Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Бронювання працівників: покрокові дії

Оновлено

04.02.2025 1270 0 2

Під час воєнного стану бронювання працівників є одним із важливих завдань роботодавця, направленим на збереження трудового колективу. Але чи всі роботодавці можуть забронювати працівників та якої процедури потрібно дотриматися? Читайте про це у статті.


Нормативні акти, що регулюють порядок бронювання

У питаннях бронювання працівників роботодавець має керуватися такими нормативно-правовими актами:

  1. Закон від 21.10.1993 № 3543-XII «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (далі – Закон № 3543);
  2. Порядок бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та воєнний час, затверджений постановою КМУ від 27.01.2023 № 76 (далі – Порядок бронювання);
  3. Критерії та порядок, за якими здійснюється визначення підприємств, установ та організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, а також критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період, затверджені Постановою № 76 (далі – Критерії та порядок).

Відповіді на актуальні запитання щодо бронювання з урахуванням змін читайте у статті «Бронювання працівників: що зміниться з 1 грудня?».

Покрокова процедура бронювання працівників

На сьогодні не всі роботодавці можуть бронювати своїх працівників. Таке право мають більшість державних органів та органів місцевого самоврядування (далі – ОМС), установи ООН, міжнародні та неурядові організації; оператори протимінної діяльності, які проводять розмінування, а також підприємства, установи та організації (далі – підприємство):

  • визнані критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період (далі – критично важливі);
  • визнані критично важливими для потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період (далі – критично важливі для ЗС);
  • яким установлено (які виконують) мобілізаційні завдання.

Тому з підтвердження такої критичної важливості й починається процедура бронювання.

Крок 1. Установлюємо відповідність підприємства критеріям критичної важливості

Для визнання критично важливим підприємство має відповідати таким критеріям:

Критерій 1. Загальна сума сплачених податків, зборів, платежів до державного і місцевих бюджетів, крім митних платежів, та сума сплаченого ЄСВ протягом звітного податкового року перевищує еквівалент 1,5 млн євро, визначений за середньозваженим офіційним курсом НБУ за той самий період, що підтверджується довідкою контролюючого органу, в якому підприємство перебуває на обліку.

Критерій 2. Сума надходжень в іноземній валюті, крім кредитів і позик, за звітний податковий рік перевищує еквівалент 32 млн євро, визначений за середньозваженим офіційним курсом НБУ за той самий період, що підтверджується довідкою відповідного обслуговуючого банку.

Критерій 3. Підприємство має стратегічне значення для економіки і безпеки держави згідно Переліку, затвердженого постановою КМУ від 04.03 2015 № 83.

Критерій 4. Підприємство має важливе значення для економіки чи потреб територіальної громади за погодженням з Мінекономіки та Міноборони. Критерії для цього встановлюються органами виконавчої влади, іншими держорганами (далі – держоргани) юрисдикція яких поширюється на всю територію України, або обласною, Київською міськими держадміністраціями, або військовими / військово-цивільними адміністраціями (далі – військові адміністрації).

Критерій 5. Відсутність заборгованості із сплати податків до державного і місцевих бюджетів та ЄСВ, що підтверджується довідкою про відсутність заборгованості із платежів ПФУ та ДПС або витягом з інформаційної системи ДПС щодо статусу розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами, засвідченим керівником підприємства. Крім державних і комунальних підприємств, а також господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 % акцій належать державі або перебувають у комунальній власності, та господарських товариств, більше 50 % акцій яких належать господарським товариствам, частка держави або комунальної власності в яких становить 100 %..

Критерій 6. Розмір нарахованої середньої заробітної плати застрахованих осіб – працівників:

  • державних і комунальних підприємств, а також господарських товариств за останній календарний квартал становить не менше розміру середньої заробітної плати в регіоні за IV квартал 2021 року (відповідно до даних Держстату), що підтверджується довідкою підприємством;
  • підприємств за останній календарний квартал становить не нижче за розмір мінімальної заробітної плати по країні, помноженої на коефіцієнт 2,5, що підтверджується довідкою підприємством.

Критерій 7. Підприємство є резидентом Дія Сіті.

