Кредит чи лізинг: що обрати?
Із цієї статті ви дізнаєтеся про: суттєві особливості придбання активів у кредит та лізинг, а також про відмінності між ними, які можуть вплинути на рішення про залучення кредитних коштів. Як кредит, так і лізинг є способами отримання споживачем (суб’єктом господарювання) у користування (у власність...
Олександр Золотухін
28.09.2017 6696 0 1
Офісні чай, кава, солодощі: особливості обліку та оподаткування
Ситуація: в офісі підприємства є обладнане приміщення для вживання їжі. За дорученням адміністрації відповідальний співробітник періодично купує в супермаркеті чай, каву, вершки, солодощі для загального користування і подає до бухгалтерії чеки РРО. Напої та продукти споживаються співробітниками офіс...
Ольга Коваленко
28.09.2017 15925 0 2
Закупівлі в юросіб через підзвітну особу
Акценти цієї статті: якими документами можна підтвердити придбання у підприємства продукції власного виробництва через підзвітну особу при різних способах оплати; які первинні документи подають до бухгалтерії підзвітних осіб у разі придбання у підприємств товарів. Придбання в юросіб продукції в...
Юлія Гужел
28.09.2017 591 0 1
Чи можна перераховувати підзвітні гроші на зарплатну картку?
Підприємство перераховує працівникам гроші на відрядження і госппотреби на корпоративні платіжні картки. Проте вони оформлені тільки на декількох співробітників. Чи можна видавати гроші авансом під звіт і погашати заборгованість за підзвітною сумою (відрядження і госппотреби) на зарплатні картки буд...
Катерина Давидова
28.09.2017 16027 0 2
Закупівля сільгосппродукції у фізосіб
Підзвітні кошти Акценти цієї статті: документальне оформлення закупівель сільськогосподарської продукції; умови, при яких дохід від реалізації сільгосппродукції не підлягає оподаткуванню; відображення виплат продавцям в обліку та звітності. Документальне оформлення закупівлі Закупівля сільгос...
Ольга Кліменко
28.09.2017 8284 0 4
Закупівлі у підприємців
Акценти цієї статті: як документально оформити закупівлю товарів (послуг) у підприємців; чи треба утримувати при виплаті доходу підприємцеві ПДФО і військовий збір; як виплата доходу відображається у звітності. Підприємство для власних потреб може придбавати товари (послуги) як безпосередньо, ...
Наталя Кривунь
28.09.2017 414 0 2
Облік розрахунків із підзвітними особами
Акценти цієї статті: як відображаються в обліку підприємства видача грошей під звіт та оприбуткування товарів, придбаних підзвітною особою; у яких випадках потрібно утримати ПДФО з підзвітної особи і як відобразити цю операцію на рахунках бухгалтерського обліку. Бухгалтерський облік Видача гро...
Зінаїда Омельницька
27.09.2017 2624 0 2
Облік надходження та реалізації товарів у роздрібній торгівлі
У консультації розповімо про відображення в бухгалтерському обліку надходження товарів на підприємство роздрібної торгівлі, визначення продажної ціни, реалізацію та повернення товарів. Надходження товарів ПРИКЛАД 1 На склад підприємства роздрібної торгівлі (мережа супермаркетів) надійшли від поста...
Тетяна Любимова
27.09.2017 3558 0 1
Як ураховувати витрати відрядженого працівника на оплату камери схову?
Повернувшись із відрядження по Україні, працівник склав авансовий звіт (далі – Звіт), у якому у складі витрат на відрядження зазначив витрати, пов'язані зі зберіганням багажу в камері схову будівлі залізничного вокзалу. Витрати були підтверджені відповідними квитанціями. Чи вважаються такі витрати в...
Ольга Папінова
27.09.2017 2686 0 1
Облік операцій за будівельними контрактами
Особливість обліку операцій за будівельними контрактами обумовлена тривалістю їх виконання (більше року). Один із методів, передбачених п. 4 П(С)БО 18 «Будівельні контракти» для визнання доходів і витрат за такими контрактами на дату балансу (коли роботи ще не завершено), полягає у визначенні ступен...
