Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Утримання офісного приміщення

03.04.2018

Йтиметься про ремонти та обслуговування офісної будівлі. Ми розглянемо облік таких робіт у власній та орендованій будівлях.

Офісне приміщення, власне чи орендоване, – це лице підприємства. Клієнти та відвідувачі, заходячи до нього, оцінюють не тільки чистоту всередині та наявність зручних меблів і техніки, але і якість ремонту. Усе це вкупі може багато що сказати про фінансову стабільність підприємства і вплинути на рішення клієнтів працювати з ним.

Роботи з утримання будівлі можуть бути класифіковані як технічне обслуговування, поточний та капітальний ремонти, а також поліпшення (реконструкція, добудова і т. п.). Визначення цих робіт містяться в різних нормативних актах, ДБН, ДСТУ. Наприклад:

  • технічне обслуговування – комплекс попереджувальних та інших заходів, спрямованих на забезпечення виконання об'єктом усіх його функцій протягом строку експлуатації. Сюди входять: чищення, обслуговування, перефарбування, ремонт (у разі необхідності), заміна частин об'єкта тощо (пп. 3.1.4 ДСТУ-Н Б А.1.1-81:2008);
  • поточний ремонт – комплекс ремонтно-будівельних робіт, що передбачає систематичне та своєчасне підтримання експлуатаційних якостей і попередження передчасного зносу конструкцій та інженерного обладнання. Поточний ремонт може складатися з окремих робіт, які класифікуються як складові капітального ремонту у випадку, якщо в цілому немає необхідності проведення останнього (Лист Держкомітету з будівництва та архітектури від 30.04.03 р. № 7/7-401);
  • капітальний ремонт (згідно з п. 3.7 ДБН А 2.2.3:2014) – сукупність робіт на об'єкті будівництва, уведеному в експлуатацію у встановленому порядку, без зміни його геометричних розмірів і функціонального призначення, які передбачають втручання в несучі, огороджувальны системи при заміні або відновленні конструкцій чи інженерних систем та обладнання у зв'язку з їх фізичним зносом та руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників, а також благоустрій території;
  • поліпшення – це додаткові вдосконалення, які розширюють можливості використання об'єкта, його матеріальну цінність, приводять до збільшення майбутніх економічних вигід, первісно очікуваних від використання об'єкта, і відображаються як капітальні інвестиції (п. 14 П(С)БО 7).

Також можна користуватися визначеннями і термінами, наведеними в Правилах № 76, Переліку № 150 та ін.

Зверніть увагу: усі ремонти та обслуговування повинні виконуватися з періодичністю, яка забезпечувала б найбільш ефективну експлуатацію будівлі.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
18.12.2025
Мікропідприємство стало малим: як змінити облікову політику
У разі переходу мікропідприємства в мале виникає питання про зміну облікової політики щодо резервів та забезпечень, оцінки необоротних активів тощо. У статті розповімо, що підприємство має взяти до уваги, змінюючи групу за розміром. З 01.01.2018 з метою бухобліку та складання фінзвітності запровад...
17.12.2025
Резерви та забезпечення: види та відображення в обліковій політиці
У статті розповімо, які види резервів і забезпечень існують, хто повинен їх створювати та як їх відобразити в обліковій політиці. Принципи формування в бухгалтерському обліку забезпечень викладено в НП(С)БО 11, а резервів, зокрема основного з них – резерву сумнівних боргів, – у НП(С)БО 1...
16.12.2025
Документальне оформлення операцій зі списання майна
Списання запасів та основних засобів через фізичне чи моральне старіння, непридатність або форс-мажорні обставини потребує чіткого документального підтвердження. У статті розповімо, які документи слід оформити в разі списання майна, та наведемо їх зразки для використання на практиці. Списання майна ...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
02.12.2025
Відпустка за роботу зі шкідливими і важкими умовами праці: кому та як оформити?
У статті розглянемо у якому порядку працівникам надається додаткова щорічна відпустка за роботу зі шкідливими та важкими умовами праці. Із цієї статті ви дізнаєтесь, у яких випадках роботодавець зобов’язаний надати співробітникові додаткову щорічну відпустку за роботу зі шкідливими і важкими у...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
18.12.2025
Мікропідприємство стало малим: як змінити облікову політику
У разі переходу мікропідприємства в мале виникає питання про зміну облікової політики щодо резервів та забезпечень, оцінки необоротних активів тощо. У статті розповімо, що підприємство має взяти до уваги, змінюючи групу за розміром. З 01.01.2018 з метою бухобліку та складання фінзвітності запровад...
17.12.2025
Резерв сумнівних боргів: що відображати в обліковій політиці
У статті розглянемо, коли формується резерв сумнівних боргів та які методи його розрахунку існують. Резерв сумнівних боргів потрібен для правильного відображення дебіторської заборгованості  у фінансовій звітності. Його зобов’язані створювати всі юрособи, крім мікропідприємств і непідприє...
17.12.2025
Резерви та забезпечення: види та відображення в обліковій політиці
У статті розповімо, які види резервів і забезпечень існують, хто повинен їх створювати та як їх відобразити в обліковій політиці. Принципи формування в бухгалтерському обліку забезпечень викладено в НП(С)БО 11, а резервів, зокрема основного з них – резерву сумнівних боргів, – у НП(С)БО 1...
Кращі матеріали