Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як заповнити заяву за формою № 1-ОПП, якщо бухоблік на аутсорсі

Роз’яснення
16.01.2025

Як заповнюється розд. 10 «Головний бухгалтер» заяви за формою № 1-ОПП, якщо бухгалтерський облік підприємства ведеться аудиторською фірмою на підставі договору про надання бухгалтерських послуг (аутсорсинг), у якому зазначено прізвище, ім’я, по батькові представника цієї фірми, як відповідального за ведення та подання фінансової та податкової звітності?

Відповідно до п. 66.4 Податкового кодексу та п. 9.3 розд. IX Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1588, платники податків – юридичні особи та їх відокремлені підрозділи зобов’язані подати відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи, її відокремлених підрозділів до контролюючому органу у 10-денний строк з дня взяття на облік чи виникнення змін у облікових даних платників податків, шляхом подання заяви (для юридичних осіб та відокремлених підрозділів) за формою № 1-ОПП із позначкою «Зміна відповідальних осіб: особи, відповідальної за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку». При цьому заповнюються розділи 1, 2, 4 та 10 заяви за формою № 1-ОПП.

Платники податків можуть подати форму № 1-ОПП із позначкою «Зміна відповідальних осіб: особи, відповідальної за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» технічними засобами електронних комунікацій в електронній формі з дотриманням вимог Закона від 22.05.2003 № 851-ІV «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закона від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».

Згідно з ч. 3 ст. 8 розд. ІІІ Закону від 16.07.1999 № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі – Закон № 996) відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством, або власник відповідно до законодавства та установчих документів.

Частиною 4 ст. 8 розд. ІІІ Закону № 996 для забезпечення ведення бухгалтерського обліку, підприємством самостійно, з дотриманням вимог Закону № 996, обирає форми його організації, зокрема, суб’єктом підприємницької діяльності, самозайнятою особою, що провадять діяльність у сфері бухгалтерського обліку та/або аудиторської діяльності.

Так однією із форм ведення бухгалтерського обліку є введення до штату підприємства посади бухгалтера, іншою формою є ведення бухгалтерського обліку на договірних засадах.

При цьому відповідно до ч. 7 ст. 8 Закону № 996 визначені функції головного бухгалтера або особи, яка забезпечує ведення бухгалтерського обліку підприємства. В розд. 10 форми № 1-ОПП має бути зазначена інформація саме про таку особу із зазначенням прізвища (за наявності), імені, по батькові (за наявності) та реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії (за наявності) та номера паспорта (лише для фізичних осіб – платників податків, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта), дата призначення на посаду та номера телефону, факсу.

Якщо така особа на підприємстві не призначена, то лише керівник несе відповідальність за ведення бухгалтерського обліку підприємства. Отже у розд. 10 форми № 1-ОПП указуються дані про керівника підприємства, якщо бухгалтерський облік ведеться аудиторською фірмою на договірних засадах із керівником.

ЗІР, категорія 116.01


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
01.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 16.06.2025) Грошова компенсація за невикористані щорічні відпустки У Резерв+ з’являться нові можливості отримати автоматичну відстрочку Уряд затвердив зміни до Порядку нарахування Є...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
01.07.2025
Відповідальність за порушення законодавства про охорону праці
Передбачено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та матеріальну відповідальність у разі порушення працівниками законодавства про охорону праці. Закон від 14.10.1992 № 2694-XII «Про охорону праці» передбачає кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та матеріальну відповідальніст...
01.07.2025
Чи потрібна ФОП електронна трудова книжка
Електронна трудова книжка може спростити процедуру підтвердження стажу та нарахування пенсійних виплат. Більше за темою: Електронні та паперові трудові книжки: що краще обрати та як використовувати Трудова книжка втрачена чи зіпсована: як оформити дублікат Зміни до законодавства про трудові відно...
01.07.2025
Чи припиняються трудові відносини при передачі суб’єкта господарювання
Трудові відносини при передачі суб’єкта господарювання не припиняються, а продовжуються з набувачем. Більше за темою: Правомірність продовження дії строкового трудового договору Чи можна достроково розірвати трудовий договір із практикантом? Зміни до законодавства про трудові відносини в ум...
Кращі матеріали