Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Перевіряємо дані у СПОВ: як перевірити стаж в е-трудовій книжці

Роз’яснення
01.10.2025

Постановою КМУ від 04.06.1998 № 794 «Про затвердження Положення про організацію персоніфікованого обліку відомостей у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування» з 01.10.1998 було впроваджено персоніфікований облік відомостей у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування.

Тобто, до 01.10.1998 в Україні не існувало такої системи, а пенсійне забезпечення регулювалося на підставі документів виключно на паперових носіях (трудових книжках, відомостях підприємств, архівах тощо) та згідно чинного на той період законодавства. Таким чином, відомості про трудові відносини, які були розпочаті до 1998 року, відсутні у системі персоніфікованого обліку.

Законом від 09.07.2003 № 1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (далі – Закон № 1058) визначено та запроваджено поняття страхового стажу, встановленого для періоду роботи чи іншої діяльності, пов’язаної з отриманням доходу, починаючи з 01.01.2004.

Статтею 24 Закону № 1058 визначено, що страховий стаж – період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

СПОВ (спеціалізований персональний облік відомостей) – це система персоніфікованого обліку в Україні, яка містить дані про страховий стаж та доходи громадян, що використовуються для розрахунку пенсій, допомоги по тимчасовій непрацездатності та інших соціальних виплат.

Законом від 05.02.2021 № 1217-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» з 10.06.2021 запроваджено електронну трудову книжку.

Електронна трудова книжка формується ПФУ на основі звітності, що подають роботодавці, а також шляхом оцифрування паперових документів.

Для користувачів вебпорталу ПФУ в особистому кабінеті надано можливість перегляду електронної трудової книжки. Дані наводяться на дату здійснення входу на вебпортал.

Перша вкладка електронної трудової книжки «Записи трудової книжки (за СПОВ)» містить інформацію про періоди трудових відносин згідно зі звітністю страхувальників (роботодавців), як найманого працівника за основним місцем роботи. Виправлення відображених даних в ручному режимі не передбачено.

За періоди з 1998 по 2009 рік список записів електронної трудової книжки відображає періоди трудової діяльності згідно звітності страхувальників, відповідно до нарахування заробітної плати (доходу) найманим працівникам за основним місцем роботи, а в разі припинення нарахування або неповного місяця трудових відносин, записи відображаються як початок та, відповідно, кінець роботи.

Наприклад, якщо в індивідуальних відомостях за березень 1999 року, не зазначено кількість календарних днів перебування у трудових відносинах та нарахування заробітної плати (доходу), то відображення інформації в електронній трудовій книжці (вкладка «Записи трудової книжки (за СПОВ)») буде зазначено звільнення з роботи 28.02.1999 та прийняття на роботу 01.04.1999. Це пов’язано із принципами формування даних за період до 2010 року на підставі звітних відомостей страхувальника.

Якщо в електронній трудовій книжці бракує записів про роботу, їх можна додати самостійно, скориставшись відповідним сервісом вебпорталу Пенсійного фонду.

Для цього необхідно:

  • зібрати та підготувати скановані копії відповідних документів. Наприклад, копії сторінок паперової трудової книжки (титульний аркуш та всі записи про прийняття, переведення, звільнення), накази про прийняття на роботу чи звільнення, довідки з архівів, установ чи підприємств, диплом, військовий квиток тощо;
  • авторизуватися на вебпорталі за допомогою за кваліфікованого електронного підпису (КЕП);
  •  у розділі «Комунікації з ПФУ», обрати пункт «Відомості про трудові відносини»;
  • додати заздалегідь підготовлені скановані копії документів, поставити позначку щодо надання згоди на передачу та обробку персональних даних, підписати звернення КЕП та натиснути «Відправити до ПФУ».

Пенсійний фонд

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
30.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня   Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (наказ від 11.09.2025) З 27 вересня змінюються правила реєстрації ПН: роз’яснення ДПС Зміни в бронюванні: що передбачено в Програмі діяльності КМУ Для ФОП та самозайнятих – нові правила...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
01.10.2025
Кримінальна відповідальність за умисну несплату ПДФО та військового збору: практика БЕБ
Ухилялися від сплати податків, зборів (обов’язкових платежів)? Як можна уникнути кримінальної відповідальності? Більше за темою: Фортифікаційні споруди на земельних ділянках: коли не сплачувати земельний та єдиний податки, МПЗ? Фінмоніторинг від НБУ: як банки виявляють схеми ухилення від спл...
01.10.2025
Укртрансбезпека відповідає на запитання щодо внутрішніх нерегулярних перевезень
Ознайомтеся з відповідями на найпоширеніші питання від перевізників щодо роботи модуля «Внутрішні нерегулярні перевезення». Більше за темою: Затверджено порядок функціонування системи e-ТТН: що зміниться для учасників перевезень? Перевезення ТМЦ для власних потреб: чи потрібна ТТН...
01.10.2025
Хто має право на спадок, якщо спадкоємці відсутні
Розглянемо підстави для визнання спадщини відумерлою, строк подання заяви, кому переходить у власність відумерла спадщина, куди подати заяву та що вона має містити та право спадкоємця на майно, що перейшло громаді. Більше за темою: Помер підприємець: що робити працівникам і спадкоємцям? Один із сп...
Кращі матеріали