Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Про використання в кадровому обліку типової форми № П-2 – лист Мінекономіки

Роз’яснення
08.10.2024

Мінекономіки у листі від 25.09.2024 № 4701-05/70518-09 надало роз’яснення щодо використання в організації кадрового обліку типової форми № П-2. 

МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ 

ЛИСТ
від 25.09.2024 № 4701-05/70518-09 

Міністерство економіки України розглянуло <...> звернення <...> щодо деяких питань законодавства з питань праці і в межах компетенції повідомляє. 

Відповідно до пункту 2.5 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.93 № 58, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.08.93 за № 110 (зі змінами) (далі – Інструкція № 58), з кожним записом, що заноситься до трудової книжки на підставі наказу (розпорядження) про призначення на роботу, переведення і звільнення власник або уповноважений ним орган зобов’язаний ознайомити працівника під розписку в особистій картці (типова відомча форма № П-2, затверджена наказом Міністерства статистики України від 27.10.95 № 277 (далі – наказ № 277), в якій має повторюватися відповідний запис з трудової книжки (вкладиша). 

Міністерства і відомства за згодою з відповідними галузевими профспілками можуть, як виняток, дозволити підприємствам, що працюють в умовах територіальної роз’єднаності (підпорядковані структурні підрозділи розташовані на великій відстані), проводити ознайомлення з записами, що внесені до трудової книжки, в заочному порядку шляхом направлення власникам книжок відповідних повідомлень з наступною відміткою про це в особистій картці. 

Водночас наказ № 277, на який міститься посилання в пункті 2.5 Інструкції № 58, втратив чинність в частині затвердження типової форми первинного обліку № П-2 «Особова картка» на підставі наказу Державного комітету статистики № 489 від 05.12.2008. 

На сьогодні типова форма № П-2 затверджена наказом Державного комітету статистики України та Міністерства оборони України від 25.12.2009 № 495/656 «Про затвердження типової форми первинного обліку № П-2 «Особова картка працівника» (далі – наказ № 495/656). 

Як зазначено у преамбулі наказу № 495/656, він розроблений з метою подальшого вдосконалення державних статистичних спостережень підприємств. Також слід зазначити, що наказ № 495/656 не зареєстрований у Міністерстві юстиції України. 

Наказ № 495/656 не встановлює прямий обов’язок вести особові картки за новою формою. 

Про ведення персонального обліку призовників і військовозобов’язаних на підприємствах, в установах та організаціях згідно з типовою формою первинного обліку № П-2 зазначено пунктом 38 Порядку організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов’язаних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.12.2016 № 921. 

Водночас у зв’язку із затвердженням нового Порядку організації та ведення військового обліку 30.12.2022 зазначений вище наказ втратив чинність, а в новому документі відсутні вимоги щодо застосування картки № П-2. 

Державний комітет статистики України у своєму листі від 26.02.2010 № 17/1-25/Н-24/10/37 зауважив, що спільним наказом № 495/656 розмежовано функції щодо питань, які пов’язані з веденням типової форми № П-2. Зокрема, відповідно до пункту 4 наказу № 495/656, загальне керівництво роботою, пов’язаною з організацією та веденням військового обліку призовників і військовозобов’язаних згідно з типовою формою № П-2 та контроль за станом цієї роботи в органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від підпорядкування і форм власності, покладено на Генеральний штаб Збройних Сил України. 

З огляду на зазначене вважаємо, що з урахуванням змін в законодавстві про працю, а також беручи до уваги те, що форма № П-2, затверджена наказом № 277, на яку безпосередньо посилається пункт 2.5 Інструкції № 58, втратила чинність, роботодавець має право визначитися щодо організації кадрового обліку з використанням форми № П-2. 

Також інформуємо, що відповідно до статті 7 Закону України від 15.03.2022 № 2136-IX «“Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» (зі змінами) (далі – Закон № 2136) у період дії воєнного стану порядок організації діловодства з питань трудових відносин, оформлення і ведення трудових книжок та архівного зберігання відповідних документів у районах активних бойових дій визначається роботодавцем самостійно, за умови забезпечення ведення достовірного обліку виконуваної працівником роботи та обліку витрат на оплату праці. 

У період дії воєнного стану сторони трудового договору можуть домовитися про альтернативні способи створення, пересилання і зберігання наказів (розпоряджень) роботодавця, повідомлень та інших документів з питань трудових відносин та про будь-який інший доступний спосіб електронної комунікації, який обрано за згодою між роботодавцем та працівником. 

Одночасно повідомляємо, що листи міністерств не є нормативно-правовими актами, вони мають інформаційно-рекомендаційний характер. 

Враховуючи те, що в Україні введено воєнний стан, Мінекономіки мінімізує використання паперового документообігу, у зв’язку з чим відповідь надається електронною поштою. 

Заступник Міністра економіки України
Тетяна БЕРЕЖНА


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
17.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Яку інформацію зобов’язані подавати критично важливі підприємства до ПФУ Оприлюднено проєкт змін до НП(С)БО 12 До 20 червня підприємства мають подати до ТЦК інформацію про наявність транспортних засобів Зміна правил призупинення трудових договорів в умо...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
19.06.2025
Перевіряємо трудову книжку перед скануванням: поради ПФУ
Перед скануванням необхідно перевірити записи у трудовій книжці. Більше за темою: Електронні та паперові трудові книжки: що краще обрати та як використовувати Трудова книжка втрачена чи зіпсована: як оформити дублікат В Україні триває перехід до електронного обліку трудової діяльності. Перед скан...
19.06.2025
Кому надсилаються повідомлення про нещасний випадок на виробництві
Розглянемо, кому та куди відправляє роботодавець повідомлення про нещасний випадок та/або гостре професійне захворювання (отруєння) тощо. Більше за темою: Нещасний випадок із працівником: дії роботодавця Порядок надання повідомлень про нещасний випадок визначено постановою КМУ від 17.04.2019 № 337 ...
19.06.2025
Поворотне прийняття на роботу: хто має переважне право на укладення трудового договору
Працівникам, які були звільнені у зв’язку зі скороченням штату або чисельності працівників. Більше за темою: Звільнення у зв’язку зі скороченням чисельності або штату працівників Звільнення працівника до закінчення двомісячного строку попередження про скорочення Звільнення працівників...
Кращі матеріали