Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Топ-5 актуальних питань щодо подання до ПФУ відомостей про трудові відносини з працівником

Роз’яснення
08.07.2024

Чи всім страхувальникам потрібно відповідно до постанови КМУ від 05.06.2024 № 650 «Деякі питання бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану» (далі – Постанова № 650) подавати відомості про працівників? 

Відомості мають подавати органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, які є критично важливими для забезпечення потреб Збройних сил України, інших військових формувань в особливий період, підприємства, установи та організації, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період. 

Пенсійний фонд не має повноважень визначати перелік страхувальників, які відповідають зазначеним умовам.  

Чи потрібно видаляти подані дані, якщо страхувальник не підпадає під умови, визначені Постановою № 650

Дані видаляти не потрібно. Відомості про працівників, які надійшли через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду, завантажуються до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування та зберігаються в ньому. Такі відомості буде враховано при формуванні електронної трудової книжки працівника. 

Куди і як звертатися в разі виникнення питань щодо подання відомостей через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду? 

До територіальних органів Пенсійного фонду за місцем перебування на обліку страхувальника: 

  • через сервісні центри Пенсійного фонду, уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідних територіальних громад, центри надання адміністративних послуг; 
  • засобами поштового/електронного зв’язку – на адресу органу Фонду; 
  • онлайн – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду або мобільний застосунок «Пенсійний фонд». 

Як швидко оновляться дані, подані страхувальником/застрахованою особою, у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування? 

У разі подання відповідно до Постанови № 650 відомостей через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду, дані в реєстрі застрахованих осіб будуть оновлені впродовж доби. 

У разі подання уточнюючих звітних відомостей оновлення даних реєстру застрахованих осіб буде здійснено впродовж доби після успішного опрацювання звітних відомостей. 

У разі подання працівником особисто анкети для зміни даних у реєстрі застрахованих осіб оновлення даних реєстру буде здійснено впродовж п’яти робочих днів. 

Чи потрібно подавати скановані копії трудової книжки та інших документів про набутий трудовий стаж? 

Так, якщо відповідні записи в трудовій книжці та/або документи містять дані про роботу і про призупинення/поновлення дії трудового договору, а також про присвоєння, зміну або позбавлення рангу, розряду, класу, звання, категорії, складення присяги, нагородження або заохочення за періоди до 10.06.2021 (набрання чинності Закону від 05.02.2021 № 1217-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі»). 

Або якщо в трудовій книжці є записи після 10.06.2021 щодо призупинення / поновлення дії трудового договору, а також про присвоєння, зміну або позбавлення рангу, розряду, класу, звання, категорії, складення присяги, нагородження або заохочення. 

Відомості про трудову діяльність у вигляді сканованих копій трудової книжки та індивідуальних документів про стаж працівника подаються страхувальником за працівників або самим працівником до територіального органу Пенсійного фонду особисто або через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду в електронній формі з обов’язковим накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису. 

Для цього на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду передбачено блок «Комунікації з ПФУ/Відомості про трудову діяльність (трудова книжка)». 

Питання врегульовано: 

  • Законом від 05.02.2021 № 1217-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі»; 
  • постановою КМУ від 27.11.2019 № 1084 «Про запровадження обліку трудової діяльності працівника, фізичної особи – підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі»; 
  • Порядком подання відомостей про трудову діяльність працівника, фізичної особи – підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі, затвердженим постановою правління Пенсійного фонду від 12.03.2021 № 11-1. 

ПФУ


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Популярне
02.12.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Держпраці затвердила нові нормативно-правові акти з охорони праці Оновлено показники середньої зарплати за 2025 рік, яка враховується для обчислення пенсії Планують затвердити примірні форми та описи уніфікованих форм типових документів, що створюються під час...
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
Нове
05.12.2025
Реєстр галузевих (міжгалузевих), територіальних угод, колективних договорів, змін і доповнень до них
Мінекономіки узагальнило та розмістило реєстр галузевих (міжгалузевих), територіальних угод, колективних договорів, змін і доповнень до них. Більше за темою: Колективний договір: уточнюємо умови Як прописати в колективному договорі кількість днів відпустки за роботу з комп’ютером? Мінекономі...
05.12.2025
Чи враховується сума акцизу при визначенні обсягу операцій для обов’язкової реєстрації платником ПДВ
При розрахунку загальної суми від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають обкладенню ПДВ згідно з розд. V ПКУ, нарахована (сплачена) протягом останніх 12 календарних місяців для визначення необхідності обов’язкової реєстрації платником ПДВ сума акцизного податку, який на...
05.12.2025
Щодо держреєстрації оренди землі, на яку не оформлено право власності сільради – лист Мін’юсту
Мін’юст оприлюднив лист-роз’яснення «Щодо окремих питань у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». Більше за темою: Дію договору оренди було автоматично продовжено до 18.11.2022, але право оренди не припинено в Держреєстрі речових прав: що ...
Кращі матеріали