Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Хто має право підписувати акти приймання-передачі виконаних робіт?

14.10.2025

Підприємством укладено договір підряду, умовами якого передбачено оформлення актів приймання-передачі виконаних робот. Виникли такі запитання.


Підписання первинних документів

1. Чи можливе підписання акта виконаних робіт (наданих послуг) не керівником підприємства, а іншим працівником, наприклад менеджером?

Так, це можливо, якщо право підпису від імені підприємства буде закріплене за цим працівником відповідними документами.

Нагадаємо, що юридична особа набуває цивільних прав та обов’язків і здійснює їх через свої органи, які діють відповідно до установчих документів та закону (ст. 92 Цивільного кодексу України).

Зазвичай у відносинах з третіми особами підприємство представляє його директор (керівник), уповноважений на це статутом підприємства. Саме керівник, діючи на підставі статуту,  підписує договори з контрагентами та всі додатки до договору, що становлять його невід’ємну частину, а також інші документи, які складаються в рамках договору.

Акт виконаних робіт/наданих послуг є первинним документом, яким підтверджується факт здійснення господарської операції.

Згідно з ч. 2 ст. 9 Закону від 16.07.1999 № 996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» обов’язковим реквізитом первинного документа є посада і прозвище осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, та особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Тобто за законодавством цією особою може бути не тільки директор підприємства.

Отже, підписувати акти приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг) від імені підприємства можуть будь-які особи, яким надано відповідні повноваження.

2. У якому випадку можна уповноважити іншого працівника на підписання актів, які складаються в рамках виконання договору з контрагентом?

Особа має право на підписання таких актів, якщо:

  • по-перше, у договорі з контрагентом узгоджено, що акти виконаних робіт (наданих послуг) мають право підписувати належним чином уповноважені сторонами особи;
  • по-друге, повноваження осіб, яким доручено підписання актів, підтверджено відповідними документами (установчими документами або довіреностями).

Також рекомендуємо визначити порядок підписання актів приймання-передачі робіт (послуг) та інших подібних документів у внутрішньому документі підприємства.

3. Як оформити повноваження особи на підписання акта?

Для належного оформлення таких повноважень необхідно передусім у договір про надання послуг додати таку умову:

«Сторони домовились, що акти наданих послуг мають право підписувати належним чином уповноважені Сторонами особи».

Після цього уповноваженій особі (наприклад, менеджеру підприємства) необхідно видати відповідну довіреність за підписом керівника (див. зразок).

Зразок. Довіреність на право підписання актів виконаних робот від імені підприємства

ДОВІРЕНІСТЬ № 45

09.10.2025 

 

м. Дніпро

Товариство з обмеженою відповідальністю «ББС», код ЄДРПОУ 39001048, юридична адреса: Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Святкова, буд. 15, в особі директора Мироненко Ірини Олексіївни, яка діє на підставі статуту Товариства, цією довіреністю уповноважує:

менеджера з логістики Антонюка Владислава Геннадійович (паспорт АН 633553, виданий Заводським РВ ДМУ УМВС України в Дніпропетровській обл. 10.11.2007, РНОКПП 1112223334),

представляти інтереси ТОВ «ББС» перед контрагентами, замовниками, підрядниками, виконавцями – юридичними та фізичними особами та підписувати від імені ТОВ «ББС» акти наданих послуг, акти приймання-передачі виконаних робіт та інші аналогічні документи, що підтверджують факт виконання робіт/надання послуг.

Ця довіреність діє з дати її видачі по тридцять перше грудня дві тисячі двадцять п’ятого року. Довіреність видана без права передоручення.

Зразок особистого підпису Антонюка В. Г.

(підпис)

засвідчую.

Директор

(підпис)

Ірина МИРОНЕНКО

Зразок. Довіреність на право підписання актів виконаних робот від імені підприємства.doc
Завантажити
Коментарі до матеріалу
Популярне
18.07.2025
Тракторист-машиніст в сільському господарстві: як правильно прописати посаду?
У штатному розписі сільськогосподарського підприємства є посада «тракторист-машиніст». Відповідний запис зроблено у трудовій книжці працівника. Чи є правильною ця назва і чи матиме працівник право на пільгову пенсію? А як бути, якщо працівник, у трудовій книжці якого зроблено неточний з...
14.08.2025
Документальне оформлення видачі кормів для годівлі тварин
Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокрема, вирощуванням великої рогатої худоби, птиці), мають правильно організувати облік видачі кормів для годівлі. Розгляньмо, як це зробити згідно з чинними нормами. Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокр...
22.09.2025
Убуток зерна під час доробки: як відобразити в бухобліку
Доробка зерна завжди пов’язана з природними втратами маси. У статті ми розповімо, як сільгосппідприємствам – як тим, що мають власні потужності, так і тим, що передають зерно на елеватор, – правильно показати ці втрати в бухобліку. Доробка зерна завжди пов’язана з природними ...
Нове
29.09.2025
Як діяти суб’єктам господарювання після скасування Господарського кодексу: роз’яснює Мін’юст
У статті розповімо, чи можна після скасування Господарського кодексу не використовувати печатку, чи може директор діяти без довіреності від імені підприємства та як тепер застосовувати оперативно-господарські санкції. Скасування Господарського кодексу: вивчаємо нововведення, що стосуються договірних...
05.09.2025
Додатковий капітал для товариств з обмеженою відповідальністю
Товариства з обмеженою відповідальністю отримали можливість створювати додатковий капітал, не змінюючи при цьому розмір статутного капіталу. У статті розглянуто, з якого моменту діють нові правила та як їх застосувати на практиці. 27.08.2025 набув чинності Закон від 31.07.2025 № 4564-IX «Про в...
03.09.2025
Штатний розпис і скасування Господарського кодексу
З 28.08.2025 перестає діяти Господарський кодекс, яким передбачений обов'язок підприємств мати штатний розпис. Чи потрібно після цієї дати затверджувати штатний розпис? Дізнайтеся з нашої статті. З 28.08.2025 втрачає чинність Господарський кодекс, яким передбачена обов'язкова наявність у юросіб тако...
Кращі матеріали