ЕТК» особистого кабінету застрахованої особи можна перевірити стан оцифрування трудової книжки.
 
Пенсійний фонд

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
29.09.2025
Оновлено План-графік проведення перевірок (26.09.2025)
ДПС внесла зміни в План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків. Більше за темою: За який період може бути проведено планову податкову перевірку з огляду на призупинення строків давності? Допуск контролюючих органів до перевірки: покроковий алгоритм дій Чи можн...
Нове
24.12.2025
Фінансова підтримка для культурних проєктів
Дедлайн подання заявок на грантову програму «Флагманські події» – 22 лютого 2026 року (18:00). Програма має на меті підтримати реалізацію проєктів із широким суспільним резонансом, які залучають значну кількість учасників та аудиторій, відображають ключові цінності української куль...
24.12.2025
Який порядок заповнення заяви за формою № 1-ОПП у разі (не)включення юрособи в Реєстр ВПП
Великі платники податків, які не обліковуються в територіальних органах ДПС, що здійснюють податкове супроводження ВПП, зобов’язані не пізніше 1 грудня поточного року подати форму № 1-ОПП з позначкою в полі «включення до Реєстру» до тероргану ДПС, що здійснює податкове супроводженн...
24.12.2025
Державний реєстр дезінфекційних засобів: актуальні дані за рік
МОЗ інформує про реєстр дезінфекційних засобів за останній рік. Про що мова та як бізнесу ним користуватися – в цьому матеріалі. Більше за темою: Прострочені ветпрепарати та інші медичні відходи на сільгосппідприємстві: особливості обліку та списання Державний реєстр дезінфекційних засобів (д...
Кращі матеріали