Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як роботодавцю створити службу охорони праці на підприємстві

Роз’яснення
16.07.2025

Відповідно до Закону від 14.10.1992 № 2694-XII «Про охорону праці» служба охорони праці створюється роботодавцем на підприємстві з кількістю працюючих 50 і більше осіб. При чисельності працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку, менше 20 осіб – для виконання функцій служби охорони праці можуть залучатися сторонні спеціалісти на договірних засадах з відповідною підготовкою.

На основі Типового положення про службу охорони праці НПАОП 0.00-4.21-04 з урахуванням специфіки виробництва та видів діяльності, чисельності працівників, умов праці та інших факторів роботодавець розробляє і затверджує Положення про службу охорони праці підприємства, визначає структуру служби охорони праці, її чисельність, основні завдання, функції та права її працівників відповідно до законодавства.

Служба охорони праці підпорядковується безпосередньо роботодавцю.

Серед основних завдань служби охорони праці: опрацювання ефективної системи управління охороною праці на підприємстві; організація проведення профілактичних заходів; контроль за дотриманням працівниками вимог законів та інших нормативно-правових актів з охорони праці; інформування та надання роз’яснень працівникам підприємства з питань охорони праці.

Спеціалісти служби охорони праці у разі виявлення порушень охорони праці мають право:

  • видавати керівникам структурних підрозділів підприємства обов’язкові для виконання приписи щодо усунення наявних недоліків, одержувати від них необхідні відомості, документацію і пояснення з питань охорони праці;
  • вимагати відсторонення від роботи осіб, які не пройшли передбачених законодавством медичного огляду, навчання, інструктажу, перевірки знань і не мають допуску до відповідних робіт або не виконують вимог нормативно-правових актів з охорони праці;
  • зупиняти роботу виробництва, дільниці, машин, механізмів, устаткування та інших засобів виробництва у разі порушень, які створюють загрозу життю або здоров’ю працюючих;
  • надсилати роботодавцю подання про притягнення до відповідальності працівників, які порушують вимоги щодо охорони праці.

Працівники служби охорони праці проводять вступний інструктаж з питань охорони праці та приймають участь в організації навчання з питань охорони праці.

При дистанційній роботі на підприємстві обов’язково повинен проводитися інструктаж (навчання) працівника з питань охорони праці і протипожежної безпеки в межах використання таким працівником обладнання та засобів, рекомендованих або наданих роботодавцем.

Такий інструктаж (навчання) може проводитися дистанційно, з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема шляхом відеозв’язку. У такому разі підтвердженням проведення інструктажу (навчання) вважається факт обміну відповідними електронними документами між роботодавцем та працівником.

Дистанційна перевірка знань здійснюється за умови:

  • забезпечення візуальної аутентифікації того, хто проходить перевірку знань з питань охорони праці;
  • особистої присутності членів комісії з перевірки знань з питань охорони праці.

Дистанційна перевірка знань реалізується шляхом передачі відео-, аудіо-, графічної та текстової інформації у синхронному режимі.

Під час воєнного стану основними завданнями служби охорони праці є:

  • оцінка та управління ризиками, спричиненими воєнними діями (обстріли, вибухи, руйнування тощо);
  • забезпечення безпеки працівників, навчання працівників правилам поведінки під час повітряних тривог, обстрілів та інших надзвичайних ситуацій;
  • організація безпечного робочого простору працівників;
  • навчання працівників навичкам надання першої медичної допомоги та забезпечення наявності аптечок першої допомоги і необхідних медикаментів.

ГУ ПФУ в Луганській області

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
28.10.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня ДПС затвердила Реєстр великих платників податків на 2026 рік Рада продовжила строки військового стану та мобілізації Чи вносити зміни до ЄДР, якщо змінено назву населеного пункту: лист Мін’юсту Чи призведе до втрати стажу неоцифрування трудової книжки ...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
28.10.2025
Як відновити втрачені нотаріально посвідчені документи на право власності
Нерідко виникають ситуації, коли оригінали документів, що посвідчують право власності на нерухомість загублено, зіпсовано чи пошкоджено. Як відновити втрачені нотаріально посвідчені документи, що підтверджують право власності? Більше за темою: Втрачено первинні документи через воєнні дії: перші суд...
28.10.2025
Яка мета оцифрування трудових книжок: роз’яснення Федерації профспілок
Оцифрування трудової книжки не є умовою для збереження стажу, але воно значно спрощує доступ до його підтвердження. Більше за темою: Чи може працівник подати до ПФУ свою паперову трудову книжку для оцифрування без участі роботодавця? Законом від 05.02.2021 № 1217-IX «Про внесення змін до деяк...
28.10.2025
У чому різниця між CV і резюме
Розглянемо, що таке резюме (функціональне, таргетоване, комбіноване) та CV, в чому полягає їх відмінність. Більше за темою: Чи можна прийняти на роботу ВПО, не звільнену з попереднього місця роботи? З кожним роком роботодавці все частіше просять у претендентів на вакантну посаду документ під н...
Кращі матеріали