Так. Оскільки нормами ч. 3 ст. 24, ч. 2 ст. 48 КЗоТ не перебачено форми, у якій має бути висловлено бажання працівника щодо оформлення трудової книжки, то дане бажання може бути оформлено і окремою заявою.
Відповідно до п. 6.3 Інструкція про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої спільним наказом Мінпраці, Мін’юсту та Мінсоцзахисту населення від 29.07.1993 № 58, роботодавець зобов'язаний постійно мати в наявності необхідну кількість бланків трудових книжок і вкладишів до них. При цьому, при виписуванні трудової книжки, або вкладиша до неї, або дубліката трудової книжки роботодавець стягує з працівника суму її вартості.
У разі невірного первинного заповнення трудової книжки або вкладиша до неї, а також псування їх бланків внаслідок недбалого зберігання вартість зіпсованих бланків сплачується підприємством.
«Якщо трудова книжка працівника загублена підприємством внаслідок стихійного лиха або з інших причин, то йому видається дублікат трудової книжки без стягнення її вартості», – керівник Центру правової допомоги ФПУ Вікторія Ліпчанська.
ФПУ