Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Створення, реорганізація та ліквідація підприємств: алгоритм дій та облікові наслідки

06.11.2020

Підприємства народжуються, зростають, хворіють, видужують або помирають, практично, як люди, які їх створили й з їхньою допомогою виробляють та отримують різні блага. На життя підприємств, зокрема, впливають глобальні та місцеві економічні потрясіння, спричинені суспільними проблемами, а також невмілим управлінням. При цьому одні підприємства не витримують і припиняють своє існування, інші, щоб пристосуватися до навколишніх умов, реорганізуються та продовжують успішно працювати.

У спецвипуску «Створення, реорганізація та ліквідація підприємств: алгоритм дій та облікові наслідки» ми розглянемо організаційні та облікові моменти окремих життєвих етапів підприємства – від створення до ліквідації. Розповімо про різні способи реорганізації підприємств, їх особливості та принципові відмінності, зупинимося на нюансах реєстраційних дій, а також розберемо на практичних прикладах правила обліку та особливості звітності підприємств, що перетворюються. Ви дізнаєтеся:

  • як створити підприємство з нуля;
  • як сформувати статутний капітал новоствореного підприємства грошима та майном і чи можна прийняти від нерезидента вклад готівковими коштами;
  • які існують види реорганізації підприємств та які дії в правовому полі потрібно вчинити, щоб провести реорганізацію різними способами;
  • чим злиття підприємств відрізняється від їх приєднання, які особливості обліку таких операцій і правила складання передавального акта;
  • як відобразити в обліку та звітності виділення частини підприємства в окремого суб’єкта господарювання, а також поділ одного підприємства на декілька нових на підставі розподільчого балансу;
  • чи можна при реорганізації поділитися з правонаступниками податковими збитками та від’ємним значенням ПДВ;
  • як добровільно ліквідувати підприємство та у яких випадках підприємство очікує примусова ліквідація;
  • як скласти ліквідаційний баланс;
  • як оформити відносини із працівниками та здійснити з ними розрахунки у випадку реорганізації та ліквідації підприємства.

Крім того, ви дізнаєтеся, які особливості створення, реорганізації та ліквідації фермерських господарств.

Спецвипуск зацікавить керівників підприємств, бухгалтерів, економістів, фінансистів.

Створення підприємства

Створення юрособи: правові аспекти

Облік формування статутного капіталу

Реорганізація підприємства

Правові аспекти реорганізації

Приєднання та злиття: облік у реорганізовуваного підприємства

Реорганізація шляхом приєднання та злиття: облік у правонаступника

Поділ і виділення підприємств: як вести облік

Передання від’ємного значення ПДВ та ліміту реєстрації правонаступникові

Особливості обліку ПДВ при реорганізації підприємств

Ліквідація підприємства

Види ліквідації підприємства

Добровільна ліквідація підприємства

Ліквідація підприємства за рішенням суду (не банкрутство)

Ліквідація у зв’язку з банкрутством: правові аспекти

Облік і звітність підприємства на етапі ліквідації

Трудові відносини при реорганізації та ліквідації підприємства

Трудові відносини при реорганізації та ліквідації підприємства

Розрахунки із працівниками при ліквідації або реорганізації підприємств

Створення, реорганізація та ліквідація фермерських господарств

Створення фермерського господарства

Реорганізація фермерського господарства

Ліквідація фермерського господарства

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної ...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
Нове
01.09.2025
Товарно-транспортна накладна: заповнення, відповідальність, ризики
ТТН – це не лише транспортний документ, який треба мати при внутрішніх перевезеннях вантажів (перевіряє це Укртрансбезпека). Це і «податковий» документ, який підтверджує реальність перевезення. Тож не дивно, що податківці завжди приділяли особливу увагу до неї. На початку 2025 року...
28.07.2025
Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків
Ефективне просування товарів і послуг потребує не лише креативних рішень, а й грамотного документального супроводу. Тому важливо знати , як правильно оформити маркетингові договори, рекламні акції, мотиваційні виплати та співпрацю з блогерами, щоб уникнути податкових ризиків і претензій. Ефективне п...
03.06.2025
Ліцензія на пальне, алкогольні та тютюнові вироби: порядок отримання, сплати, анулювання
З 01.01.2025 правила отримання ліцензії на зберігання пального і торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами суттєво змінилися. У цьому спецвипуску ми розповімо, як суб’єктам господарювання, які займаються вищезгаданими видами діяльності, підготуватися до процедури отримання ліцензії ...
Кращі матеріали