Отже, щоб бути визнаним критично важливим, підприємство має відповідати трьом або більше із наведених вище критеріїв. Водночас для підприємств обов’язковими є критерії 5 та 6. Але це не стосується державних і комунальних підприємств, господарських товариств, у статутному капіталі яких більш як 50 % акцій належать державі або перебувають у комунальній власності, та господарських товариств, більше як 50 % акцій яких належать господарським товариствам, частка держави або комунальної власності в яких становить 100 %.

Критерій 8. Підприємство є постачальником електронних комунікаційних послуг з використанням мереж мобільного зв’язку, середньомісячний розмір чистого доходу якого за даними останньої фінансової звітності перевищує 200 млн грн, або постачальником електронних комунікаційних послуг з використанням мереж фіксованого зв’язку, середньомісячний розмір чистого доходу якого за даними останньої фінансової звітності перевищує 20 млн грн, що підтверджується звітом про фінансові результати з відмітками контролюючого органу, який отримав фінансову звітність, із зазначенням дати отримання.

Однак є винятки з цього правила:

1. підприємства, які виробляють товари, виконують роботи і надають послуги з розроблення, виготовлення, ремонту, модернізації та утилізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів, їх складових частин та інших товарів оборонного призначення для потреб ЗСУ, інших військових формувань (далі – підприємства, які виконують роботи для потреб ЗСУ та інших військових формувань), визначаються Мінстратегпромом як критично важливі у разі відповідності лише одному критерію, тобто критерію 4;

2. відповідність двом або більше зазначеним вище критеріям згідно з п. 3 Критеріїв та порядку передбачено для:

  • підприємств паливно-енергетичного комплексу (далі – ПЕК), управителів багатоквартирних будинків – юридичних осіб, казенних підприємств пробірного контролю та підприємств, які забезпечують надання послуг і виконання робіт з експлуатації та комплексного обслуговування майна органів державної влади;
  • підприємств, які провадять діяльність у сфері охорони здоров’я, ветеринарної медицини, освіти та науки, фізичної культури і спорту, соціального захисту (включені до Реєстру соціальних послуг) та належать до державної чи комунальної власності з включенням до Реєстру неприбуткових установ або утримуються за рахунок коштів державного чи місцевого бюджету, або надають населенню безоплатні послуги на постійній основі;
  • лінійних аудіовізуальних медіа, які здійснюють ефірне наземне багатоканальне телевізійне мовлення з використанням радіочастотного ресурсу, програмне наповнення якого складається із інформаційних передач, або які залучені до системи оповіщення, та їх афілійованих осіб, а також державних та комунальних закладів культури;
  • підприємств, які здійснюють міжнародні перевезення пасажирів та/або вантажів, підприємств, які здійснюють перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування та/або вантажів, перевізників міського електричного транспорту.

Крім того, до критично важливих належать:

  • спеціалізовані установи ООН;
  • закордонні дипломатичні установи;
  • представництва донорських установ;
  • виконавці проєктів міжнародної технічної допомоги;
  • представництва міжнародних організацій;
  • міжнародні та українські неурядові організації, які реалізують гуманітарні проєкти за кошти міжнародних партнерів згідно з переліком, затвердженим МЗС або КМУ;
  • дослідницька служба ВРУ, а також підприємства, що перебувають у сфері управління органів, які здійснюють управління державним майном, що забезпечує діяльність Президента України, ВРУ та КМУ;
  • підприємства протезно-ортопедичної галузі, що визначені Мінсоцполітики критично важливими та здійснюють протезування/ортезування;
  • підприємства незалежно від форми власності, які є операторами протимінної діяльності, що визначені Мінекономіки критично важливими та проводять розмінування (гуманітарне розмінування);
  • підприємства, які виробляють товари, виконують роботи (послуги) з розроблення, виготовлення, ремонту, модернізації та утилізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів, їх складових частин для потреб ЗС, інших військових формувань, а також суб’єкти управління об’єктами державної власності, які здійснюють регулювання, контроль та координацію діяльності таких підприємств;
  • юридичні особи - релігійні організації згідно з переліком та критеріями, затвердженими ДЕСС;
  • постійні представництва нерезидентів (іноземних компаній, організацій), які провадять в Україні діяльність (представництва іноземних суб’єктів господарської діяльності, неурядових організацій інших держав, міжнародних неурядових організацій), що визначаються Мінекономіки.

