Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Офісний вендинг: організація та облік

Вендинг (від англ. vend – торгувати (через автомати) – це продаж товарів і послуг за допомогою торговельних автоматів (далі – ТА). Вендинг набув популярності через зручність ведення торгівлі (не потрібно наймати торговельний персонал і витрачатися на торговельні приміщення), компактність та економічність ТА. Для офісного вендингу потрібно або придбати (орендувати) ТА та організувати його обслуговування, або скористатися послугами вендингової компанії. Розглянемо, як організувати та вести облік офісного вендингу.

ЦК (ст. 703) відносить продаж товарів із використанням автоматів до роздрібної торгівлі. А Правила № 369 (п. 3) конкретизують це поняття. Продаж товарів через пункти некапітальної забудови (ТА) – це не що інше, як роздрібна торгівля через дрібнороздрібну торговельну мережу, одна з форм позамагазинного продажу товарів.

Роздрібна торгівля через вендингові автомати зобов'язує суб'єктів господарювання дотримуватися вимог нормативних актів у сфері торгівлі: Законів № 1023 і № 4004, Порядку № 833, Правил № 104, № 185, № 369 та ін.

1. Власник ТА зобов'язаний довести до покупців інформацію про продавця товару. На автоматі (або іншим способом) потрібно вказати найменування продавця, його місцезнаходження, режим роботи, а також дії покупця для отримання товару з автомата (п. 1 ст. 703 ЦК).

Майте на увазі: торгівля через ТА алкоголем і тютюном заборонена (п. 15 Правил № 369). Заборона стосується і продтоварів у випадку, коли неможливо дотриматися санітарних норм, правил, температурних режимів та умов їх зберігання і продажу, а також інших товарів, перелічених у п. 8 Правил № 369.

2. Неприпустимо продавати товари, що не мають відповідного маркування, етикетування або інструкцій щодо їх застосування (у встановлених законом випадках).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
25.07.2025
Рекламні роздачі: оформлення та облік
Рекламні роздачі – ефективний інструмент просування товарів і послуг, але з певними бухгалтерськими нюансами. Ми розкажемо, як правильно оформити та відобразити в обліку такі операції, а також чи потрібно при цьому нараховувати ПДВ. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити ...
25.07.2025
Маркетингові послуги в бухгалтерському і податковому обліку
Як відобразити в обліку замовника маркетингові послуги та уникнути податкових ризиків? Ми розглянемо облік для юросіб, валютні нюанси, послуги від нерезидентів і правила для єдинників. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків У статті розповімо,...
25.07.2025
Як оформити маркетингові послуги без податкових ризиків
Як правильно оформити маркетингові послуги, щоб уникнути претензій податківців? Ми  розглянемо ключові ознаки, ризики та наведемо готові формулювання для договорів та актів, а також зразок наказу. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків Ма...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
20.06.2025
Резерв на виконання гарантійних забов'язань: хто повинен створювати та в чому вигода
У статті розповімо, як знання стандартів бухобліку допомагають оптимізувати базу обкладення податком на прибуток. Також поговоримо про формування резерву на виконання гарантійних зобов’язань. Корисна норма бухобліку: згідно з п. 13–18 НП(С)БО 11 «Зобов'язання» підприємствам д...
Нове
25.07.2025
Рекламні роздачі: оформлення та облік
Рекламні роздачі – ефективний інструмент просування товарів і послуг, але з певними бухгалтерськими нюансами. Ми розкажемо, як правильно оформити та відобразити в обліку такі операції, а також чи потрібно при цьому нараховувати ПДВ. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити ...
25.07.2025
Маркетингові послуги в бухгалтерському і податковому обліку
Як відобразити в обліку замовника маркетингові послуги та уникнути податкових ризиків? Ми розглянемо облік для юросіб, валютні нюанси, послуги від нерезидентів і правила для єдинників. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків У статті розповімо,...
25.07.2025
Як оформити маркетингові послуги без податкових ризиків
Як правильно оформити маркетингові послуги, щоб уникнути претензій податківців? Ми  розглянемо ключові ознаки, ризики та наведемо готові формулювання для договорів та актів, а також зразок наказу. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків Ма...
Кращі матеріали