Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Які положення потрібно включати до наказу про облікову політику

У консультації «Облікова політика: навіщо потрібна, хто та коли затверджує» ми розглянули загальні положення, що стосуються складання, оформлення та затвердження розпорядчого документа (наказу) про облікову політику підприємства. У цьому номері ми продовжимо цю тему.

У пропонованій до вашої уваги таблиці-підказці перелічені основні положення, які доцільно включити до наказу про облікову політику підприємства. Завважимо, що в цьому випадку ми застосували підхід, згідно з яким у наказі про облікову політику будуть два розділи:

  • розділ 1 – організаційний (організаційно-технічний). Тут слід розписати такі питання, як побудова бухгалтерської служби (форма організації бухобліку, права та обов'язки головного бухгалтера, взаємодія з іншими підрозділами) та організаційні аспекти ведення бухобліку (форма ведення обліку, робочий план рахунків, порядок організації документообігу, проведення інвентаризації тощо);
  • розділ 2 – методологічний. Тут описуються методи, процедури і попередні оцінки, вибрані підприємством для ведення бухобліку та складання фінансової звітності.

Як ми зазначали в консультації «Облікова політика: навіщо потрібна, хто та коли затверджує», іноді підприємства видають два окремих накази – про організацію бухобліку та про облікову політику. Такий підхід теж має право на життя і помилкою не вважається. У цьому випадку також можна керуватися нашою таблицею.

При створенні таблиці ми спиралися на такі нормативні документи:

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали