• Швидкий пошук надійних рішень
    і практичної інформації

Uteka

Я шукаю...

Де шукати:

розширений пошук
Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

Чи продовжуються в період карантину строки адміноскарження заблокованих ПН

Карантин

15.04.2020 1226 1 0

Сільгосппідприємству зупинили реєстрацію податкової накладної (далі – ПН). Після подання документів на її розблокування воно отримало рішення про відмову в реєстрації ПН в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підприємство планує оскаржувати рішення комісії в адміністративному порядку. Як працюють строки адміноскарження рішення комісії в період карантину?


З’ясуємо, як в умовах карантину обчислюються строки адміноскарження рішень комісії про відмову в реєстрації ПН.

Нагадаємо, механізм адміноскарження всіх рішень податкового органу, у тому числі рішення комісії, передбачено ст. 56 Податкового кодексу та Порядком розгляду скарги щодо рішення про відмову, затвердженим постановою КМУ від 11.12.19 р. № 1165 (далі – ПК, Порядок № 1165).

Скаржитися слід до комісії центрального рівня, яка створена при ДПС. Строк подання платником скарги – 10 робочих днів (далі – р. д.) після набрання чинності рішення комісії про відмову в реєстрації ПН (п. 56.3 ПК, п. 3 Порядку № 1165). До речі, таке рішення набуває чинності в день його прийняття. Тобто починаючи з наступного після прийняття комісією рішення дня у платника є 10 р. д. для подання скарги в адмінпорядку. А її розгляд має відбутися протягом 10 календарних днів (далі – к. д.) із дня отримання. Цей строк забороняється збільшувати (пп. 56.23.3 ПК).

Докладно про адміноскарження рішення комісії про відмову в реєстрації ПН див. у «Адміністративне оскарження рішення про відмову в реєстрації ПН/РК».

Утім, зараз у країні діє карантин, тож чи переносяться строки адміноскарження в цей період?

Відразу зазначимо, що на час карантину цей строк зупиняється. Адже на період до 31.05.20 р. включно зупиняється перебіг строків, передбачених ст. 56 ПК у частині процедури адміноскарження, щодо скарг платників, які надійшли до 31.05.20 р. та/або які не розглянуті станом на 18.03.20 р. (п. 528 підрозд. 10 розд. ХХ ПК доповнено Законом від 30.03.20 р. № 540-IX, який набув чинності з 02.04.20 р., далі – Закон № 540). Тобто до кінця травня зупинено строки подання скарги в адмінпорядку та строки її розгляду.

Із 01.06.20 р. перебіг строків, які зупинилися відповідно до вказаної норми, продовжуються з урахуванням часу, що минув до такого зупинення.

Роз’яснення щодо практичного застосування цієї норми надано також в Інформаційному листі ДПС від 08.04.20 р. № 9. Так, податківці зазначають, що:

  • строки подання скарги призупиняються, якщо такий строк припадає на період із 2 квітня по 31 травня (включно). А платник може подати відповідну скаргу з урахуванням часу, що минув до такого призупинення;
  • якщо строк прийняття податковою рішень за скаргами, поданими з 02.04.20 р. по 31.05.20 р. або не розглянутими станом на 18.03.20 р., припав на період із 02.04.20 р. по 31.05.20 р., то порушення податковою строків розгляду або ненадіслання платнику жодної відповіді у передбачений ст. 56 ПК строк не породжує автоматичного задоволення скарги платника, як це установлено пп. 56.23.4 ПК.

Починаючи з 01.06.20 р. перебіг строків відновлюється. Проте таке зупинення строків не означає повну зупинку прийому/розгляду скарг платників. Їх все одно приймають, розглядають, але до 31.05.20 р. не буде жодних наслідків за недотримання податківцями строків за ст. 56 ПК.

Розглянемо це на практичних ситуаціях.

Ситуація 1

Платник отримав рішення комісії про відмову в реєстрації ПН від 30.03.20 р.

Подати скаргу слід було б до 10.04.20 р. Але з огляду на карантин строки зміщуються, тому останній день подання скарги припадає на 09.06.20 р. (усього 10 р. д. – три минули до 02.04.20 р., дати набрання чинності Закону № 540 із новими правилами, а сім відлічуємо з 01.06.20 р.).

Ситуація 2

Платник 01.04.20 р. подав скаргу на рішення комісії про відмову в реєстрації ПН від 26.03.20 р. в адмінпорядку.

Оскільки строк розгляду скарги становить 10 к. д., рішення на неї має бути підготовлене податківцями до 10.04.20 р. У зв’язку із запровадженням карантину цей строк заморожено з 02.04.20 р. (дата набрання чинності Закону № 540) по 31.05.20 р. Тобто в даному випадку ДПС має право розглянути скаргу до 09.06.20 р. (скарга розглядалась 1 к. д. у квітні та 9 к. д. у червні після відновлення строків).


Гаряча лінія «Антивірус»: як працювати на карантині

Коментарі до матеріалу

Відсортовано: по часу за популярністю

Всього коментарів 1

Оформити передплату на розділ «Комерція»

Надійні рішення з бухобліку, податків та права

2592 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали