Коли оформляти податкову накладну при експорті
Акценти цієї статті: як визначити дату нарахування податкових зобов'язань із ПДВ при експорті; за яким курсом перерахувати суму експортного постачання в гривні. Процедура оформлення експорту Митне оформлення починається з моменту подання митниці декларації та документів, необхідних для митного...
Катерина Давидова
18.10.2017 1217 0 1
Продаж основних засобів
У консультації розглянемо порядок оподаткування та обліку операцій, пов'язаних із продажем об'єктів основних засобів (далі – ОЗ) у різних ситуаціях: нерезиденту, за ціною нижчою від їх балансової вартості, невиробничих ОЗ. Підготовка ОЗ до продажу Згідно з П(С)БО 27 перед продажем об'єкт ОЗ потріб...
Зінаїда Омельницька
18.10.2017 4096 0 2
Облік ПДВ при перехідних операціях
Акценти цієї статті: облік перехідних операцій у платників ПДВ; якщо контрагент – неплатник ПДВ став платником. ПДВ-реєстрація та її анулювання Був неплатником ПДВ – став платником Припустимо, суб'єкт господарювання (далі – СГ) почав здійснювати господарську операцію, коли ще не був платником...
18.10.2017 1645 0 1
Коли виникають податкові зобов'язання з ПДВ: усі правила
Акценти цієї статті: премудрості правила першої події; спеціальні правила в зручній таблиці. Правило першої події У загальному випадку податкові зобов'язання з ПДВ виникають у постачальника на дату першої події в операції. Першою подією при постачанні може бути (п. 187.1 Податкового кодексу, д...
Ольга Коваленко
18.10.2017 37430 0 6
Сплата гарантійних внесків: коли нараховувати ПДВ?
Наше підприємство збирається орендувати приміщення. У запропонованому орендодавцем договорі є умова про те, що ми повинні додатково протягом п'яти робочих днів після підписання договору внести авансом орендну плату за два останніх місяці оренди (так званий гарантійний платіж). Чи є такий платіж об'є...
17.10.2017 761 0 2
Внески до статутного капіталу та їх повернення: що з ПДВ?
Наше підприємство як засновник іншої юрособи буде здійснювати внески до його статутного капіталу. Частина внесків буде здійснена коштами, а частина – майном. Як обкладаються ПДВ ці операції? Чи слід нараховувати ПДВ у разі повернення цих внесків засновнику? Порядок оподаткування залежить від виду вн...
17.10.2017 2600 0 1
Коли поліпшення дорожче об'єкта: на грані між ОЗ і МНМА
Ми звикли до ремонтів і поліпшень основних засобів (далі – ОЗ) і здається, що малоцінні необоротні матеріальні активи (далі – МНМА) не мають потреби в цьому – на те вони й малоцінні. Але за правилами податкового обліку МНМА є об'єктами зі строком корисного використання більше року та первісною варті...
Світлана Меркулова
17.10.2017 895 0 1
Ліквідація основних засобів за бажанням платника податків
Практично всі суб'єкти господарювання рано чи пізно стикаються з необхідністю ліквідації об'єктів основних засобів (далі – ОЗ). У консультації розглянемо особливості податкового та бухгалтерського обліку операцій із ліквідації ОЗ за самостійним рішенням платника податків. Документальне оформлення ...
17.10.2017 3636 0 2
Ліквідація основних засобів через форс-мажор
Зрозуміло, ніхто не застрахований від пожежі, повені, урагану і т. д. Усі ці надзвичайні ситуації (далі – НС) спричиняють значні матеріальні втрати від руйнування, знищення і псування майна підприємств. У консультації розглянемо, як відображаються в обліку операції зі списання об'єктів основних засо...
17.10.2017 823 0 1
Правила обліку ліцензій із невстановленим строком дії
Із цієї статті ви дізнаєтеся: як обліковувати ліцензії на ведення діяльності, якщо строк дії ліцензій не встановлено. Що можна зробити на практиці: визнати право на ведення діяльності або витратами періоду, або нематеріальним активом (далі – НА), виходячи із власного професійного судження. Якщо так...