Критично важливими для потреб ЗСУ, інших військових формувань можуть бути визначені:

1) Міноборони:

  • підприємства, що виконують державні контракти про закупівлю товарів, робіт і послуг оборонного призначення, укладені з Міноборони або Держспецтрансслужбою, або розвідувальним органом Міноборони;
  • підприємства, що залучені як співвиконавці та беруть участь у виконанні державних контрактів про закупівлю, постачання, ремонт та модернізацію озброєння, військової та спеціальної техніки, зброї і боєприпасів за погодженням з Міноборони або Держспецтрансслужбою;
  • підприємства, що здійснюють підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації зовнішніх пілотів безпілотних роботизованих систем та зовнішніх екіпажів безпілотних роботизованих систем в інтересах сил безпеки та оборони, якщо обсяг згаданих послуг за останні 12 місяців до дня подання звернення становить не менше 100 підготовлених пілотів безпілотних авіаційних комплексів (безпілотних літальних апаратів, зокрема типу FPV) І та ІІ класів або не менше 200 пілотів безпілотних авіаційних комплексів І класу «мікро» (за винятком типу FPV) на одного військовозобов’язаного;
  • підприємства, що здійснюють підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації з радіоелектронної боротьби в інтересах сил безпеки та оборони, якщо обсяг таких послуг за останні 12 місяців до дня подання звернення становить не менше 150 підготовлених спеціалістів на одного військовозобов’язаного, що пропонується для бронювання;
  • підприємства, що здійснюють підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації військовослужбовців з домедичної допомоги в інтересах сил безпеки та оборони за програмами, затвердженими Генштабом ЗС або Міноборони, з розрахунку 96 проведених курсів з домедичної допомоги за минулий період, не менш як 12 місяців до дня подання звернення на одного військовозобов’язаного, що пропонується до бронювання або з розрахунку 24 проведених курси з базового рівня домедичної допомоги розширеної за минулий період, не менш як 12 місяців до дня подання звернення на одного військовозобов’язаного, що пропонується до бронювання;
  • юридичні особи приватного права, установчі документи яких визначають благодійну діяльність в одній чи кількох сферах, визначених Законом від 05.07.2012 № 5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації», які здійснюють виробництво/закупівлю товарів, виконання робіт (послуг), необхідних для потреб ЗС, інших військових формувань, якщо їх обсяг за останні 12 місяців до дня подання звернення становить не менше 10 млн грн допомоги на одного військовозобов’язаного, що пропонується до бронювання;

2) ЦОВВ, що здійснюють керівництво відповідним військовим формуванням (крім ЗС), СБУ:

  • підприємства, що виконують державні контракти для забезпечення інших військових формувань, укладені з державними замовниками у сфері оборони, в інтересах яких вони здійснюють виробництво цих товарів, виконують роботи та послуги;

3) Мінстратегпромом:

  • підприємства, що виконують державні контракти з виробництва безпілотних систем (безпілотних авіаційних комплексів, безпілотних літальних апаратів, безпілотних наземних комплексів, безпілотних водних комплексів), озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів, їх складових частин та інших товарів оборонного призначення (далі – товари оборонного призначення) на замовлення Адміністрації Держспецзв’язку, інших державних замовників у сфері оборони. Такі підприємства визначаються Мінстратегпромом як критично важливі для ЗС на підставі повідомлень Адміністрації Держспецзв’язку, інших державних замовників у сфері оборони про укладення державного контракту. Повідомлення подаються до Мінстратегпрому Адміністрацією Держспецзв’язку, іншими державними замовниками у сфері оборони у паперовій та/або електронній формі.

Зверніть увагу, що в такому повідомленні зазначаються: відомості щодо суб’єкта подання повідомлення (повне найменування, код ЄДРПОУ); відомості щодо підприємства, стосовно яких подається повідомлення (повне найменування, код ЄДРПОУ, ПІБ керівника; відомості про укладення державного контракту на виготовлення товарів оборонного призначення (дата укладення, строк дії).

За наявності технічної можливості повідомлення може подаватися засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг.

