Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила

30.08.2022

У період воєнного стану діють особливі правила трудових відносин, запроваджені Законом від 15.03.2022 № 2136-ІХ. Одне з нововведень цього закону – можливість призупиняти дію трудового договору у зв’язку з військовою агресією проти України в разі, якщо роботодавець та працівник не можуть виконувати свої обов’язки, при цьому трудові відносини не припиняються, а працівника не звільняють.

Під час війни більшість роботодавців опинилися у вкрай складній ситуації: багато хто позбувся замовлень, у когось постраждали виробничі приміщення та обладнання внаслідок бомбардувань. Тому продовжувати роботу в колишньому режимі неможливо. Однак вони не опускають руки і не хочуть втрачати свої професійні кадри. Саме таким роботодавцям варто скористатися новим інструментом трудового законодавства – призупиненням трудового договору.

Однак, щоб усе правильно зробити та не порушити при цьому закон, потрібно врахувати багато різних нюансів. Тим більше що в липні цього року набули чинності зміни до трудового законодавства, які торкнулися і призупинення дії трудового договору.

Наш спецвипуск «Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила» допоможе вам розібратися з усіма правилами та нюансами. Також ви зможете скористатися наведеними в ньому зразками документів, що складаються у різних ситуаціях.

Ви знайдете відповіді на такі запитання:

  • хто може бути ініціатором призупинення трудового договору та на який строк договір може бути призупинений;
  • чи можна призупинити трудовий договір лише щодо частини працівників;
  • хто та в якому порядку компенсуватиме втрати працівника в заробітній платі;
  • як правильно оформити наказ про призупинення трудового договору, а також інші необхідні документи та чи потрібно погоджувати наказ із державними органами;
  • чи має щось зробити роботодавець, який призупинив трудові договори до 19.07.2022 (дата внесення змін до законодавства);
  • в якому порядку поновлюються трудові відносини, які були призупинені;
  • як діяти працівникові, який не згоден із наказом про призупинення трудового договору;
  • чи може роботодавець оскаржити припис Держпраці про скасування наказу про призупинення трудового договору;
  • як відображати в обліку та звітності операції, пов’язані з призупиненням трудового договору.

Консультації

Загальні правила при зупинення дії трудового договору: хто, коли та як

Трудовий договір призупинено до 19.07.2022: чи потрібно щось робити роботодавцеві?

Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення

Як відновити трудовий договір, який було призупинено

Працівник не згоден із призупиненням трудового договору

Роботодавець оскаржить припис Держпраці про відміну наказу про призупинення трудового договору

Призупинення дії трудового договору: відображення в обліку та звітності

Коментарі до матеріалу
Статті за темою
15.09.2025
Бізнес вдома: що має врахувати підприємець
Власна квартира чи будинок може стати не лише простором для життя, а й стартовим майданчиком для підприємницької діяльності. Але, перш ніж облаштовувати домашній офіс чи починати консультувати клієнтів із власної вітальні, варто врахувати юридичні, податкові та організаційні нюанси. У цьому пра...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
14.10.2025
Реєстрація податкових накладних і розрахунків коригування: порядок, строки, відповідальність
Реєстрація податкових накладних і розрахунків коригування давно стала для бухгалтера справжнім випробуванням. Один неправильний клік або недотримання строків може призвести до штрафів, позапланових перевірок або конфліктів із контрагентами. А якщо постачальник не встигає в установлений строк зареєст...
15.09.2025
Бізнес вдома: що має врахувати підприємець
Власна квартира чи будинок може стати не лише простором для життя, а й стартовим майданчиком для підприємницької діяльності. Але, перш ніж облаштовувати домашній офіс чи починати консультувати клієнтів із власної вітальні, варто врахувати юридичні, податкові та організаційні нюанси. У цьому пра...
01.09.2025
Товарно-транспортна накладна: заповнення, відповідальність, ризики
ТТН – це не лише транспортний документ, який треба мати при внутрішніх перевезеннях вантажів (перевіряє це Укртрансбезпека). Це і «податковий» документ, який підтверджує реальність перевезення. Тож не дивно, що податківці завжди приділяли особливу увагу до неї. На початку 2025 року...
Кращі матеріали