Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Виправлення запису в трудовій книжці


Запитання – відповідь

Як виправити в паперовій трудовій книжці працівника неправильний запис, унесений на попередньому місці роботи?

У разі виявлення неправильного або неточного запису відомостей про роботу виправлення має зробити роботодавець за тим місцем роботи, де було допущено помилку. Так зазначено в п. 2.6 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої спільним наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 № 58.

Якщо буквально дотримуватися норм цієї застарілої Інструкції, яка ще й досі є чинною, виправлення запису здійснюється на тому місці роботи, де було припущено помилку, але в проміжку часу між звільненням з роботи, щодо якої виявлено неправильний запис, і працевлаштуванням на нове місце роботи, тобто коли трудова книжка зберігається у працівника.

Проте трудова книжка може зберігатися у працівника, навіть якщо він продовжує працювати. Це можливо, якщо таку трудову «оцифровано», тобто включено до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування ПФУ (п. 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону від 05.02.2021 № 1217-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі»), або під час дії воєнного стану (ст. 7 Закону від 15.03.2022 № 2136-IX «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану»).

Якщо трудової книжки немає «на руках» у працівника, виправити неправильний запис у ній за попереднім місцем роботи можна буде, лише коли її видадуть йому належним чином. Детальніше про видачу трудової книжки без звільнення див. у статті «Видача трудової книжки без звільнення».

Увага! Якщо у вас є запитання, ви можете зателефонувати на нашу консультаційну лінію або залишити запитання в Особистому кабінеті.

Коментарі до матеріалу
Статті за темою
25.09.2025
Копії та витяги з наказів та протоколів: як оформити
Ця консультація про те, як правильно оформити копії та витяги із службових документів. Кадровикам часто доводиться робити копії чи витяги з документів, але не всі знають, як правильно їх оформити. Найчастіше працівники відділу кадрів мають справу з копіями та витягами з наказів та протоколів, тому р...
25.08.2025
Чи може працівник подати до ПФУ свою паперову трудову книжку для оцифрування без участі роботодавця?
Відповідаємо на запитання, чи може працівник самостійно подати свою паперову трудову книжку до ПФУ для оцифрування.  Практична ситуація На підприємстві у багатьох працівників ще не оцифровані трудові книжки. Чи мають вони право самостійно подати до ПФУ свої паперові трудові? Так, мають право....
13.08.2025
Табелювання працівників в окремих ситуаціях
У статті розглянуто не врегульовані законодавством особливості заповнення Табеля обліку використання робочого часу в окремих ситуаціях.  Роботодавці зобов’язані забезпечувати достовірний облік виконуваної працівниками роботи. З цією метою ведеться Табель обліку використання робочого часу....
Популярне
01.08.2025
Воєнний стан продовжено: що треба знати кадровику?
Продовжено воєнний стан та мобілізацію строком на 90 діб: з 8 серпня 2025 року до 05:29 5 листопада 2025 року. Розглянемо особливості організації трудових відносин в умовах воєнного стану з урахуванням його продовження.  Продовжено воєнний стан та мобілізацію строком на 90 діб: з 8 серпня 2025 ...
31.07.2025
Норми тривалості робочого часу – 2025
Норми тривалості робочого часу в останні роки розраховують, зважаючи на воєнний стан, строк дії якого на разі продовжено до 05:29 05.11.2025 (відповідний Указ Президента затверджено Законом від 15.07.2025 № 4524-ІХ). Розраховані норми тривалості робочого часу в умовах воєнного стану – далі у с...
10.09.2025
Чи має право працівник відмовитися від відрядження?
Так, працівник має право відмовитися від поїздки у відрядження, але лише в таких випадках. Працівник відмовляється від відрядження: чи можливо Так, працівник має право відмовитися від поїздки у відрядження, але лише в таких випадках. 1. Він належить до категорії працівників, яких заборонено направ...
Нове
07.10.2025
Скільки часу зберігати копії військово-облікових документів працівників, з якими припинено трудові відносини?
Відповідаємо на запитання щодо строку зберігання копій військово-облікових документів звільнених працівників. Ситуація із практики Скільки часу має зберігати роботодавець копії військово-облікових документів звільнених військовозобов’язаних працівників? Терміни зберігання документів, що форм...
06.10.2025
Чи можна оформити порядок ведення кадрового діловодства на підприємстві під час воєнного стану лише наказом?
З’ясовуємо, чи можна оформити порядок ведення кадрового діловодства під час воєнного стану лише наказом та наводимо його зразок. Практична ситуація На підприємстві не розроблено порядок ведення кадрового діловодства в період дії воєнного стану. Чи можна оформити його лише розпорядчим документ...
25.09.2025
Копії та витяги з наказів та протоколів: як оформити
Ця консультація про те, як правильно оформити копії та витяги із службових документів. Кадровикам часто доводиться робити копії чи витяги з документів, але не всі знають, як правильно їх оформити. Найчастіше працівники відділу кадрів мають справу з копіями та витягами з наказів та протоколів, тому р...
Кращі матеріали