Важливо! Вищезазначені підприємства, а також юридичні особи приватного права можуть бути визначені критично важливими за умови відсутності в їхньому статутному капіталі частки держави, визначеної ВРУ державою-агресором та/або державою-окупантом.

Зверніть увагу, що орган, який ухвалив рішення про визначення підприємства критично важливим для ЗС, у разі потреби проводить перевірку відповідності підприємства вищезазначеним критеріям з дати ухвалення рішення про визначення його критично важливим. За результатами перевірки такий орган ухвалює рішення або про відповідність або про невідповідність підприємства критеріям критично важливого дляЗС, інших військових формувань.

Крім того, з метою підтвердження статусу критично важливих такі підприємства не рідше ніж один раз на рік подають обґрунтування до органу, який ухвалив рішення про визначення таких підприємств критично важливими для ЗС, інших військових формувань. Витяг з наказу про визначення підприємства критично важливими для ЗС або про підтвердження статусу надсилається органом, що ухвалив рішення, до Мінекономіки.

Крок 2. Подаємо звернення щодо визначення відповідності підприємства критеріям критично важливого

Звернення складається за довільною формою. До нього додаються копії підтвердних документів, а також інформація про подання підприємством податкової звітності за останній календарний квартал, що підтверджується:

  • або копією податкової декларації з відмітками контролюючого органу, який отримав декларацію, із зазначенням дати її отримання,
  • або квитанцією про прийняття податкової декларації в разі її подання засобами електронного зв’язку,
  • або квитанцією органу, на який покладено функції щодо результатів перевірки та прийняття пакета звітних документів платників податків,
  • або поштовим повідомленням з відміткою про вручення контролюючому органу у разі надсилання податкової декларації поштою.

Кому адресувати таке звернення?

Визначення підприємства критично важливим здійснюється ЦОВВ, юрисдикція якого поширюється на всю територію України, за відповідною сферою управління або обласною, Київською міськими держадміністраціями, або військовими адміністраціями на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

Зокрема, підприємства, що належать до галузі:

  • фінансів – звертаються до Мінфіну;
  • економіки – звертаються до Мінекономіки;
  • сільського господарства – до Мінагрополітики;
  • оборонно-промислового комплексу, промисловості, літакобудівної галузі та сфери космічної діяльності – до Мінстратегпрому;
  • паливно-енергетичного комплексу, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів газового палива – до Міненерго;
  • охорони здоров’я – до МОЗ;
  • фізичної культури та спорту – до Мінмолодьспорту;
  • правової допомоги – до Мін’юсту;
  • ринку капіталів та товарних ринків – до Нацкомісії з цінних паперів та фондового ринку;
  • освіти та науки – до МОН6;
  • цифровізації – до Мінцифри.

Перелік та реквізити галузевих нормативних актів, якими затверджено критерії визначення підприємств критично важливими для економіки та громади в особливий період див. у статті «Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період».

Підприємства, які мають важливе значення для територіальної громади, звертаються до обласної, Київської міськадміністрації або військових адміністрації.

Наголосимо, що підприємства, звертаючись до відповідних органів, зазначених вище, до звернення додають обґрунтування, яке складається в довільній формі.

Скільки чекати рішення щодо звернення

Згідно з п. 6 Критеріїв та порядку орган, до якого надійшло звернення підприємства, зобов’язаний протягом не більш як 10 робочих днів із дня отримання розглянути його на відповідність підприємства критеріям критично важливого та за результатами розгляду ухвалити:

  • або рішення про відповідність критеріям, яке має містити інформацію про ідентифікаційний код юридичної особи; податковий номер платника податків, повне та скорочене найменування підприємства, критерії, яким відповідає підприємство;
  • або рішення про невідповідність критеріям, яке має містити інформацію про відмову у визначенні підприємства критично важливим з обґрунтуванням невідповідності критеріям.

Наголосимо, що копію рішення про відповідність підприємства критеріям і визначення його критично важливим орган, який розглядав це звернення, надсилає до Мінекономіки та Міноборони (СБУ, Служби зовнішньої розвідки, далі – СЗР).

