Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як роботодавцю створити службу охорони праці на підприємстві

Роз’яснення
16.07.2025

Відповідно до Закону від 14.10.1992 № 2694-XII «Про охорону праці» служба охорони праці створюється роботодавцем на підприємстві з кількістю працюючих 50 і більше осіб. При чисельності працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку, менше 20 осіб – для виконання функцій служби охорони праці можуть залучатися сторонні спеціалісти на договірних засадах з відповідною підготовкою.

На основі Типового положення про службу охорони праці НПАОП 0.00-4.21-04 з урахуванням специфіки виробництва та видів діяльності, чисельності працівників, умов праці та інших факторів роботодавець розробляє і затверджує Положення про службу охорони праці підприємства, визначає структуру служби охорони праці, її чисельність, основні завдання, функції та права її працівників відповідно до законодавства.

Служба охорони праці підпорядковується безпосередньо роботодавцю.

Серед основних завдань служби охорони праці: опрацювання ефективної системи управління охороною праці на підприємстві; організація проведення профілактичних заходів; контроль за дотриманням працівниками вимог законів та інших нормативно-правових актів з охорони праці; інформування та надання роз’яснень працівникам підприємства з питань охорони праці.

Спеціалісти служби охорони праці у разі виявлення порушень охорони праці мають право:

  • видавати керівникам структурних підрозділів підприємства обов’язкові для виконання приписи щодо усунення наявних недоліків, одержувати від них необхідні відомості, документацію і пояснення з питань охорони праці;
  • вимагати відсторонення від роботи осіб, які не пройшли передбачених законодавством медичного огляду, навчання, інструктажу, перевірки знань і не мають допуску до відповідних робіт або не виконують вимог нормативно-правових актів з охорони праці;
  • зупиняти роботу виробництва, дільниці, машин, механізмів, устаткування та інших засобів виробництва у разі порушень, які створюють загрозу життю або здоров’ю працюючих;
  • надсилати роботодавцю подання про притягнення до відповідальності працівників, які порушують вимоги щодо охорони праці.

Працівники служби охорони праці проводять вступний інструктаж з питань охорони праці та приймають участь в організації навчання з питань охорони праці.

При дистанційній роботі на підприємстві обов’язково повинен проводитися інструктаж (навчання) працівника з питань охорони праці і протипожежної безпеки в межах використання таким працівником обладнання та засобів, рекомендованих або наданих роботодавцем.

Такий інструктаж (навчання) може проводитися дистанційно, з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема шляхом відеозв’язку. У такому разі підтвердженням проведення інструктажу (навчання) вважається факт обміну відповідними електронними документами між роботодавцем та працівником.

Дистанційна перевірка знань здійснюється за умови:

  • забезпечення візуальної аутентифікації того, хто проходить перевірку знань з питань охорони праці;
  • особистої присутності членів комісії з перевірки знань з питань охорони праці.

Дистанційна перевірка знань реалізується шляхом передачі відео-, аудіо-, графічної та текстової інформації у синхронному режимі.

Під час воєнного стану основними завданнями служби охорони праці є:

  • оцінка та управління ризиками, спричиненими воєнними діями (обстріли, вибухи, руйнування тощо);
  • забезпечення безпеки працівників, навчання працівників правилам поведінки під час повітряних тривог, обстрілів та інших надзвичайних ситуацій;
  • організація безпечного робочого простору працівників;
  • навчання працівників навичкам надання першої медичної допомоги та забезпечення наявності аптечок першої допомоги і необхідних медикаментів.

ГУ ПФУ в Луганській області

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
07.10.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Оновлено План-графік проведення перевірок (26.09.2025) ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 26.09.2025 Оновлено показники середньої зарплати за 2025 рік, яка враховується для обчислення пенсії ДПС відповідає на актуальні запитанн...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
Нове
08.10.2025
Як відновити зіпсовані документи на нерухоме майно
Головне у відновленні документів, на підставі яких було набуто нерухоме майно, – діяти відповідно до закону та своєчасно вчинити усі необхідні дії. Про це див. нижче. Більше за темою: Трудова книжка втрачена чи зіпсована: як оформити дублікат В умовах війни закономірними є випадки, коли докум...
08.10.2025
Чи надається довідка про відсутність заборгованості з платежів, якщо в інтегрованій картці обліковується податковий борг
За наявності у платника податкового боргу та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску, та/або заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, платнику готується лист (у довільній формі) з вмотивованою відмовою щодо надання Довідки. Детальніше див. нижч...
08.10.2025
Коли забороняється працювати дистанційно
Якщо існують небезпечні та шкідливі виробничі фактори, чи можна запроваджувати дистанційну роботу? Більше за темою: Дистанційна та надомна робота: чи є право на трудові пільги? Що має зробити роботодавець у разі переведення з дистанційного режиму на офісний або навпаки? Згідно зі ст. 602 КЗпП укла...
Кращі матеріали