Особливості інвентаризації-2023
Власники підприємства, його керівники, інвестори та інші користувачі фінансової звітності повинні бути впевнені у достовірності даних бухобліку. Адже якщо склад активів і зобов'язань підприємства не підтверджено перевіркою їх наявності або перекручено у фінзвітності, то прийняті на основі таких даних управлінські рішення можуть бути неправильними та призвести до погіршення фінансового стану підприємства або навіть до банкрутства. От чому в законодавчо визначених випадках підприємство зобов'язане проводити інвентаризацію.
Строки, періодичність проведення обов'язкової річної інвентаризації перед складанням фінансової звітності залежать від виду активів і зазначені в п. 10 розд. І Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну 02.09.2014 № 879 (далі — Положення № 879).
За непроведення інвентаризації посадові особи підприємства можуть бути притягнуті до адміністративної та дисциплінарної відповідальності.
Крім відповідальності посадових осіб підприємства в разі ігнорування вимог Положення № 879 щодо проведення інвентаризації у випадках, коли це обов’язково, таке підприємство можуть очікувати й інші негативні наслідки. Адже під час перевірок податковий орган має право вимагати від платника податків, якого він перевіряє, проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, зняття залишків товарно-матеріальних цінностей та готівки (пп. 20.1.9 Податкового кодексу).
Якщо підприємство перед складанням річної фінансової звітності не провело інвентаризацію, то йому не вдасться отримати аудиторський звіт на підтвердження достовірності фінзвітності. Такий висновок прямо випливає з норм ст. 14 Закону від 21.12.2017 № 2258-VIII «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність». А невиконання підприємством вимог законодавства про оприлюднення фінзвітності може загрожувати досить серйозними санкціями. Так, до посадових осіб підприємства може бути застосовано адміністративний штраф на підставі ст. 16316 КУпАП у розмірі від 1 000 до 2 000 НМДГ (від 17 000 до 34 000 грн)
До того ж якщо ваше підприємство планує отримувати кредитні кошти в банках, то непроведення інвентаризації перед складанням річної фінзвітності може побічно вплинути на рішення банку щодо надання такого кредиту.
У спецвипуску розповімо про особливості проведення інвентаризації під час воєнного стану.
Консультації
Інвентаризація: випадки, строки, види та етапи проведення
Особливості інвентаризації у період воєнного стану
Інвентаризація-2023: чи можна відкласти на «після війни»?
Створення інвентаризаційної комісії
Річна інвентаризація: як провести, якщо потрібні працівники відсутні
Чи може до складу інвентаризаційної комисії входити особа, яка не є працівником підприємства?
Трудовий договір із працівником призупинено: чи можна залучити його до проведення інвентаризації?
Інвентаризація без матеріально відповідальної особи: чи можна?
Інвентаризація розрахунків: документальне оформлення
Перегляд та інвентаризація резерву відпусткових
Інвентаризація резерву сумнівних боргів
Документальне оформлення інвентаризації
Таблиця-підказка: відображаємо результати інвентаризації в обліку
Коментарі до матеріалу