Якщо йдеться про підтвердження статусу критично важливого, то копію відповідного рішення (про підтвердження чи про позбавлення такого статусу) відповідний орган в одноденний строк із дня його ухвалення надсилає так само до Мінекономіки та Міноборони (СБУ, СЗР).

Зверніть увагу: статус критично важливого підприємство повинне підтверджувати не рідше ніж один раз на рік (п. 8 Критеріїв та порядку). Для цього воно має подати заяву до органу, який ухвалив рішення про визначення такого підприємства критично важливим. До заяви додаються копії підтвердних документів та інформація, зазначені в п. 5 Критеріїв та порядку.

Наголосимо, що орган, який ухвалив рішення про визначення підприємств критично важливими, за потреби проводить перевірку відповідності підприємств, визначених критично важливими, відповідним критеріям протягом діяльності підприємств з дати ухвалення рішення про визначення їх критично важливими та здійснює моніторинг діяльності таких підприємств, установ, організацій за звітний податковий період (п. 61 Порядку та критеріїв).

Крім того, відповідний державний орган подає засобами Порталу Дія повідомлення про зміни до Єдиного переліку в разі:

  • підтвердження критично важливому підприємству статусу критично важливого для потреб ЗС;
  • зміни ліміту бронювання.

Крок 3. Перевіряємо кількість військовозобов’язаних працівників та можливість для бронювання

Бронювання здійснюється за списками військовозобов’язаних (далі – Список), тільки засобами Порталу Дія (п. 3 Порядку бронювання).

Не підлягають бронюванню військовозобов’язані:

  • які згідно із законом не підлягають призову на військову службу під час мобілізації;
  • які займають посади на критично важливому підприємстві, нарахована заробітна плата за якими в кожному місяці останнього звітного періоду (кварталу) нижча за розмір мінімальної заробітної плати по країні, помноженої на коефіцієнт 2,5 (крім державних і комунальних підприємств), тобто менш як 20 тис. грн.

Військовозобов’язані підлягають бронюванню незалежно від військового звання, віку та військово-облікової спеціальності.

За яких умов військовозобов’язаного працівника забронюють?

Бронювання військовозобов’язаного працівника можливе, якщо він:

  • перебуває на військовому обліку;
  • перебуває у трудових відносинах із критично важливим підприємством;
  • йому нарахована щомісячна заробітна плата протягом строку, на який надано відстрочку від призову під час мобілізації, не нижче за розмір мінімальної заробітної плати по країні, помноженої на коефіцієнт 2,5 (станом на сьогодні – 20 тис. грн), крім державних і комунальних підприємств, господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 % акцій належать державі або які перебувають у комунальній власності, та господарських товариств, більше 50 % акцій яких належать господарським товариствам, частка держави або комунальної власності в яких становить 100 %, резидентів Дія Сіті).
    Зверніть увагу, якщо підприємство не відповідає цій вимозі, то йому скасовують критичність, а також воно не зможе бути визначене критично важливим на період раніше, ніж через шість місяців після скасування зазначеного статусу;
  • уточнив персональні дані як військовозобов’язаний;
  • не перебуває у розшуку.

Які обмеження щодо кількості військовозобов’язаних для бронювання?

Кількість військовозобов’язаних для бронювання має становити не більш як 50 % кількості військовозобов’язаних підприємства станом на 18.05.2024, у разі збільшення чисельності військовозобов’язаних працівників на зазначеному підприємстві – станом на дату подання списків. Проте кількість може становити понад 50 % за окремим рішенням Міністра оборони.

Наголосимо, що в загальній кількості військовозобов’язаних для бронювання не враховуються військовозобов’язані жінки (п. 12 Порядку бронювання).

Підкреслимо: якщо на критично важливому підприємстві працює один військовозобов’язаний працівник, обмеження щодо кількості не застосовуються.

Увага, є винятки!

Бронюванню підлягають всі військовозобов’язані, зокрема:

  • які займають посади державної служби категорії “А”;
  • які займають посади штатних працівників патронатних служб державних органів, юрисдикція яких поширюється на всю територію України;
  • які займають посади державної служби категорії “Б”, але на яких тимчасово покладено виконання обов’язків за вакантною посадою державної служби категорії “А”;
  • кінцеві бенефіціарні власники критично важливих підприємств, які не є їхніми працівниками;
  • члени наглядових рад суб’єктів господарювання, які мають стратегічне значення для економіки і вартість активів яких за даними останньої фінансової звітності або річний розмір чистого доходу перевищує 200 млн грн, а також особливо важливих для економіки підприємств, вартість активів яких за даними останньої фінансової звітності перевищує 2 млрд гривень або річний розмір чистого доходу яких перевищує 1,5 млрд грн;
  • працівники критично важливих підприємств, які визначені Мінстратегпромом критично важливими у сфері ОПК;
  • працівники представництв міжнародних організацій, які є критично важливими;
  • працівники спеціалізованих установ ООН, міжнародних судових органів, міжнародних та неурядових організацій та установ, членом яких є Україна;
  • працівники критично важливих установ, до складу яких входять штатні збірні команди олімпійських, неолімпійських видів спорту та спорту осіб з інвалідністю, перелік яких затверджується Мінмолодьспортом;
  • працівники критично важливих установ ПЕК та їхніх підрядних організацій, які визначені Міненерго критично важливими;
  • працівники, які працюють на підприємстві, що виконує функції технічного адміністратора Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, а також технічні працівники, визначені Мінцифри критично важливими у сфері цифровізації та включені наказом керівника підприємства до складу аварійно-відновлювальних бригад підприємств, що забезпечують роботу електронних комунікаційних мереж у період знеструмлень та виконують відновлювальні аварійні роботи електронних комунікацій на території Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Київської, Луганської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Сумської, Харківської, Херсонської, Чернігівської областей, м. Києва;
  • які займають посади протезистів-ортезистів, техніків-протезистів- ортезистів, інженерів-технологів-протезистів, інженерів-протезистів, механіків протезно-ортопедичних виробів, за умови виконання ними не менш як 50 % норми робочого часу протягом останніх трьох місяців, що передують даті подання списку.

Увага! До списків на бронювання не включають працівників, які мають відстрочку від призову за переліком, зазначеним у ст. 23 Закону № 3543.

Крок 4. Подаємо повідомлення для бронювання військовозобов’язаних працівників через Дію

Для бронювання засобами Порталу Дія Мінекономіки формує та веде Єдиний перелік органів влади, державних органів, ОМС, підприємств для бронювання (далі – Єдиний перелік), до якого включаються відповідні органи та критично важливі підприємства. Державний орган, який ухвалив рішення про визначення підприємств критично важливими, вносить до Єдиного переліку такі критично важливі підприємства.

Включення критично важливого підприємства до Єдиного переліку здійснюється на підставі поданого Мінекономіки або державним органом повідомлення про включення до Єдиного переліку (далі – повідомлення), яке формується засобами Порталу Дія в довільній формі.

Бронювання здійснюється засобами Порталу Дія за списками, які формуються керівником державного органу, критично важливого підприємства або уповноваженою ним особою.

У Списку зазначаються такі відомості:

1) щодо державного органу, критично важливого підприємства: повне найменування юрособи або відокремленого структурного підрозділу юрособи; код ЄДРПОУ юрособи або відокремленого структурного підрозділу юрособи (у разі наявності); місцезнаходження юрособи або відокремленого підрозділу юрособи (крім критично важливих підприємств, які визначені Мінстратегпромом); ПІБ керівника юрособи або відокремленого структурного підрозділу юрособи;

2) щодо військовозобов’язаного: ПІБ; номер облікової картки платника податків або паспортні дані осіб, які відмовилися від прийняття коду; строк дії відстрочки.

Під час формування Списку отримуються такі відомості: з Реєстру військовозобов’язаних – відомості про загальну кількість військовозобов’язаних на критично важливому підприємстві, які формуються на підставі даних з Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, загальну кількість військовозобов’язаних на критично важливому підприємстві, яким надана відстрочка та які переведені на спеціальний військовий облік; Єдиного державного реєстру юридичних осіб – повне найменування юрособи та відокремленого структурного підрозділу юрособи; код ЄДРПОУ юрособи та відокремленого структурного підрозділу юрособи; місцезнаходження юрособи та відокремленого підрозділу юрособи (крім критично важливих підприємств, які визначені Мінстратегпромом); ПІБ керівника юрособи та відокремленого структурного підрозділу юрособи; ПІБ та код бенефіціарного власника критично важливого підприємства.

