Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Офісний вендинг: організація та облік

Вендинг (від англ. vend – торгувати (через автомати) – це продаж товарів і послуг за допомогою торговельних автоматів (далі – ТА). Вендинг набув популярності через зручність ведення торгівлі (не потрібно наймати торговельний персонал і витрачатися на торговельні приміщення), компактність та економічність ТА. Для офісного вендингу потрібно або придбати (орендувати) ТА та організувати його обслуговування, або скористатися послугами вендингової компанії. Розглянемо, як організувати та вести облік офісного вендингу.

ЦК (ст. 703) відносить продаж товарів із використанням автоматів до роздрібної торгівлі. А Правила № 369 (п. 3) конкретизують це поняття. Продаж товарів через пункти некапітальної забудови (ТА) – це не що інше, як роздрібна торгівля через дрібнороздрібну торговельну мережу, одна з форм позамагазинного продажу товарів.

Роздрібна торгівля через вендингові автомати зобов'язує суб'єктів господарювання дотримуватися вимог нормативних актів у сфері торгівлі: Законів № 1023 і № 4004, Порядку № 833, Правил № 104, № 185, № 369 та ін.

1. Власник ТА зобов'язаний довести до покупців інформацію про продавця товару. На автоматі (або іншим способом) потрібно вказати найменування продавця, його місцезнаходження, режим роботи, а також дії покупця для отримання товару з автомата (п. 1 ст. 703 ЦК).

Майте на увазі: торгівля через ТА алкоголем і тютюном заборонена (п. 15 Правил № 369). Заборона стосується і продтоварів у випадку, коли неможливо дотриматися санітарних норм, правил, температурних режимів та умов їх зберігання і продажу, а також інших товарів, перелічених у п. 8 Правил № 369.

2. Неприпустимо продавати товари, що не мають відповідного маркування, етикетування або інструкцій щодо їх застосування (у встановлених законом випадках).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
11.11.2025
Ліквідація підприємства за рішенням власників: як створити ліквідаційну комісію
У статті розповімо, яких законодавчих вимог слід дотримуватися в разі створення ліквідаційної комісії та які відомості потрібно включити до рішення власників підприємства про її створення. Одним з важливих етапів ліквідації підприємства за рішенням власника є призначення ліквідаційної комісії. Саме ...
04.11.2025
Грошові внески до додаткового капіталу ТОВ: облік у товариства
Товариство з обмеженою відповідальністю отримало грошові внески до додаткового капіталу. Як відобразити в обліку таку операцію? Про які нюанси оподаткування слід знати? Дізнайтесь зі статті. З 27.08.2025 оновлена ст. 12 Закону від 06.02.2018 № 2275-VIII «Про товариства з обмеженою та додатково...
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
13.11.2025
Фінансовий лізинг: хто, коли та як подає форму № 20-ОПП?
Ви укладаєте договір фінансового лізингу і не знаєте, чи потрібно в такому разі подавати форму № 20-ОПП? На це запитання відповідає юрист. Під час укладання договору фінансового лізингу у суб’єктів господарювання виникають запитання, чи потрібно подавати форму № 20-ОПП, кому саме, а також як з...
13.11.2025
Оренда з викупом та фінлізинг: у чому різниця?
У статті юрист пояснює, у чому полягає принципова різниця між договором оренди з викупом та договором фінансового лізингу. У юридичної особи виникло запитання: чи можливо передати в оренду обладнання з правом викупу без нарахування відсотків, не маючи ліцензії на надання фінансових послуг? Як показ...
11.11.2025
Анулювання ПДВ-реєстрації у разі ліквідації юрособи
У статті розповімо, коли платнику ПДВ, який ухвалив рішення про ліквідацію, анулювати ПДВ-реєстрацію, як нарахувати податок на умовне постачання та оформити ПН/РК, за який період подати «прощальну» декларацію, як виправити помилки та провести остаточні розрахунки з бюджетом. У статті роз...
Кращі матеріали