Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи обов’язково використовувати особову картку типової форми № П-2: коментар до листа Мінекономіки

Роз’яснення
23.10.2024

Нещодавно Мінекономіки у листі від 25.09.2024 № 4701-05/70518-09 надало роз’яснення щодо необов’язкового використання в кадровому обліку типової форми № П-2 «Особова картка працівника». Проте, як відомо (це завжди зазначають державні органи в кінці листа), роз’яснення компетентних органів носить рекомендаційний характер.  

Редакція Uteka-Кадровик висловлює свою фахову думку з приводу цього роз’яснення.  

Чим затверджено типову форму № П-2? 

На сьогодні типову форму № П-2 затверджено спільним наказом Держкомстату і Міноборони від 25.12.2009 № 495/656 (далі – Наказ № 495/656).  

Нагадаємо, що з початку 2023 року розд. ІІ «Відомості про військовий облік» цієї форми не заповнюється, оскільки з набуттям чинності Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою КМУ від 30.12.2022 № 1487, облік військовозобов’язаних ведеться окремо у Списках персонального військового обліку.  

Чи передбачено трудовим законодавством обов’язковість ведення особової картки працівника? 

У КЗпП прямо не сказано про обов’язковість ведення типової форми № П-2. Проте у ч. 12 ст. 10 Закону від 15.11.1993 № 504/96-ВР «Про відпустки» зазначено, що роботодавець зобов'язаний вести облік відпусток, що надаються працівникам. І саме в типовій формі № П-2 передбачено ведення такого обліку.  

Також згідно з п. 2.5 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої спільним наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту населення від 29.07.1993 № 58 (далі – Інструкція № 58), з кожним записом, що заноситься до трудової книжки на підставі наказу про призначення на роботу, переведення і звільнення, роботодавець зобов’язаний ознайомити працівника під розписку в особистій картці типової форми № П-2, у якій має повторюватися відповідний запис з трудової книжки (вкладиша). Додамо, що йдеться про паперову трудову книжку. 

Усі перелічені вище нормативні акти є частиною трудового законодавства.  

Висновок 

У кадровому обліку дотримуватися повної форми особової картки № П-2, затвердженої Наказом № 495/656, не обов’язково. Проте у цій формі потрібно вести облік відпусток та ознайомлювати працівника із записами, внесеними до паперової трудової книжки (якщо трудова книжка оцифрована, то такі записи вносяться до неї за бажанням працівника). При цьому немає необхідності вести такий облік саме у типовій формі № П-2, затвердженій Наказом № 495/656. 

Крім того, цілком імовірно, що цей лист Мінекономіки з’явився тому, що компетентні державні органи планують замінити  чи оновити зазначену типову форму. 

Таміла РАДЧЕНКО, головна редакторка Uteka-Кадровик 


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
19.05.2025
Трудова книжка втрачена чи зіпсована: як оформити дублікат
У статті розглянуто, як діяти в разі втрати, пошкодження чи відсутності доступу до паперової трудової книжки та як оформити її дублікат Паперові трудові книжки після їх оцифрування мають зберігатися в працівників. Але якщо відомості про трудову діяльність ще не були передані через вебпортал електрон...
22.04.2025
Передавання документів у разі припинення юридичної особи
У статті розглянемо, кому та в якому порядку передається документація в разі повної ліквідації юридичної особи й у разі її реорганізації, а також вимоги до приймання-передавання документів у разі зміни керівника юридичної особи та працівника, відповідального за її архів. У статті розглянемо, кому т...
16.04.2025
Підприємець-роботодавець: особливості ведення кадрової документації
Підприємці можуть виступати роботодавцями, але водночас повинні врахувати встановлені для них особливості оформлення кадрових документів. У статті розглянемо, що та як повинен оформляти підприємець стосовно своїх найманих працівників. Наші рекомендації та зразки допоможуть підприємцю правильно оформ...
Популярне
20.03.2025
Бронювання військовозобов’язаних працівників агропромислового сектору
Роботодавці найбільше цікавляться тим, як забронювати військовозобов’язаних, які вимоги установлено до цієї процедури. У статті розглянемо порядок бронювання військовозобов’язаних працівників в агропромисловому секторі, а також надання підприємствам агросфери статусу критично важливого.&...
25.04.2025
Воєнний стан продовжено: що треба знати кадровику?
Продовжено воєнний стан та мобілізацію строком на 90 діб: з 9 травня 2025 року до 05:29 7 серпня 2025 року. Розглянемо особливості організації трудових відносин в умовах воєнного стану з урахуванням його продовження.  Продовжено воєнний стан та мобілізацію строком на 90 діб: з 9 травня 2025 рок...
28.04.2025
Норми тривалості робочого часу – 2025
Норми тривалості робочого часу в останні роки розраховують, зважаючи на воєнний стан, строк дії якого на разі продовжено до 05:29 07.08.2025 (відповідний Указ Президента затверджено Законом від 16.04.2025 № 4356-ІХ). Розраховані норми тривалості робочого часу в умовах воєнного стану – далі у с...
Нове
19.05.2025
Трудова книжка втрачена чи зіпсована: як оформити дублікат
У статті розглянуто, як діяти в разі втрати, пошкодження чи відсутності доступу до паперової трудової книжки та як оформити її дублікат Паперові трудові книжки після їх оцифрування мають зберігатися в працівників. Але якщо відомості про трудову діяльність ще не були передані через вебпортал електрон...
22.04.2025
Передавання документів у разі припинення юридичної особи
У статті розглянемо, кому та в якому порядку передається документація в разі повної ліквідації юридичної особи й у разі її реорганізації, а також вимоги до приймання-передавання документів у разі зміни керівника юридичної особи та працівника, відповідального за її архів. У статті розглянемо, кому т...
16.04.2025
Підприємець-роботодавець: особливості ведення кадрової документації
Підприємці можуть виступати роботодавцями, але водночас повинні врахувати встановлені для них особливості оформлення кадрових документів. У статті розглянемо, що та як повинен оформляти підприємець стосовно своїх найманих працівників. Наші рекомендації та зразки допоможуть підприємцю правильно оформ...
Кращі матеріали