Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Виправлення запису в трудовій книжці


Запитання – відповідь

Як виправити в паперовій трудовій книжці працівника неправильний запис, унесений на попередньому місці роботи?

У разі виявлення неправильного або неточного запису відомостей про роботу виправлення має зробити роботодавець за тим місцем роботи, де було допущено помилку. Так зазначено в п. 2.6 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої спільним наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 № 58.

Якщо буквально дотримуватися норм цієї застарілої Інструкції, яка ще й досі є чинною, виправлення запису здійснюється на тому місці роботи, де було припущено помилку, але в проміжку часу між звільненням з роботи, щодо якої виявлено неправильний запис, і працевлаштуванням на нове місце роботи, тобто коли трудова книжка зберігається у працівника.

Проте трудова книжка може зберігатися у працівника, навіть якщо він продовжує працювати. Це можливо, якщо таку трудову «оцифровано», тобто включено до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування ПФУ (п. 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону від 05.02.2021 № 1217-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі»), або під час дії воєнного стану (ст. 7 Закону від 15.03.2022 № 2136-IX «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану»).

Якщо трудової книжки немає «на руках» у працівника, виправити неправильний запис у ній за попереднім місцем роботи можна буде, лише коли її видадуть йому належним чином. Детальніше про видачу трудової книжки без звільнення див. у статті «Видача трудової книжки без звільнення».

Увага! Якщо у вас є запитання, ви можете зателефонувати на нашу консультаційну лінію або залишити запитання в Особистому кабінеті.

Коментарі до матеріалу
Статті за темою
13.08.2025
Табелювання працівників в окремих ситуаціях
У статті розглянуто не врегульовані законодавством особливості заповнення Табеля обліку використання робочого часу в окремих ситуаціях.  Роботодавці зобов’язані забезпечувати достовірний облік виконуваної працівниками роботи. З цією метою ведеться Табель обліку використання робочого часу....
19.05.2025
Трудова книжка втрачена чи зіпсована: як оформити дублікат
У статті розглянуто, як діяти в разі втрати, пошкодження чи відсутності доступу до паперової трудової книжки та як оформити її дублікат Паперові трудові книжки після їх оцифрування мають зберігатися в працівників. Але якщо відомості про трудову діяльність ще не були передані через вебпортал електрон...
Популярне
01.08.2025
Воєнний стан продовжено: що треба знати кадровику?
Продовжено воєнний стан та мобілізацію строком на 90 діб: з 8 серпня 2025 року до 05:29 5 листопада 2025 року. Розглянемо особливості організації трудових відносин в умовах воєнного стану з урахуванням його продовження.  Продовжено воєнний стан та мобілізацію строком на 90 діб: з 8 серпня 2025 ...
31.07.2025
Норми тривалості робочого часу – 2025
Норми тривалості робочого часу в останні роки розраховують, зважаючи на воєнний стан, строк дії якого на разі продовжено до 05:29 05.11.2025 (відповідний Указ Президента затверджено Законом від 15.07.2025 № 4524-ІХ). Розраховані норми тривалості робочого часу в умовах воєнного стану – далі у с...
26.05.2025
Перелік документів, що оформлюються юридичною особою для ведення військового обліку
Наведено перелік документів, які розроблюються на підприємствах з метою організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, та строки їх підготовки. Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервіс...
Нове
13.08.2025
Табелювання працівників в окремих ситуаціях
У статті розглянуто не врегульовані законодавством особливості заповнення Табеля обліку використання робочого часу в окремих ситуаціях.  Роботодавці зобов’язані забезпечувати достовірний облік виконуваної працівниками роботи. З цією метою ведеться Табель обліку використання робочого часу....
05.08.2025
Які документи має містити особова справа працівника?
У консультації відповідаємо на запитання, які документи мають бути в особовій справі працівника, і наводимо їх повний перелік. Ситуація із практики Які документи мають бути в особовій справі працівника? Пунктом 12 глави 2 розділу IV Правил організації діловодства та архівного зберігання документів...
18.07.2025
Чи передбачено законодавством оформлення обхідного листка та передання справ у разі звільнення працівника?
Працівник підприємства звільняється. Чи має право роботодавець висувати вимогу щодо підписання обхідного листка та передання справ як умову для такого звільнення? Ситуація із практики Працівник підприємства звільняється. Чи має право роботодавець висувати вимогу щодо підписання обхідного листка та ...
Кращі матеріали