Формування Списку засобами Порталу Дія завершується накладенням КЕП або удосконаленого електронного підпису керівника.

Повідомлення формується уповноваженою особою Мінекономіки засобами Порталу Дія шляхом підключення до робочих місць.

Формування повідомлення автоматично припиняється або його подання блокується, якщо зазначені в повідомленні відомості:

  • не підтверджуються відомостями з Державного реєстру юридичних осіб;
  • надані не в повному обсязі;
  • не узгоджуються між собою.

Виняток!

Згідно з п. 26 Порядку бронювання у разі відсутності у критично важливого підприємства коду згідно з ЄДРПОУ або технічної можливості формування Списку засобами Порталу Дія таке підприємство подає Список до відповідного державного органу, який ухвалив рішення про визначення його критично важливим. Державний орган, який ухвалив таке рішення, подає Список засобами Порталу Дія.

Скільки часу триває процедура бронювання?

Бронювання триває 72 години з моменту формування Списку засобами Реєстру військовозобов’язаних. Переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично в разі відповідності вимогам, зазначеним у Кроці 3. 

Зверніть увагу! Зазначення в рішенні Мінекономіки про бронювання військовозобов’язаного неправильної інформації про його прізвище, ім’я та по батькові, року народження, військово-облікову спеціальність (профіль), найменування (повне та скорочене) підприємства, коду ЄДРПОУ може бути підставою для бронювання.

Строк дії відстрочки, який не може перевищувати:

  • строку дії контракту на постачання товарів, виконання робіт – для підприємств, які є критично важливими для потреб ЗСУ, інших військових формувань;
  • строку проведення мобілізації, – для військовозобов’язаних у державних органах, ОМС;
  • 12 місяців – для тих, хто працює на підприємствах, які:
    - здійснюють виробництво товарів, виконання робіт і надання послуг, необхідних для потреб ЗСУ, інших військових формувань;
    - є критично важливими для функціонування економіки;
  • строку договору або строку, на який їх обрано, – в установах ООН, міжнародних судових органах, міжнародних та неурядових організаціях та установах, членом, учасником або спостерігачем у яких є Україна, відповідно до укладених міжнародних договорів.

Покрокові дії підприємства щодо бронювання на Порталі Дія

  1. Керівник компанії подає списки працівників на бронювання.
  2. Авторизуйтесь в електронному кабінеті на Порталі Дія.
  3. У розділі «Послуги» виберіть «Бронювання».
  4. Виберіть опцію «Подати заяву».
  5. Вкажіть дані працівників для бронювання.
  6. Підтвердьте заробітну плату працівника, якого бронюєте.
  7. Перевірте заяву та підпишіть її (підпис має поставити керівник підприємства або підписант).
  8. Очікуйте результату.
  9. Заява обробляється протягом трьох днів.
  10. Повідомлення надходить на електронну пошту та в особистий кабінет, успішне бронювання буде відображатись у Резерв+ працівника.

Дії роботодавця після погодження списків для бронювання

Інформація про надання відстрочки від призову відображається у військово-обліковому документі в електронній формі.

Електронна інформаційна взаємодія між державними електронними інформаційними ресурсами державних органів здійснюється засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів «Трембіта».

Керівник критично важливого підприємства або уповноважена ним особа може подати заяву засобами Порталу Дія та отримати інформацію про військовозобов’язаних, яким надана відстрочка та які переведені на спеціальний військовий облік, що міститься в Реєстрі військовозобов’язаних. А саме про: ПІБ; реєстраційний номер облікової картки платника податків; дату народження; ознаку військового обліку за призначенням (загальний або спеціальний); дату закінчення строку дії відстрочки та перебування на спеціальному військовому обліку.

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Кадровик»

«КАДРОВИК» UTEKA.UA для інспекторів з кадрів, менеджерів персоналу, або ж начальник відділу кадрів, тобто в професійному житті пов’язані із роботою з кадрами, Розділ «КАДРОВИК» - саме для вас! Великий банк кадрових знань із щоденним оновленням, генератор рішень, який допоможе витрачати мінімум часу на вирішення задач.

7116 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали