Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Довідник зі складання первинки

26.08.2020

Первинні документи – це основа обліку. Неправильно складений первинний документ або його відсутність можуть обернутися великими проблемами для контрагентів і стати причиною спорів із контролюючими органами. Адже у контролерів свій погляд на багато моментів, що стосуються документального оформлення господарських операцій. Давайте і ми подивимося на первинку очима перевіряючих, проаналізуємо кожен реквізит і зробимо наші документи такими, щоб до них неможливо було прискіпатися.

Мета складання первинного документу – зафіксувати факт господарської операції. До того ж первинні документи є підтвердженням реальності операцій.

У спецвипуску «Довідник зі складання первинки» ми детально пояснили, чому так важливо правильно складати первинні документи і які обов’язкові реквізити повинні в них бути. З’ясували, хто має право підписувати первинні документи і що робити, якщо документи були загублені.

Правильно оформлені документи потім треба зберігати протягом законодавчо передбачених строків. Це необхідно перш за все для цілей оподаткування. Адже саме в цій сфері наслідки через відсутність документів можуть бути досить серйозними. Як довго потрібно зберігати документи? Відповідь юриста на це запитання ви знайдете у спецвипуску.

У вас електронний документообіг із контрагентом? Тоді вам цікаво буде дізнатися, які вимоги ви зобов’язані дотримувати.

Не отримали вчасно документ від постачальника? Ми розповіли, як і коли слід відобразити операцію в обліку.

Законодавство не містить вичерпного переліку первинних документів, які використовуються в бухобліку. Тож ми окремо розглянули найбільш актуальні види первинних документів.

Консультації

Частина 1

Первинні документи: оформляємо правильно

Порядок і строки зберігання первинних документів

Електронний документообіг із контрагентом: на що звернути увагу

Запізніла первинка: як відобразити витрати

Бухгалтерська довідка: як і коли складається

Видаткова накладна: мета і порядок складання

Акт надання послуг: як скласти, щоб підтвердити реальність операції

Частина 2

Довіреність на отримання ТМЦ: правила і нюанси

Облік товарних запасів у підприємця: що і для кого змінилося з 1 серпня?

Основні засоби тимчасово простоюють: який документ скласти?

Прибутковий касовий ордер: правила і зразки заповнення

Видатковий касовий ордер: правила і зразки заповнення

Відрядження: оформлення наказів у різних ситуаціях

Як оформити авансовий звіт: покрокова інструкція

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
21.02.2025
Додаток 5 декларації з ПДВ: порядок заповнення та виправлення помилок
Додаток 5 до декларації з ПДВ (далі – декларація) заповнюється платниками ПДВ, які зобов’язані розподіляти вхідний ПДВ відповідно до п. 199.1 Податкового кодексу (далі – ПК) (заповнюють таблиці 1 і 2) та платниками, що застосовують касовий метод обліку ПДВ (заповнюють таблицю 3). ...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
Нове
07.05.2025
Оформлення та оплата щорічних відпусток: практичні ситуації
Щорічна відпустка – це не лише законне право кожного працівника на відпочинок, а й важливий елемент трудових відносин, який потребує правильного оформлення. У цій статті ми детально розглянемо, як належним чином оформити щорічну відпустку, щоб дотриматися законодавства, уникнути непорозумінь і...
21.02.2025
Декларація з ПДВ із додатками: алгоритм заповнення
Кожен платник ПДВ щомісяця подає звітність із цього податку. І здавалося б, що з її заповненням усе зрозуміло і жодних запитань немає. Але змінюється форма звітності, здійснюються нові операції – і запитання виникають. У спецвипуску ми розглянули нюанси заповнення рядків декларації та додаткі...
11.02.2025
Річна фінансова звітність: інструкція щодо заповнення
Річна фінансова звітність – одна з найактуальніших бухгалтерських тем на початку кожного року. Адже до кінця лютого всі підприємства зобов’язані подати фінзвітність за минулий рік до органів статистики та ДПС (якщо підприємство має це робити). Підвищену увагу фінзвітності традиційно прид...
Кращі матеріали