Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Охорона праці без помилок: складаємо номенклатуру справ згідно з вимогами Мінʼюсту

Роз’яснення
19.11.2025

Складання та затвердження номенклатури є обовʼязковим і здійснюється на основі типових номенклатур та правил діловодства, зокрема Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Мінʼюсту від 18.06.2015 № 1000/5 (далі − Правила № 1000/5).

Для визначення строків зберігання документів, створюваних під час документування управлінських функцій, Мінʼюст затвердив наказом від 12.04.2012 № 578/5 Перелік типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів.

При формуванні номенклатури необхідно переглянути всі документи, які стосуються охорони праці, згрупувати їх за категоріями відповідно до Правил № 1000/5 і визначити перелік документів.

Кожен тип документа має відповідні строки зберігання. Ці строки можуть відрізнятися для різних типів документів. Наприклад, для журналів реєстрації інструктажів строк зберігання становить 10 років після закінчення журналу.

У номенклатурі потрібно вказати назву кожної справи, її код, строк зберігання та примітку.

Затверджується номенклатура справ підприємства керівником юридичної особи або наказом та вводиться в дію з 1 січня наступного календарного року.

Один примірник номенклатури передається до архіву установи. 

До основних документів, що входять до номенклатури справ з охорони праці відносяться:

  • нормативні акти: Закон від 14.10.1992 № 2694-XII «Про охорону праці», Типове положення про службу охорони праці, Положення про систему управління охороною праці тощо;
  • інструкції: Інструкції з охорони праці за професіями та видами робіт;
  • журнали: журнали реєстрації інструктажів, журналів обліку нещасних випадків тощо;
  • накази та розпорядження: накази про призначення відповідальних осіб, про результати перевірок знань, про введення в дію інструкцій тощо;
  • протоколи: протоколи засідань комісій з питань охорони праці, протоколи перевірки знань;
  • матеріали розслідувань: акти про нещасні випадки, матеріали розслідувань, пов’язаних з виробничим травматизмом.

ПФУ

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
29.09.2025
Оновлено План-графік проведення перевірок (26.09.2025)
ДПС внесла зміни в План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків. Більше за темою: За який період може бути проведено планову податкову перевірку з огляду на призупинення строків давності? Допуск контролюючих органів до перевірки: покроковий алгоритм дій Чи можн...
Нове
08.12.2025
В який термін постачальник повинен надіслати покупцю РК на зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг
Діючим законодавством не передбачено термінів, в які постачальник повинен надіслати покупцю РК на зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг. Водночас РК на зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг доцільно надсилати отримувачу (покупцю) протягом того операційного дня, у якому його...
08.12.2025
Чи може ЮО-суборендодавець урахувати у зменшення МПЗ 20 % витрат на сплату орендної плати за землю, віднесену до сільгоспугідь
ПКУ не передбачено віднесення до суми сплачених податків, зборів, платежів та витрат на оренду земельних ділянок, які зменшують загальне МПЗ, 20 % витрат на сплату орендної плати за віднесені до сільгоспугідь земельні ділянки, суборендодавцем яких є юридичні особи. Більше за темою: Як сімейному ФГ ...
08.12.2025
Обов’язки працівника під час роботи
Працівник на робочому місці несе безпосередню відповідальність за порушення вимог, зазначених у трудовому договорі. Докладніше див. нижче. Більше за темою: Які документи має містити особова справа працівника? Охорона праці: права працівників, обов’язки роботодавця, служба охорони праці Охоро...
Кращі матеріали