Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Довідник зі складання первинки

26.08.2020

Первинні документи – це основа обліку. Неправильно складений первинний документ або його відсутність можуть обернутися великими проблемами для контрагентів і стати причиною спорів із контролюючими органами. Адже у контролерів свій погляд на багато моментів, що стосуються документального оформлення господарських операцій. Давайте і ми подивимося на первинку очима перевіряючих, проаналізуємо кожен реквізит і зробимо наші документи такими, щоб до них неможливо було прискіпатися.

Мета складання первинного документу – зафіксувати факт господарської операції. До того ж первинні документи є підтвердженням реальності операцій.

У спецвипуску «Довідник зі складання первинки» ми детально пояснили, чому так важливо правильно складати первинні документи і які обов’язкові реквізити повинні в них бути. З’ясували, хто має право підписувати первинні документи і що робити, якщо документи були загублені.

Правильно оформлені документи потім треба зберігати протягом законодавчо передбачених строків. Це необхідно перш за все для цілей оподаткування. Адже саме в цій сфері наслідки через відсутність документів можуть бути досить серйозними. Як довго потрібно зберігати документи? Відповідь юриста на це запитання ви знайдете у спецвипуску.

У вас електронний документообіг із контрагентом? Тоді вам цікаво буде дізнатися, які вимоги ви зобов’язані дотримувати.

Не отримали вчасно документ від постачальника? Ми розповіли, як і коли слід відобразити операцію в обліку.

Законодавство не містить вичерпного переліку первинних документів, які використовуються в бухобліку. Тож ми окремо розглянули найбільш актуальні види первинних документів.

Консультації

Частина 1

Первинні документи: оформляємо правильно

Порядок і строки зберігання первинних документів

Електронний документообіг із контрагентом: на що звернути увагу

Запізніла первинка: як відобразити витрати

Бухгалтерська довідка: як і коли складається

Видаткова накладна: мета і порядок складання

Акт надання послуг: як скласти, щоб підтвердити реальність операції

Частина 2

Довіреність на отримання ТМЦ: правила і нюанси

Облік товарних запасів у підприємця: що і для кого змінилося з 1 серпня?

Основні засоби тимчасово простоюють: який документ скласти?

Прибутковий касовий ордер: правила і зразки заповнення

Видатковий касовий ордер: правила і зразки заповнення

Відрядження: оформлення наказів у різних ситуаціях

Як оформити авансовий звіт: покрокова інструкція

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
28.07.2025
Як застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування
У статті розглянуто, за яких умов у разі виплати доходів нерезидентам можна застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування, а також у чому полягають особливості оподаткування окремих видів доходів за правилами конвенцій. Резиденти України (як юрособи, і фізособи...
18.07.2025
Які документи повинен мати водій для прийняття на роботу
У цій статті розглянуто, які документи слід вимагати від водія під час прийняття його на роботу. Під час виконання трудових обов’язків водій відповідає за транспортний засіб (далі – ТЗ), пасажирів, вантаж. Тому роботодавець, приймаючи особу на таку посаду, повинен перевірити, чи є в неї ...
Нове
15.09.2025
Бізнес вдома: що має врахувати підприємець
Власна квартира чи будинок може стати не лише простором для життя, а й стартовим майданчиком для підприємницької діяльності. Але, перш ніж облаштовувати домашній офіс чи починати консультувати клієнтів із власної вітальні, варто врахувати юридичні, податкові та організаційні нюанси. У цьому пра...
01.09.2025
Товарно-транспортна накладна: заповнення, відповідальність, ризики
ТТН – це не лише транспортний документ, який треба мати при внутрішніх перевезеннях вантажів (перевіряє це Укртрансбезпека). Це і «податковий» документ, який підтверджує реальність перевезення. Тож не дивно, що податківці завжди приділяли особливу увагу до неї. На початку 2025 року...
28.07.2025
Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків
Ефективне просування товарів і послуг потребує не лише креативних рішень, а й грамотного документального супроводу. Тому важливо знати , як правильно оформити маркетингові договори, рекламні акції, мотиваційні виплати та співпрацю з блогерами, щоб уникнути податкових ризиків і претензій. Ефективне п...
Кращі матеріали