Стягнення аліментів із працівника
Із цієї статті ви дізнаєтеся: які умови і порядок утримання аліментів при різних варіантах стягнення – за ініціативою працівника, за заявою отриувача аліментів за наявності виконавчого листа і в примусовому порядку. Що можна зробити на практиці: правильно утримувати аліменти із зарплати працівника ...
Анастасія Шевченко
02.10.2017 62889 1 3
Нерезидент повернув передоплату: що з курсовою різницею?
Зараз перевіряючі все частіше намагаються покарати підприємства за неперерахування до бюджету додатної курсової різниці, що виникає при поверненні імпортної передоплати. У цій статті ми розповімо, що це за різниця і за яких умов спрацьовує вимога НБУ про її перерахування до бюджету. Також ви отримає...
Олексій Нагорний
02.10.2017 1009 0 1
Як провести інвентаризацію нематеріальних активів
Інвентаризація нематеріальних активів (далі – НА) проводиться з метою документального підтвердження їх фактичної наявності та стану. У консультації розглянемо, які об'єкти підлягають інвентаризації, якими документами оформляються результати інвентаризації та у яких випадках здійснюється коригування ...
Зінаїда Омельницька
29.09.2017 641 0 1
Звіт з ЄСВ за найманих працівників
Роботодавці зобов'язані щомісяця подавати до фіскальних органів звітність з ЄСВ за найманих працівників. У консультації розглянемо загальні правила заповнення та подання звітності, а також порядок заповнення деяких таблиць звіту. Порядок подання Правила формування та подання Звіту про суми нарахов...
Аліса Чуднова
28.09.2017 11013 0 2
Кредит чи лізинг: що обрати?
Із цієї статті ви дізнаєтеся про: суттєві особливості придбання активів у кредит та лізинг, а також про відмінності між ними, які можуть вплинути на рішення про залучення кредитних коштів. Як кредит, так і лізинг є способами отримання споживачем (суб’єктом господарювання) у користування (у власність...
Олександр Золотухін
28.09.2017 6706 0 1
Офісні чай, кава, солодощі: особливості обліку та оподаткування
Ситуація: в офісі підприємства є обладнане приміщення для вживання їжі. За дорученням адміністрації відповідальний співробітник періодично купує в супермаркеті чай, каву, вершки, солодощі для загального користування і подає до бухгалтерії чеки РРО. Напої та продукти споживаються співробітниками офіс...
Ольга Коваленко
28.09.2017 16066 0 2
Закупівлі в юросіб через підзвітну особу
Акценти цієї статті: якими документами можна підтвердити придбання у підприємства продукції власного виробництва через підзвітну особу при різних способах оплати; які первинні документи подають до бухгалтерії підзвітних осіб у разі придбання у підприємств товарів. Придбання в юросіб продукції в...
Юлія Гужел
28.09.2017 591 0 1
Чи можна перераховувати підзвітні гроші на зарплатну картку?
Підприємство перераховує працівникам гроші на відрядження і госппотреби на корпоративні платіжні картки. Проте вони оформлені тільки на декількох співробітників. Чи можна видавати гроші авансом під звіт і погашати заборгованість за підзвітною сумою (відрядження і госппотреби) на зарплатні картки буд...
Катерина Давидова
28.09.2017 16047 0 2
Закупівля сільгосппродукції у фізосіб
Підзвітні кошти Акценти цієї статті: документальне оформлення закупівель сільськогосподарської продукції; умови, при яких дохід від реалізації сільгосппродукції не підлягає оподаткуванню; відображення виплат продавцям в обліку та звітності. Документальне оформлення закупівлі Закупівля сільгос...
Ольга Кліменко
28.09.2017 8310 0 4
Закупівлі у підприємців
Акценти цієї статті: як документально оформити закупівлю товарів (послуг) у підприємців; чи треба утримувати при виплаті доходу підприємцеві ПДФО і військовий збір; як виплата доходу відображається у звітності. Підприємство для власних потреб може придбавати товари (послуги) як безпосередньо, ...
