Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Ліцензії на пальне під час війни: видача, продовження строку дії, відповідальність

Суть питання. Посівна розпочалася! Аграрій та пальне під час посівної – поняття нероздільні. Для закупівлі пального, його зберігання, продажу, використання для власних потреб сільгоспвиробник зобов’язаний мати відповідну ліцензію (виробництво, оптова чи роздрібна торгівля, зберігання пального). Тож розглянемо, як під час війни ліцензується діяльність з обігу пального, продовжується строк дії чинних ліцензій, а також проводяться перевірки у сфері обігу пального.


Запитання – відповіді

Чи працюють відділи ліцензування обласних податкових?

Наразі багато податкових органів призупинили свою діяльність, але продовжують працювати онлайн. На місцях призначено відповідальних спеціалістів, які працюють віддалено та відповідають у телефонному/електронному форматі. Гарячі лінії для надання консультацій в областях розміщено у файлі.

Чому на сайті ДПС не видно, як раніше, реєстр ліцензіатів пального?

Реєстр ліцензій на пальне відключено від загального доступу, як і багато інших реєстрів, щоб унеможливити його кібератаку, видалення. Тож фактично інформація про ліцензіатів є у податківців, вона нікуди не зникла.

Як у період війни отримати будь-яку ліцензію на пальне?

Наразі видачу ліцензій призупинено через форс-мажорні обставини – війну. Торгово-промислова палата України (далі – ТПП) засвідчила факт настання обставин непереборної сили починаючи з 24.02.2022 через військову агресію Російської Федерації проти України.

Згідно з пп. 112.8.9 Податкового кодексу (далі – ПК) протягом дії форс-мажорних обставин суб’єкту господарювання не загрожують штрафні санкції за зберігання, оптову та роздрібну торгівлю, виготовлення пального без ліцензії.

Найбільш лояльно ставляться зараз саме до агровиробників. Але, як зазначила ДПС у повідомленні від 01.03.2022, після закінчення війни потрібно якомога швидше отримати відповідну ліцензію на пальне.

Тож наша порада – подати документи на отримання ліцензії в електронному вигляді через особистий кабінет або надіслати на електронну пошту обласної податкової (є у довіднику телефонів за посиланням вище), сплатити адмінзбір за ліцензію (за можливості).

Нагадаємо, відповідно до ст. 15 Закону від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» вартість ліцензії на рік становить:

  • за зберігання пального – 780 грн;
  • на оптову торгівлю – 5 000 грн за кожне місце, а за відсутності таких місць – 10 000 грн;
  • роздрібну торгівлю – 2 000 грн за кожне місце.

Детально про перелік документів та порядок отримання ліцензії ми писали в «Ліцензування пального: пам’ятка суб’єкту господарювання».

Тож варто повідомити податкову, що ви збираєтеся провадити діяльність із зберігання, торгівлі пальним. Як мінімум – зателефонуйте до спеціаліста вашої обласної податкової. Звісно, ліцензію ви не отримаєте, але, як тільки буде відновлено звичний режим роботи системи, її видадуть за поданими онлайн документами.

У будь-якому разі після закінчення війни одразу подбайте про отримання ліцензії. Усе після перемоги!

Чи треба замовляти окремо в ТПП висновок про засвідчення форс-мажорних обставин для кожного зобов’язання?

Ні, не треба. ТПП розмістила на своему вебсайті інформацію про спрощену процедуру засвідчення форс-мажору (новина від 17.03.2022). Достатньо роздрукувати загальний офіційний лист ТПП від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1 щодо засвідчення настання форс-мажорних обставин починаючи з 05.30 24.02.2022 строком на 30 діб.

Чи буде призупинено дію ліцензії, за яку не внесено черговий платіж?

Ні, ліцензію не буде ні призупинено, ні анульовано. Строк її дії буде продовжено у зв’язку з настанням форс-мажору. Тож, якщо ви не внесли черговий платіж за ліцензію або строк її дії сплив, не переймайтеся, займайтеся польовими роботами. Ліцензія вважається чинною.

Суб’єкт господарювання матиме 30 днів після припинення чи скасування воєнного стану для здійснення чергового платежу та повідомлення про це податкової. Відповідні роз’яснення в ЗІР (без номера) розміщено на сайті ДПС.

Чи проводяться у період війни перевірки обігу пального?

Ні. Тимчасово на період до припинення або скасування воєнного стану на території України не проводяться податкові перевірки, а розпочаті раніше – зупиняються (п. 69.2 підрозд. 10 розд. ХХ ПК). Тобто до закінчення війни в Україні податкова не перевіряє сільгоспвиробників із питань обігу пального.

Коментарі до матеріалу
Всього коментарів 4
Відсортовано:
Популярне
18.07.2025
Тракторист-машиніст в сільському господарстві: як правильно прописати посаду?
У штатному розписі сільськогосподарського підприємства є посада «тракторист-машиніст». Відповідний запис зроблено у трудовій книжці працівника. Чи є правильною ця назва і чи матиме працівник право на пільгову пенсію? А як бути, якщо працівник, у трудовій книжці якого зроблено неточний з...
14.08.2025
Документальне оформлення видачі кормів для годівлі тварин
Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокрема, вирощуванням великої рогатої худоби, птиці), мають правильно організувати облік видачі кормів для годівлі. Розгляньмо, як це зробити згідно з чинними нормами. Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокр...
27.06.2025
Агропідприємство заправляє техніку підрядників: як уникнути акцизних ризиків
В даній консультації розглянемо, якими чином агропідприємтва можуть заправляти техніку підрядників,  щоб такі дії не визнали реалізацією пального. Досить часто для виконання тих або інших сільськогосподарських робіт агропідприємства вимушені залучати до роботи підрядників. Згідно із Цивільним к...
Нове
07.08.2025
Штатний розпис і скасування Господарського кодексу
З 28.08.2025 перестає діяти Господарський кодекс, яким передбачений обов'язок підприємств мати штатний розпис. Чи потрібно після цієї дати затверджувати штатний розпис? Дізнайтеся з нашої статті. З 28.08.2025 втрачає чинність Господарський кодекс, яким передбачена обов'язкова наявність у юросіб тако...
06.08.2025
Формуємо статутний капітал ТОВ: правові питання
У статті розглянемо, як формується статутний капітал на етапі створення ТОВ, якими можуть бути вклади до статутного капіталу, а також які обмеження встановлено законодавством щодо формування статутного капіталу. У статті ми розповімо, що таке статутний капітал і як він формується на етапі створення ...
06.08.2025
Зміна розміру статутного капіталу ТОВ: правові аспекти
Зі статті ви дізнаєтеся, яких правил слід дотримуватись при збільшенні або зменшенні розміру статутного капіталу ТОВ, яка послідовність дій при таких операціях і які документи потрібно оформити. На етапі створення ТОВ його засновники формують статутний капітал, але в подальшому в процесі роботи можу...
Кращі матеріали