Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Кому роботодавцем виплачується допомога на поховання в разі смерті працівника

Роз’яснення
23.08.2024

Допомога на поховання надається в разі смерті застрахованої особи або членів сім’ї, які перебували на її утриманні (ч. 1 ст. 20 Закону від 23.09.1999 № 1105-XIV «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування»): 

  • дружини (чоловіка); 
  • дітей, братів, сестер та онуків, які не досягли 18 років або старших цього віку, якщо вони стали особами з інвалідністю до 18 років (братів, сестер та онуків – за умови, що вони не мають працездатних батьків), а здобувачів професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти із числа осіб, зазначених у цьому пункті, які навчалися за денною формою здобуття освіти, – до 23 років; 
  • батька, матері; 
  • діда, баби за прямою лінією спорідненості.  

Допомога на поховання застрахованої особи призначається члену сім’ї померлого або особі, яка здійснила поховання, на підставі: 

  • заяви особи, яка здійснила поховання;  
  • документа, що посвідчує особу; 
  • витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання або довідки про смерть. 

До членів сім’ї, які вважаються такими, що були на утриманні померлого, відносяться особи, якщо вони: 

  • були на повному його утриманні; 
  • одержували від померлого допомогу, що була для них постійним і основним джерелом засобів до існування. 

Не вважаються такими, що перебували на утриманні застрахованої особи, члени сім’ї, які мали самостійні джерела засобів до існування (одержували заробітну плату, пенсію тощо). 

Розмір допомоги на поховання складає 4 100 грн. 

Для отримання допомоги особа, яка здійснила поховання, має звернутися до роботодавця та надати: 

  • заяву про виплату допомоги на поховання; 
  • документ, що посвідчує особу; 
  • фінансові документи, які підтверджують витрати на поховання; 
  • довідку з банківськими реквізитами для перерахунку коштів;  
  • свідоцтво про смерть; 
  • витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть. 

Рішення про призначення допомоги на поховання приймається страхувальником (роботодавцем) або уповноваженими ним особами не пізніше дня, що настає за днем звернення, і виплачується не пізніше наступного робочого дня після отримання страхувальником (роботодавцем) страхових коштів від Пенсійного фонду України. 

У разі ліквідації (реорганізації) підприємства, установи, організації, припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за отриманням виплати члену її сім'ї або особі, яка здійснила поховання, слід звернутися безпосередньо до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду на території України, незалежно від місця реєстрації чи проживання. 

ПФУ


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
05.08.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Президент підписав Закон про факторинг Які перевірки, незважаючи на мораторій, таки проводитимуться Кабмін вкотре оновив правила військового обліку та призову Для працівників певних категорій планують затвердити Порядок організації та проведення обов'язкових ...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
07.08.2025
Тривалість основної відпустки працівників із ІІ або ІІІ групами інвалідності
Щорічну основну відпустку працівникам передбачено 24 календарних дні. Працівник має довідку (інвалідність ІІ групи). Він має право на основну відпустку не на 24 к. д., а на 30 к. д. Тобто у графіку на 2025 рік має бути заплановано 30 к. д., а якщо працівник має ІІІ групу інвалідності – то...
07.08.2025
Чому повідомлення про прийняття на роботу подається до ДПС, а за неподання штрафує Держпраці
Розглянемо, чому органи ДПС лише приймають від власників підприємств, установ, організацій чи фізичних осіб та/або резидентів Дія Сіті повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту або припинення трудового договору з домашнім працівником, проте не регулюють питання трудових...
07.08.2025
Випадки відмови у реєстрації ПРРО
Розглянемо випадки, коли формується відмова у реєстрації ПРРО. Більше за темою: Звільнення від відповідальності за порушення у сфері застосування РРО/ПРРО, допущені під час воєнного стану Спецпроєкт «Застосування РРО/ПРРО в разі здійснення готівкових і безготівкових розрахунків» Головн...
Кращі матеріали