Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Створення, реорганізація та ліквідація підприємств: алгоритм дій та облікові наслідки

06.11.2020

Підприємства народжуються, зростають, хворіють, видужують або помирають, практично, як люди, які їх створили й з їхньою допомогою виробляють та отримують різні блага. На життя підприємств, зокрема, впливають глобальні та місцеві економічні потрясіння, спричинені суспільними проблемами, а також невмілим управлінням. При цьому одні підприємства не витримують і припиняють своє існування, інші, щоб пристосуватися до навколишніх умов, реорганізуються та продовжують успішно працювати.

У спецвипуску «Створення, реорганізація та ліквідація підприємств: алгоритм дій та облікові наслідки» ми розглянемо організаційні та облікові моменти окремих життєвих етапів підприємства – від створення до ліквідації. Розповімо про різні способи реорганізації підприємств, їх особливості та принципові відмінності, зупинимося на нюансах реєстраційних дій, а також розберемо на практичних прикладах правила обліку та особливості звітності підприємств, що перетворюються. Ви дізнаєтеся:

  • як створити підприємство з нуля;
  • як сформувати статутний капітал новоствореного підприємства грошима та майном і чи можна прийняти від нерезидента вклад готівковими коштами;
  • які існують види реорганізації підприємств та які дії в правовому полі потрібно вчинити, щоб провести реорганізацію різними способами;
  • чим злиття підприємств відрізняється від їх приєднання, які особливості обліку таких операцій і правила складання передавального акта;
  • як відобразити в обліку та звітності виділення частини підприємства в окремого суб’єкта господарювання, а також поділ одного підприємства на декілька нових на підставі розподільчого балансу;
  • чи можна при реорганізації поділитися з правонаступниками податковими збитками та від’ємним значенням ПДВ;
  • як добровільно ліквідувати підприємство та у яких випадках підприємство очікує примусова ліквідація;
  • як скласти ліквідаційний баланс;
  • як оформити відносини із працівниками та здійснити з ними розрахунки у випадку реорганізації та ліквідації підприємства.

Крім того, ви дізнаєтеся, які особливості створення, реорганізації та ліквідації фермерських господарств.

Спецвипуск зацікавить керівників підприємств, бухгалтерів, економістів, фінансистів.

Створення підприємства

Створення юрособи: правові аспекти

Облік формування статутного капіталу

Реорганізація підприємства

Правові аспекти реорганізації

Приєднання та злиття: облік у реорганізовуваного підприємства

Реорганізація шляхом приєднання та злиття: облік у правонаступника

Поділ і виділення підприємств: як вести облік

Передання від’ємного значення ПДВ та ліміту реєстрації правонаступникові

Особливості обліку ПДВ при реорганізації підприємств

Ліквідація підприємства

Види ліквідації підприємства

Добровільна ліквідація підприємства

Ліквідація підприємства за рішенням суду (не банкрутство)

Ліквідація у зв’язку з банкрутством: правові аспекти

Облік і звітність підприємства на етапі ліквідації

Трудові відносини при реорганізації та ліквідації підприємства

Трудові відносини при реорганізації та ліквідації підприємства

Розрахунки із працівниками при ліквідації або реорганізації підприємств

Створення, реорганізація та ліквідація фермерських господарств

Створення фермерського господарства

Реорганізація фермерського господарства

Ліквідація фермерського господарства

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
03.06.2025
Ліцензія на пальне, алкогольні та тютюнові вироби: порядок отримання, сплати, анулювання
З 01.01.2025 правила отримання ліцензії на зберігання пального і торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами суттєво змінилися. У цьому спецвипуску ми розповімо, як суб’єктам господарювання, які займаються вищезгаданими видами діяльності, підготуватися до процедури отримання ліцензії ...
07.05.2025
Оформлення та оплата щорічних відпусток: практичні ситуації
Щорічна відпустка – це не лише законне право кожного працівника на відпочинок, а й важливий елемент трудових відносин, який потребує правильного оформлення. У цій статті ми детально розглянемо, як належним чином оформити щорічну відпустку, щоб дотриматися законодавства, уникнути непорозумінь і...
21.02.2025
Декларація з ПДВ із додатками: алгоритм заповнення
Кожен платник ПДВ щомісяця подає звітність із цього податку. І здавалося б, що з її заповненням усе зрозуміло і жодних запитань немає. Але змінюється форма звітності, здійснюються нові операції – і запитання виникають. У спецвипуску ми розглянули нюанси заповнення рядків декларації та додаткі...
Кращі матеріали