Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт «Про колективні трудові спори»

26.09.2024

У Верховній Раді під № 12034 зареєстровано законопроєкт «Про колективні трудові спори». 

Як зазначено у пояснювальній записці, метою законопроєкту є запровадження дієвих правових та організаційних засад регулювання порядку та способів вирішення колективних трудових спорів в Україні, запровадження сучасного механізму вирішення таких спорів за допомогою примирних процедур та трудового арбітражу, розвитку інституту трудової медіації, реалізації права працівників і роботодавців на колективні дії у випадках конфліктів інтересів, удосконалення порядку та процедури проведення страйків, збалансування інституту відповідальності та інтересів працівників і роботодавців за порушення законодавства про колективні трудові спори тощо. 

Законопроєктом пропонується визначити принципи, правові та організаційні засади, способи та порядок вирішення колективних трудових спорів в Україні. Відповідно до запропонованої структури законопроєкт складається з восьми розділів, які відповідно до предмету регулювання передбачають: 

  • закріплення загальних положень щодо сфери дії Закону, визначення основних понять і термінів, основних принципів вирішення колективних трудових спорів, прав та обов’язків сторін колективних трудових спорів; 
  • встановлення правових засад діяльності Національної служби посередництва і примирення, її правовий статусу та структуру; 
  • запровадження поділу колективних трудових спорів на «спори про права» та «спори про інтереси», закріплення способів та послідовності їх вирішення, зокрема порядку формування вимог, реєстрації спорів, особливостей проведення переговорів, процедури проведення трудової медіації у колективних трудових спорах з урахуванням положень Закону від 16.11.2021 № 1875-IX «Про медіацію»; 
  • встановлення порядку вирішення колективних трудових спорів про права трудовим арбітражем, закріплення обов’язковості рішення трудового арбітражу, порядку оскарження такого рішення, виконання рішення трудового арбітражу в добровільному та примусовому порядках; 
  • cпрощення процедури вирішення колективних трудових спорів, запровадження для сторін можливості обирати спосіб їх вирішення, у тому числі шляхом закріплення в колективних угодах, договорах, а також можливості позасудових способів їх вирішення за винятком випадків, коли колективні трудові спори можуть розглядатися судом відповідно до законодавства; 
  • запровадження чіткого та уніфікованого правового регулювання права на страйк, зокрема щодо процедури оголошення страйку, його проведення, прав та гарантій, обов’язків працівників та роботодавців під час страйку, визнання страйку незаконним та його заборони, особливих умов участі у страйку деяких працівників, на яких поширюється обмеження та заборона проведення страйку тощо; 
  • запровадження права роботодавця на локаут для захисту своїх прав та інтересів, порядку реалізації права на локаут, випадків його заборони або обмеження; 
  • удосконалення нормативних засад взаємної відповідальності сторін колективного трудового спору, їх представників за виконання рішень трудового арбітражу, зобов’язань за досягнутими домовленостями, а також порядку відшкодування збитків, заподіяних у результаті страйку чи локауту. 

Крім того законопроєктом пропонується внести зміни до деяких законодавчих актів з метою приведення їх норм у відповідність до його положень, забезпечення єдності термінології та її осучаснення, врегулювання окремих питань, що випливають із положень законопроєкту, а саме пропонується: 

  • виключити відповідні законодавчі положення щодо обмеження і заборони участі у страйках для окремих категорій працівників, представників органів державної влади; 
  • доповнити положення процесуального законодавства в частині порядку розгляду судом срав про оскарження рішення трудового арбітражу, видачу виконавчого листа на примусове виконання рішення трудового арбітражу, визначити розміри ставок судового збору за подання до суду процесуальних документів стороною (представником сторони) колективного трудового спору у справах про визнання страйку/локауту незаконним, його припинення, обмеження, відміну, заяв про скасування рішення трудового арбітражу, у справах про погашення простроченої заборгованості із виплати заробітної плати тощо. 

Верховна Рада 


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
16.09.2025
З наступного року зміняться вимоги щодо призупинення трудового договору
За згодою сторін строк призупинення дії трудового договору може бути продовжений на строк понад 90 календарних днів, але не більше, ніж до дня припинення або скасування воєнного стану. Детальніше див. нижче. Більше за темою: Наказ про скасування призупинення дії трудового договору Чи застосовуєтьс...
16.09.2025
Планують оптимізувати спецперевірки: законопроєкт
Пропонують оптимізувати порядок проведення спеціальної перевірки під час дії воєнного стану. Кого це стосуватиметься та які можуть бути нововведення? Більше за темою: Перевірки Держпраці під час воєнного стану: правила та нововведення Чи можуть податкові органи перевірити підприємця за його місцем...
16.09.2025
Мінекономіки внесло зміни до Критеріів підприємств
Міністерством економіки, довкілля та сільського господарства було внесено зміни до Критеріїв визначення підприємств, установ і організацій, які мають важливе значення для галузей національної економіки. Роглянемо, які відбулися зміни. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: ...
Кращі матеріали