Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як заповнити заяву за формою № 1-ОПП, якщо бухоблік на аутсорсі

Роз’яснення
16.01.2025

Як заповнюється розд. 10 «Головний бухгалтер» заяви за формою № 1-ОПП, якщо бухгалтерський облік підприємства ведеться аудиторською фірмою на підставі договору про надання бухгалтерських послуг (аутсорсинг), у якому зазначено прізвище, ім’я, по батькові представника цієї фірми, як відповідального за ведення та подання фінансової та податкової звітності?

Відповідно до п. 66.4 Податкового кодексу та п. 9.3 розд. IX Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1588, платники податків – юридичні особи та їх відокремлені підрозділи зобов’язані подати відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи, її відокремлених підрозділів до контролюючому органу у 10-денний строк з дня взяття на облік чи виникнення змін у облікових даних платників податків, шляхом подання заяви (для юридичних осіб та відокремлених підрозділів) за формою № 1-ОПП із позначкою «Зміна відповідальних осіб: особи, відповідальної за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку». При цьому заповнюються розділи 1, 2, 4 та 10 заяви за формою № 1-ОПП.

Платники податків можуть подати форму № 1-ОПП із позначкою «Зміна відповідальних осіб: особи, відповідальної за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» технічними засобами електронних комунікацій в електронній формі з дотриманням вимог Закона від 22.05.2003 № 851-ІV «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закона від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».

Згідно з ч. 3 ст. 8 розд. ІІІ Закону від 16.07.1999 № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі – Закон № 996) відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством, або власник відповідно до законодавства та установчих документів.

Частиною 4 ст. 8 розд. ІІІ Закону № 996 для забезпечення ведення бухгалтерського обліку, підприємством самостійно, з дотриманням вимог Закону № 996, обирає форми його організації, зокрема, суб’єктом підприємницької діяльності, самозайнятою особою, що провадять діяльність у сфері бухгалтерського обліку та/або аудиторської діяльності.

Так однією із форм ведення бухгалтерського обліку є введення до штату підприємства посади бухгалтера, іншою формою є ведення бухгалтерського обліку на договірних засадах.

При цьому відповідно до ч. 7 ст. 8 Закону № 996 визначені функції головного бухгалтера або особи, яка забезпечує ведення бухгалтерського обліку підприємства. В розд. 10 форми № 1-ОПП має бути зазначена інформація саме про таку особу із зазначенням прізвища (за наявності), імені, по батькові (за наявності) та реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії (за наявності) та номера паспорта (лише для фізичних осіб – платників податків, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта), дата призначення на посаду та номера телефону, факсу.

Якщо така особа на підприємстві не призначена, то лише керівник несе відповідальність за ведення бухгалтерського обліку підприємства. Отже у розд. 10 форми № 1-ОПП указуються дані про керівника підприємства, якщо бухгалтерський облік ведеться аудиторською фірмою на договірних засадах із керівником.

ЗІР, категорія 116.01


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
29.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Президент затвердив мораторій на перевірки бізнесу Оновлено правила ведення військового обліку: постанова КМУ від 16.07.2025 Оприлюднено зміни до КЗпП щодо встановлення наявності ознак трудових відносин Чи потрібно переоформлювати документи, якщо змінилася на...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
01.08.2025
У якому разі нотаріус відмовляє у вчиненні нотаріальної дії
Нотаріус чи посадова особа, яка вчиняє нотаріальні дії, не мають права безпідставно відмовити у вчиненні нотаріальної дії – це чітко визначено українським законодавством. Водночас існує перелік законних підстав, за яких така відмова є обов’язковою. Їх встановлює ст. 49 Закону від 02...
01.08.2025
Важкі та шкідливі умови праці: право працівників на пільги й компенсації
Працівники, зайняті на роботах із важкими та шкідливими умовами праці, мають право на безоплатне лікувально-профілактичне харчування; скорочення тривалості робочого часу, додаткову оплачувану відпустку, пільгову пенсію; роботодавець може за свої кошти додатково встановлювати працівникові за колектив...
01.08.2025
Як зберігати ПН і РК в електронній формі та надавати їх для перевірки
ПН і РК, складені в електронній формі, повинні зберігатися платниками ПДВ на електронних носіях інформації у формі, що дає змогу здійснити перевірку їх цілісності на цих носіях. Під час проведення перевірки платники ПДВ зобов’язані надати посадовим (службовим) особам контролюючого органу досту...
Кращі матеріали