Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи обов’язково використовувати особову картку типової форми № П-2: коментар до листа Мінекономіки

Роз’яснення
23.10.2024

Нещодавно Мінекономіки у листі від 25.09.2024 № 4701-05/70518-09 надало роз’яснення щодо необов’язкового використання в кадровому обліку типової форми № П-2 «Особова картка працівника». Проте, як відомо (це завжди зазначають державні органи в кінці листа), роз’яснення компетентних органів носить рекомендаційний характер.  

Редакція Uteka-Кадровик висловлює свою фахову думку з приводу цього роз’яснення.  

Чим затверджено типову форму № П-2? 

На сьогодні типову форму № П-2 затверджено спільним наказом Держкомстату і Міноборони від 25.12.2009 № 495/656 (далі – Наказ № 495/656).  

Нагадаємо, що з початку 2023 року розд. ІІ «Відомості про військовий облік» цієї форми не заповнюється, оскільки з набуттям чинності Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою КМУ від 30.12.2022 № 1487, облік військовозобов’язаних ведеться окремо у Списках персонального військового обліку.  

Чи передбачено трудовим законодавством обов’язковість ведення особової картки працівника? 

У КЗпП прямо не сказано про обов’язковість ведення типової форми № П-2. Проте у ч. 12 ст. 10 Закону від 15.11.1993 № 504/96-ВР «Про відпустки» зазначено, що роботодавець зобов'язаний вести облік відпусток, що надаються працівникам. І саме в типовій формі № П-2 передбачено ведення такого обліку.  

Також згідно з п. 2.5 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої спільним наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту населення від 29.07.1993 № 58 (далі – Інструкція № 58), з кожним записом, що заноситься до трудової книжки на підставі наказу про призначення на роботу, переведення і звільнення, роботодавець зобов’язаний ознайомити працівника під розписку в особистій картці типової форми № П-2, у якій має повторюватися відповідний запис з трудової книжки (вкладиша). Додамо, що йдеться про паперову трудову книжку. 

Усі перелічені вище нормативні акти є частиною трудового законодавства.  

Висновок 

У кадровому обліку дотримуватися повної форми особової картки № П-2, затвердженої Наказом № 495/656, не обов’язково. Проте у цій формі потрібно вести облік відпусток та ознайомлювати працівника із записами, внесеними до паперової трудової книжки (якщо трудова книжка оцифрована, то такі записи вносяться до неї за бажанням працівника). При цьому немає необхідності вести такий облік саме у типовій формі № П-2, затвердженій Наказом № 495/656. 

Крім того, цілком імовірно, що цей лист Мінекономіки з’явився тому, що компетентні державні органи планують замінити  чи оновити зазначену типову форму. 

Таміла РАДЧЕНКО, головна редакторка Uteka-Кадровик 


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
25.09.2025
Копії та витяги з наказів та протоколів: як оформити
Ця консультація про те, як правильно оформити копії та витяги із службових документів. Кадровикам часто доводиться робити копії чи витяги з документів, але не всі знають, як правильно їх оформити. Найчастіше працівники відділу кадрів мають справу з копіями та витягами з наказів та протоколів, тому р...
25.08.2025
Чи може працівник подати до ПФУ свою паперову трудову книжку для оцифрування без участі роботодавця?
Відповідаємо на запитання, чи може працівник самостійно подати свою паперову трудову книжку до ПФУ для оцифрування.  Практична ситуація На підприємстві у багатьох працівників ще не оцифровані трудові книжки. Чи мають вони право самостійно подати до ПФУ свої паперові трудові? Так, мають право....
13.08.2025
Табелювання працівників в окремих ситуаціях
У статті розглянуто не врегульовані законодавством особливості заповнення Табеля обліку використання робочого часу в окремих ситуаціях.  Роботодавці зобов’язані забезпечувати достовірний облік виконуваної працівниками роботи. З цією метою ведеться Табель обліку використання робочого часу....
Популярне
01.08.2025
Воєнний стан продовжено: що треба знати кадровику?
Продовжено воєнний стан та мобілізацію строком на 90 діб: з 8 серпня 2025 року до 05:29 5 листопада 2025 року. Розглянемо особливості організації трудових відносин в умовах воєнного стану з урахуванням його продовження.  Продовжено воєнний стан та мобілізацію строком на 90 діб: з 8 серпня 2025 ...
31.07.2025
Норми тривалості робочого часу – 2025
Норми тривалості робочого часу в останні роки розраховують, зважаючи на воєнний стан, строк дії якого на разі продовжено до 05:29 05.11.2025 (відповідний Указ Президента затверджено Законом від 15.07.2025 № 4524-ІХ). Розраховані норми тривалості робочого часу в умовах воєнного стану – далі у с...
10.09.2025
Чи має право працівник відмовитися від відрядження?
Так, працівник має право відмовитися від поїздки у відрядження, але лише в таких випадках. Працівник відмовляється від відрядження: чи можливо Так, працівник має право відмовитися від поїздки у відрядження, але лише в таких випадках. 1. Він належить до категорії працівників, яких заборонено направ...
Нове
07.10.2025
Скільки часу зберігати копії військово-облікових документів працівників, з якими припинено трудові відносини?
Відповідаємо на запитання щодо строку зберігання копій військово-облікових документів звільнених працівників. Ситуація із практики Скільки часу має зберігати роботодавець копії військово-облікових документів звільнених військовозобов’язаних працівників? Терміни зберігання документів, що форм...
06.10.2025
Чи можна оформити порядок ведення кадрового діловодства на підприємстві під час воєнного стану лише наказом?
З’ясовуємо, чи можна оформити порядок ведення кадрового діловодства під час воєнного стану лише наказом та наводимо його зразок. Практична ситуація На підприємстві не розроблено порядок ведення кадрового діловодства в період дії воєнного стану. Чи можна оформити його лише розпорядчим документ...
25.09.2025
Копії та витяги з наказів та протоколів: як оформити
Ця консультація про те, як правильно оформити копії та витяги із службових документів. Кадровикам часто доводиться робити копії чи витяги з документів, але не всі знають, як правильно їх оформити. Найчастіше працівники відділу кадрів мають справу з копіями та витягами з наказів та протоколів, тому р...
Кращі матеріали