27.09.2017 2245 0 3
Обмеження для готівкових розрахунків при підзвітних закупівлях
Акценти цієї статті: гранично допустимі суми для готівкових розрахунків; нюанси застосування зазначених обмежень на практиці. відповідальність за недотримання встановлених обмежень. Граничні суми готівкових розрахунків Гранична сума готівкових розрахунків між контрагентами протягом одного дня...
27.09.2017 7052 0 1
Переоцінка активів
Відповідно до стандартів бухобліку підприємство може обліковувати активи за переоціненою вартістю. Це значить, що регулярно (наприклад, раз на три роки) підприємство тестує активи на необхідність проведення їх переоцінки. Результатом переоцінки може бути їх дооцінка, якщо справедлива вартість активі...
27.09.2017 1288 0 2
Чи може бути нефіскальний чек РРО документом, що підтверджує підзвітні витрати?
Працівникові доручили купити канцтовари для підприємства. При їх купівлі за готівку в магазині йому видали нефіскальний касовий чек. Чи можна відшкодувати витрати працівника та відобразити затрати на підставі такого документа? Чи потрібно вимагати ще й товарний чек? Відповідь залежить від того, який...
27.09.2017 9300 0 1
Документальне оформлення інвентаризації: всі форми
Обов'язкове проведення інвентаризації активів і зобов'язань підприємства перед складанням річної фінансової звітності передбачене п. 12 Порядку № 419. У консультації розповімо, якими документами оформляється така інвентаризація. Документування інвентаризації Основними документами для оформлення ін...
Вікторія Якимащенко
27.09.2017 5686 0 2
Порядок проведення інвентаризації
Інвентаризація – один зі способів забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності. Її мета – не тільки встановити фактичну наявність майна підприємства, але й визначити залежалі активи, перевірити розрахунки з контрагентами, нараховані зобов'язання та ін. У консультац...
26.09.2017 96416 0 5
Формування собівартості
Собівартість продукції (робіт, послуг) – це витрати підприємства, пов'язані з виробництвом продукції, виконанням робіт або наданням послуг. У консультації розглянемо склад собівартості, приклад розподілу загальновиробничих витрат (далі – ЗВВ) і бухгалтерський облік формування виробничої ...
26.09.2017 4464 0 1
Гнучкий режим робочого часу: визначення та запровадження
Для кого ця стаття: для підприємств, які планують або запровадили гнучкий режим робочого часу (далі – ГРРЧ) на підприємстві. Зі статті ви дізнаєтесь: що таке ГРРЧ, у яких випадках його доцільно застосовувати, порядок запровадження ГРРЧ на підприємстві. Правові підстави встановлення ГРРЧ ГРРЧ – це ...
Людмила Карпенко
26.09.2017 1720 0 1
Купе для двох: чи будуть податкові наслідки?
Два працівники підприємства були направлені у відрядження. Залізничні квитки в один бік отримувалися підприємством за безготівковим розрахунком. Квитки у зворотний бік працівники купували на свої гроші та з дозволу керівника викупили купе на 4 місця. Чи має право підприємство компенсувати працівника...
26.09.2017 1707 0 1
Підсумований облік робочого часу: запровадження, оформлення, графіки змінності, оплата
Для кого ця стаття: для сільгосппідприємств, які застосовують або запроваджують підсумований облік робочого часу. Зі статті ви дізнаєтеся: як запровадити підсумований облік робочого часу, скласти графіки та розрахувати оплату. Сільськогосподарські підприємства найчастіше застосовують підсумований о...
Світлана Лістрова
26.09.2017 2146 0 5
Товар придбано підзвітною особою через інтернет: які документи слід подати до бухгалтерії?
Юридична особа видала працівникові 9 100 грн. готівкою під звіт на купівлю ноутбука для підприємства. Ноутбук був придбаний працівником через інтернет-магазин у приватного підприємця – неплатника ПДВ. При цьому працівник самостійно забрав товар зі складу продавця і там же розрахувався за нього. Які ...
26.09.2017 613 0 1