Наталя Кривунь
28.09.2017 414 0 2
Облік розрахунків із підзвітними особами
Акценти цієї статті: як відображаються в обліку підприємства видача грошей під звіт та оприбуткування товарів, придбаних підзвітною особою; у яких випадках потрібно утримати ПДФО з підзвітної особи і як відобразити цю операцію на рахунках бухгалтерського обліку. Бухгалтерський облік Видача гро...
27.09.2017 2631 0 2
Облік надходження та реалізації товарів у роздрібній торгівлі
У консультації розповімо про відображення в бухгалтерському обліку надходження товарів на підприємство роздрібної торгівлі, визначення продажної ціни, реалізацію та повернення товарів. Надходження товарів ПРИКЛАД 1 На склад підприємства роздрібної торгівлі (мережа супермаркетів) надійшли від поста...
Тетяна Любимова
27.09.2017 3564 0 1
Як ураховувати витрати відрядженого працівника на оплату камери схову?
Повернувшись із відрядження по Україні, працівник склав авансовий звіт (далі – Звіт), у якому у складі витрат на відрядження зазначив витрати, пов'язані зі зберіганням багажу в камері схову будівлі залізничного вокзалу. Витрати були підтверджені відповідними квитанціями. Чи вважаються такі витрати в...
Ольга Папінова
27.09.2017 2695 0 1
Облік операцій за будівельними контрактами
Особливість обліку операцій за будівельними контрактами обумовлена тривалістю їх виконання (більше року). Один із методів, передбачених п. 4 П(С)БО 18 «Будівельні контракти» для визнання доходів і витрат за такими контрактами на дату балансу (коли роботи ще не завершено), полягає у визначенні ступен...
27.09.2017 2262 0 3
Обмеження для готівкових розрахунків при підзвітних закупівлях
Акценти цієї статті: гранично допустимі суми для готівкових розрахунків; нюанси застосування зазначених обмежень на практиці. відповідальність за недотримання встановлених обмежень. Граничні суми готівкових розрахунків Гранична сума готівкових розрахунків між контрагентами протягом одного дня...
27.09.2017 7080 0 1
Переоцінка активів
Відповідно до стандартів бухобліку підприємство може обліковувати активи за переоціненою вартістю. Це значить, що регулярно (наприклад, раз на три роки) підприємство тестує активи на необхідність проведення їх переоцінки. Результатом переоцінки може бути їх дооцінка, якщо справедлива вартість активі...
27.09.2017 1306 0 2
Чи може бути нефіскальний чек РРО документом, що підтверджує підзвітні витрати?
Працівникові доручили купити канцтовари для підприємства. При їх купівлі за готівку в магазині йому видали нефіскальний касовий чек. Чи можна відшкодувати витрати працівника та відобразити затрати на підставі такого документа? Чи потрібно вимагати ще й товарний чек? Відповідь залежить від того, який...
27.09.2017 9323 0 1
Документальне оформлення інвентаризації: всі форми
Обов'язкове проведення інвентаризації активів і зобов'язань підприємства перед складанням річної фінансової звітності передбачене п. 12 Порядку № 419. У консультації розповімо, якими документами оформляється така інвентаризація. Документування інвентаризації Основними документами для оформлення ін...
Вікторія Якимащенко
27.09.2017 5694 0 2
Порядок проведення інвентаризації
Інвентаризація – один зі способів забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності. Її мета – не тільки встановити фактичну наявність майна підприємства, але й визначити залежалі активи, перевірити розрахунки з контрагентами, нараховані зобов'язання та ін. У консультац...
26.09.2017 96444 0 5
Формування собівартості
Собівартість продукції (робіт, послуг) – це витрати підприємства, пов'язані з виробництвом продукції, виконанням робіт або наданням послуг. У консультації розглянемо склад собівартості, приклад розподілу загальновиробничих витрат (далі – ЗВВ) і бухгалтерський облік формування виробничої ...
26.09.2017 4476 0 1