Юлія Гужел
13.10.2017 482 0 2
Чи можна за результатами інвентаризації частково ліквідувати основний засіб?
У ході інвентаризації на підприємстві виявили обладнання, яке буде придатне до експлуатації після заміни однієї з основних запчастин. Запчастина не виділена в окремий інвентарний номер. Чи можна частково ліквідувати дане обладнання, зафіксувавши це в протоколі інвентаризації? Чи може це зробити інве...
12.10.2017 1176 0 1
Ремонт, техобслуговування та модернізація автомобіля
Підприємству, яке використовує у своїй діяльності автотранспорт, важливо визначитися із класифікацією ремонтних операцій. Чи є така операція його капітальним або поточним ремонтом, технічним обслуговуванням (далі – ТО) або поліпшенням? Помилки можуть призвести до завищення витрат, неправильного визн...
Валерія Гаврик
12.10.2017 1281 0 2
Як відобразити в обліку юрпослуги, отримані для придбання ліцензії?
Обліковою політикою підприємства передбачено вартісний критерій для визнання необоротного активу — 200 грн. Затрати до 200 грн. включаються до витрат підприємства. Підприємство придбало ліцензію, плата за її видачу становить 168,40 грн. При цьому для отримання ліцензії підприємство скористалося посл...
12.10.2017 701 0 1
П'ять головних запитань про сумісників
Акценти цієї статті: скільки годин може працювати сумісник; чи потрібно табелювати роботу сумісника; чи треба повідомляти орган ДФС про прийняття на роботу сумісника; чи можна працювати за сумісництвом у період відпустки за основним місцем роботи. Сумісник на підприємстві – явище поширене. Ад...
Тетяна Полякова
12.10.2017 2700 0 1
Інвентаризація земельних ділянок (у т. ч. орендованих у держорганів)
Акценти цієї статті: як обліковувати земельні ділянки державної та комунальної власності, якими користується підприємство згідно з договорами оренди; чи потрібно інвентаризувати земельні ділянки, що знаходяться у власності й отримані за договорами оренди. Земля в користуванні: є варіанти Комер...
12.10.2017 1136 0 1
Ремонт будівлі: облік витрат
Підприємство, яке має на балансі будівлі, несе витрати на підтримання їх у робочому стані та ремонт. Із консультації ви дізнаєтеся, як правильно класифікувати та відображати ці витрати в бухгалтерському та податковому обліку підприємства. Класифікація робіт Визначити вид робіт допоможуть будівельн...
11.10.2017 1451 0 3
Інваліди в роботодавця: як уберегти себе від помилок?
Акценти цієї статті: коли роботодавець зобов'язаний зареєструватися у Фонді захисту інвалідів (далі – Фонд); які помилки часто допускаються при розрахунку середньооблікової чисельності штатних працівників для подальшого розрахунку квоти за інвалідами; які інваліди не потрапляють у квоту; ризик...
11.10.2017 26802 0 2
За якою формою оформляти інвентаризацію підакцизних ПММ?
Підприємство – оптовий продавець підакцизних пально-мастильних матеріалів – зареєстроване платником акцизного податку з реалізації пального. За якою формою інвентаризаційного опису (акта інвентаризації) слід оформити інвентаризацію ПММ? Чи повинне пальне, зазначене в описі, бути приведене до 15 оС? ...
11.10.2017 982 0 1
Постачання послуг із розкрою одягу: який код указати в податковій накладній?
Наше підприємство надає послуги з розкрою одягу з матеріалу замовника та за наданими замовником параметрами майбутніх виробів. Який код послуги слід указувати при виписуванні податкової накладної? Код послуги залежить від типу одягу, який буде розкроюватися підприємством. Пояснимо докладніше, де шук...
Наталя Кривунь
11.10.2017 880 0 1
Як правильно обліковувати бейджі
Акценти цієї статті: що таке бейджі та де їх місце в бухобліку; чи можна списувати бейджі на витрати відразу при їх придбанні; порядок оподаткування. Що таке бейдж? Бейдж (від англ. badge – бирка, вимовляється як «бедж») служить для ідентифікації людей, які один одного не знають, але в силу о...
Ольга Папінова
11.10.2017 2801 0 1